Портал топ-менеджерів оптової та роздрібної торгівлі

Категорійний менеджмент. Вдосконалий курс

Тренінг 22 Лютого 2025 р. Ксенія Литвин Тривалість 5 днів Залишилось місць: 20 СТМ PrivateLabel менеджмент ритейл роздрібна торгівля продажі
Категорійний менеджмент. Вдосконалий курс

Цільова аудиторія

З боку роздрібних мереж:
- комерційні директори,
- керівники відділу закупівель,
- Девізійні та Категорійні менеджери, товарознавці.

З боку постачальників:
- КАМИ,
- Директора з продажу,
– Національні менеджери.

Якщо ви власник або менеджер бізнесу, у якого:
- Немає часу на тривале навчання, а є потреба розвивати бізнес тут і зараз;
- Маєте високі продажі, а прибутку не достатньо;
- На складах накопичились неліквіди, які не продаються більше ніж півроку;
- Конкурентна ціна, а продажів нема;.
- Програма з управління асортиментом не дає очікуванного результату;

Після навчання Ви зможете:

- створювати якісні асортиментні матриці на будь-яку групу товару;
- аналізувати наявний асортимент, визначати прогалини в своїй пропозиції товару;
- визначати ризик виникнення "out of stok" та надлишок товару в різних товарних групах;
- коректно порівнювати свою асортиментну матрицю та матрицю конкурентів;
- швидко визначати слабкі місця в пропозиції конкурентів та користуватись ними;
- аналізувати власне ціноутворення, його вплив на реалізацію та поведінку конкурентів;
- визначати товари-індикативи (KVI), помилки в ціноутворенні яких впливають на стабільність всього бізнесу;
- визначати сильні і слабкі сторони ціноутворення конкурентів;
- будувати власну стратегію ціноутворення з врахуванням слабких місць конкурентів

Тренінг дає відповіді на питання, як керувати асортиментом та ціноутворенням в умовах, коли:

Не стабільний попит на товари

Звичайні інструменти цінової боротьби часто знищують прибуток, але не дають бажаний результат

Прогнозувати реалізацію, і як наслідок, закупівлю товару, дуже важко

Незначні за звичайних ринкових умов помилки в управлінні асортиментом, призводять до накопичення неліквідного товару і ставлять бізнес на межу виживання

Складно інвестувати в розвиток тієї чи іншої товарної групи і не помилитись

Валютний курс, і як наслідок ціна закупівлі товару постійно змінюється

Якими будуть результати

Після тренінгу Ви зможете
- зберігаючи рівень товарооберту знизити кількість товарних позицій в асортиментній матриці на 15-20%.
- вивільнити гроші, заморожені в надлишкових товарних запасах
- зміцнити свої позиції на конкурентному ринку
- збільшити прибуток за рахунок заснованого на аналітиці ціноутворення
- знайти в асортименті товарні групи, які варто розвивати
- сформувати акційні пропозиції, що збільшать трафік покупців в магазини
- у випадку інтернет-магазинів зробити каталог товарів зручним та збільшити трафік покупців з пошукових систем

ПРОГРАМА

Субота, Концентрований курс. Ofline&Onlie - з 09:30 до 18:00

1. Інтро Категорійного Менеджменту (2 години)
  • Поняття КМ, роль КМ для підприємства.
  • Основні цілі КМ.
  • Учасники процесу, їх взаємовідносини.
  • Товар / послуга – сутність.
  • Зони відповідальності категорійного менеджера.
  • Бізнес-процес КМ.
2. Основні компоненти Категорійного Менеджменту (3 години)
  • Ринок.
  • Споживачі.
  • Типи торгівлі, формати торгових об'єктів.
  • Класифікація товарів, виділення категорій.
  • Асортимент товарів.
3. Маржа, представлення і запаси (2 години)
  • Ціноутворення.
  • Просування.
  • Мерчандайзінг.
  • Управління запасами.
4. Категорійний менеджер, особливості Категорійного Менеджменту для різних сфер (1 година)
  • Основний функціонал категорійного менеджера.
  • КРІ категорійного менеджера.
  • Особливості КМ для різних сфер.

