02 листопада 2021

Гострі відчуття: кадровий голод або битва за робочі руки

Гострі відчуття: кадровий голод або битва за робочі руки

5258

Кваліфікований персонал - основа успіху будь-якого бізнесу, а відповідно, і всіх секторів економіки. Проте битва за кадри в Україні триває, і бізнес активно «затягує» лінійний персонал, іноді навіть не зважаючи на кваліфікацію та досвід. Дефіцит кадрів змушує потроху трансформуватися українських роботодавців, аби взагалі не розгубити кваліфікованих робітників. 

Дефіцит робочих спеціальностей атакує не тільки український бізнес. Багато компаній за кордоном теж відчули кадровий голод. Згідно дослідження міжнародної кадрової корпорації ManPowerGroup дві третини роботодавців відчули кризу браку кандидатів.  69% з 45 тисяч опитаних компаній (43 країни) в третьому кварталі 2021 року зіштовхнулися з труднощами по закриттю вакансій. ManPowerGroup оцінює поточну ситуацію на ринку праці як наймасштабнішу кризу за останні 15 років.

Брак кадрів активно атакує ключові індустрії багатьох країн. Наприклад, Великобританія бореться з продовольчою кризою через дефіцит водіїв вантажівок і працівників складів. Полиці магазинів ризикують залишитися порожніми через те, що нікому перевозити товари і стежити за їх зберіганням. 

Також песимістичний прогноз в звіті Міжнародного валютного фонду до 2050 року, згідно якого населення Центральної та Східної Європи - за винятком Туреччини - значно скоротиться протягом наступних 30 років через низьку чи негативну народжуваність та зовнішню міграцію. Ці зміни матимуть значні наслідки для зростання, рівня життя та стійкості бізнесу.

Логістична сфера відчуває на собі “шторм” професійних кадрів, розуміючи, що одна з головних причин дефіциту кадрів робочих спеціальностей — відтік робітників за кордон. 

Проте чудодійна пілюля “підвищення зарплати” не завжди може допомогти, адже рівень зарплат за кордоном продовжує вабити українців. 

За словами комерційного директора Ekol Logistics Олексія Северина, битва за робочі руки призведе не тільки до підняття зарплат, але й до підняття тарифів на послуги. І це не про “підняття тарифів - покращення сервісу”, це про “стабілізацію”, про “утримання” ситуації. Це про розрив шаблону “вища вартість - кращий сервіс”. Ще декілька років назад нас залякували, що індустріальна епоха зі штучним інтелектом та роботизацією замінять людську робочу силу, і люди втратять робочі місця. На сьогодні багато компаній, напевно, можуть про це тільки мріяти, адже ситуація змінюється не на користь бізнесу.

В  даній ситуації робити прогнози не дуже оптимістична справа, адже річ це глобальна і залежить від багатьох факторів. Але один із основних висновків, що бізнес має готувати себе до нових реаліїв підняття тарифів на послуги та до нового сприйняття сервісу.

По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*