23 червня 2021

«Бон Буассон»: як ми зменшили час формування рейсів і собівартість доставки

«Бон Буассон»: як ми зменшили час формування рейсів і собівартість доставки

2632

Ярослав Ковальов, менеджер з логістики ТОВ «Альфа Дистрибьюшн» розповідає про те, як була автоматизована робота транспортної служби компанії і які були досягнуті результати за підсумками перших 6 місяців.

Компанія «Альфа Дистрибьюшн» представляє торгові марки Бон Буассон, Black Energy, Хлібна сльоза, Ай-Петри та інші, та є виробником мінеральних вод та напоїв, енергетичних напоїв та алкоголю. Щоденно компанія виконує доставку своєї продукції в майже три тисячі точок, залучає для цього близько сотні автомобілів в двадцяти двох філіях повного циклу, по всій країні. Для зазначеного обсягу доставки спроби ручного планування маршрутів себе вже давно не виправдовували, в той самий час переваги сервісів TMS для керівництва компанії  були більш ніж очевидні. Ми поставили за мету зменшити витрати часу на формування рейсів по філіям, а також зменшити пробіги, простої транспорту та витрати по вивозу за рахунок оптимізації маршрутів доставки нашої продукції.

 

Свій вибір ми зупинили на хмарному сервісі TMS ANT-Logistics, в якому ми побачили декілька переваг для нас:

По-перше – для нас був виконаний аудит фактичних маршрутів – він наочно показав економію, яка могла б бути, якщо маршрути були  б сформовані в даній системі.

По-друге – нас запевнили, що для впровадження системи за нами буде закріплений експерт з боку постачальника, який виконає всі необхідні налаштування та проведе навчання наших логістів.

І врешті третє - це український постачальник, готовий, за необхідності, додавати новий функціонал.

В лютому 2020 року ми почали впровадження сервісу в роботу транспортної служби компанії. Основний етап тривав до 3х місяців, проте вдосконалення роботи в системі виконується й до сьогодні.

На першому етапі в довідники системи були внесені параметри розподільчого центру, а також транспортні засоби із зазначенням типу (переважно це вантажні автомобілі), їх вантажопідйомності та обмеження щодо часу роботи.

Під час внесення точок доставки ми враховували їх робочі години та перерву. Важливим параметром для побудови реалістичних маршрутів був час розвантаження транспортних засобів в точках доставки, який ми також прописали в системі. Найбільш проблемним на даному етапі виявилось гео-кодування. Не всі точки мали географічні координати, також адресні строки у більшості випадків містили зайву інформацію, що тільки ускладнювало процес.

Далі ми розмежували площу обслуговування філій на гео-зони та сформували окремі групи клієнтів. Таким чином, в залежності від філії, маршрути для транспортних засобів зараз формуються за закріпленими за ними районами або групами точок доставки – це зручно, оскільки з часом водії пристосовуються до своїх районів та клієнтів, та працюють ефективніше. Разом з плануванням за гео-зонами та групами клієнтів, ми маємо можливість вдатися до динамічних коригувань, коли у вже сформованих маршрутах необхідно надати пріоритет VIP-клієнту або додати термінове замовлення.

Ще однією проблемою при впровадженні було навчання логістів на окремих філіях. Для подолання цієї проблеми ми спочатку впровадили сервіс в роботу однієї філії, логіст якої вже був знайомий з системою, після чого масштабували успішний приклад на всю мережу.

Під час впровадження ми також інтегрували ANT-Logistics з нашою системою обліку ORACLE – що дало змогу автоматично завантажувати замовлення для подальших розрахунків в сервісі TMS та виключати можливість помилок при ручному формуванні експортних файлів.

За підсумками перших шести місяців роботи системи після її впровадження був суттєво скорочений час формування рейсів – замість 2 годин, час планування становить 10-15 хвилин. Були скорочені пробіги та простої транспорту, а також його кількість. Тепер ми наочно бачимо роботу логістики для мережі філій,і при необхідності вносимо оперативні коригування в її роботу.

При порівнянні середнього пробігу за один рейс за філіями в період з березня по серпень 2019 року – коли сервіс ще не був впроваджений, та 2020 року – після запуску системи в промислову експлуатацію, можна побачити, що починаючи з травня ми впевнено зменшували пробіги за один рейс, що сумарно за всіма філіями дало зменшення близько 90 тисяч кілометрів щомісяця. Рекордне зменшення пробігів було зафіксовано в нашій філії  Лозовій – де зменшення пробігу перевищило 45%. Була також скорочена вартість доставки 1 кг продукції. Так, за перші шість місяців експлуатації системи, починаючи з березня вартість доставки зменшилася до рекордних 1,2% від собівартості в червні. Найкращих показників ми досягли в нашій київський філії – де вартість доставки була зменшена на 3,5% від собівартості.

Як я вже зазначив, вдосконалення роботи в системі виконується і донині. В планах ми хочемо організувати роботу транспорту для доставки бутильованої води Бон Буассон для організацій, підприємств, приватних помешкань і тощо. Така доставка має свої особливості. Перед усім це стандартний об’єм бутлів з водою, який становить 19 літрів. Відповідно, при плануванні необхідно враховувати місткість транспортних засобів у штуках. Також особливістю доставки бутильованої води є те, що перед відправкою автомобілі завантажуються повністю, а протягом дня водії отримують нові замовлення на доставку. Отже буде потреба в динамічному коригуванні маршрутів з урахуванням необхідності додаткових заїздів на розподільчі центри з метою дозавантаження, а також підключення водіїв до інтерфейсу мобільного додатку для поточного відображення нових адресних пунктів доставки.

 

 

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

 

По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua

Раздел: Інтерв'ю >

Теги:

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*