Вівторок, Online з 18:00 до 21:00

1. Аналіз ринка і кінцевий споживач
  • Аналіз ринка в розрізі категорій, виробників, рітейлерів.
  • Методи обстеження ринку, частота і основні показники.
  • КМ з точки зору кінцевого споживача.
  • Прийняття рішення про покупку.
  • Класифікація споживачів.
  • Основні чинники впливу на NPS.
2. Формати торгових об’єктів
  • Типи роздрібної торгівлі.
  • Види форматів торгових об’єктів.
  • Принципи форматування і управління форматами.
  • Визначення ефективності форматів.
Практичне заняття і домашнє завдання:
  • Аналіз ринка для категорії.
  • Аналіз споживачів.
  • Визначення ефективності форматів.

Четвер, Online з 18:00 до 21:00

1. Категорії товарів / послуг
  • Класифікація категорій.
  • Призначення категорій.
  • Стратегії для категорій.
  • Аналітика для категорій.
  • KPI для категорій.
2. Асортимент
  • Асортиментна матриця – принципи створення і управління.
  • Цінові сегменти.
  • Широта та глибина асортименту, балансування асортименту.
  • Вплив форматів на асортимент.
  • Аналіз асортименту.
  • Товари-замінники, компліментарні товари.
  • Основні показники для управління асортиментом.
3. Ціноутворення
  • Визначення ціни продажу.
  • Стратегії ціноутворення.
  • Еластичність попиту.
  • Внутрішня і зовнішня цінова конкуренція.
  • Управління цінами, основні метрики.
  • Сучасні методи управління ціноутворенням.
Практичне заняття і домашнє завдання:
  • Визначення ролі категорій.
  • Визначення цінових сегментів.
  • Визначення оптимальної глибини асортимента для категорії.
  • Розрахунок основних показників для управління асортиментом.
  • Розрахунок еластичності попиту
  • Ефективність ціноутворення.

Вівторок, Online з 18:00 до 21:00

1. Просування і маркетинг
  • Типи просування товару.
  • Стратегії і тактики промо.
  • Поведінка споживачів під час промо, зміна парадигми поведінки споживачів.
  • Промо-канібалізація.
  • Промо-хвіст.
  • Кросс-сейл, ап-сейл.
2. Мерчандайзінг
  • Принципи розміщення категорій.
  • Принципи викладки.
  • Планограми – створення і управління.
  • Вплив на асортимент.
  • Основні метрики для мерчандайзінгу.
3. Управління запасами і поповнення
  • Процес поповнення: прогноз, замовлення, ланцюг постачань.
  • Основні KPI для товарних запасів.
  • Вплив на асортиментну стратегію.
  • Автоматизоване поповнення.
Практичне заняття і домашнє завдання:
  • Аналіз ефективності промо
  • Розрахунок метрик для мерчандайзінгу
  • Розрахунок замовлення
  • Розрахунок метрик для товарних запасів.

Четвер, Online з 18:00 до 21:00

1. Взаємодія учасників і особливості КМ для різних сфер
  • Типи взаємодії виробник/постачальник – рітейлер для управління категоріями.
  • Особливості КМ для виробників.
  • Особливості КМ для дистрибуторів.
  • Особливості КМ для мультиканального рітейла, е-ком та маркетплейсів.
  • Особливості для сфери послуг.
  • Проблематика у взаємодії.
2. Категорійний менеджер
  • Основні функції, повноваження, структура підрозділів.
  • Навантаження в SKU.
  • Основні KPI.
  • Річний цикл управління категорією.
  • Особливості мотивації.
  • Корупційні ризики і способи їх усунення.
3. Заключні положення
  • Удосконалення в КМ.
  • Тенденції в КМ.
  • Як оцінити поточний стан КМ в компанії та покращити його якість.
Практичне заняття і домашнє завдання:
  • Розрахунок основних КРІ категорійного менеджера.
Вартість участі
10 000* 245$

У вартість входить: роздатковий матеріал, іменний сертифікат учасника, обід, кава-брейки

Можливі знижки на участь (знижки не підсумовуються):

Участникам конференцій TradeMaster – знижка 5 %;

При участі 2-х осіб від компанії – знижка 5%;

При участі 3-х осіб від компанії і більше – знижка 10%

Контактна інформація

Реєстрація

.

ФОТОГАЛЕРЕЯ

Ксенія Литвин

Більше 20 років досвіду роботи в підрозділах логістики у великих національних компаніях.Працювала в компаніях «ЕпіцентрК», «Нова Лінія», «Сільпо», «Велика Кишеня» та ін.

Автоматизувала процеси управління асортиментом, ціноутворення, інтернет-торгівлі, поповнення запасів, документообігу, управління складами, управління промо-активностями тощо.

Детальніше про тренера