Портал топ-менеджерів оптової та роздрібної торгівлі

LAST MILE (LM) MANAGEMENT

Тренінг 19, 26 липня + 2 після тренінгові онлайн сесії (01.08, 08.08) Ярослав Степченков 19, 26 липня + 2 після тренінгові онлайн сесії (01, 08 серпня) Залишилось місць: 15 менеджмент дистрибуція закупівлі транспортна транспортна логістика логістика рітейл категорійний менеджмент маркетинг excel продажу роздрібна торгівля логистика транспортна логістика транспортная
LAST MILE (LM) MANAGEMENT

Цільова аудиторія

  • Керівники логістики, операцій та постачання

Це управлінці, які відповідають за побудову, контроль та оптимізацію логістичних процесів у компанії. Тренінг допоможе їм отримати стратегічне бачення доставки останньої милі, підвищити ефективність сервісу та зменшити витрати за рахунок точного планування маршрутів, часу доставки та управління ресурсами.

  • Власники та топ-менеджери e-commerce, ритейлу та дистрибуції

Це лідери, які формують політику компанії та приймають рішення щодо власної чи аутсорсингової доставки. Тренінг надасть їм інструменти для оцінки варіантів доставки, зважування витрат і сервісу, розробки гібридних моделей і забезпечення клієнтського досвіду на найвищому рівні.

  • Логістичні аналітики та фахівці

Це експерти, які щоденно аналізують дані, будують маршрути, слідкують за KPI (час, вартість, відсоток вчасної доставки тощо) та шукають можливості для покращення. Тренінг дасть їм структурований підхід до оптимізації, моделювання сценаріїв, розрахунку часу та навантаження ресурсів, включаючи застосування штучного інтелекту.

  • Менеджери проєктів в автоматизації логістики

Ці спеціалісти впроваджують нові ІТ-рішення, системи моніторингу, сортування, управління складами й обробки повернень. Навчання дасть їм глибоке розуміння вимог до систем, технічних рішень та сценаріїв їх використання для побудови гнучкої та масштабованої інфраструктури доставки.

  • HR-менеджери та керівники підрозділів 

Люди, відповідальні за розвиток персоналу, навчальні програми та адаптацію нових співробітників. Для них тренінг стане базою для створення внутрішніх програм навчання логістичного персоналу — кур’єрів, комплектувальників, диспетчерів тощо, із врахуванням кращих практик галузі.

Мета тренінгу

Головна мета тренінгу — надати учасникам комплексне та практичне розуміння всіх аспектів організації, оптимізації та управління процесами доставки на етапі «останньої милі», що є вирішальним фактором у сприйнятті сервісу клієнтом, ефективності витрат і конкурентоспроможності компанії.

Тренінг має на меті:

  1. Систематизувати знання про останню милю — від розуміння, що це таке, до впливу цього етапу на бізнес, сервіс та прибутковість компанії.

  2. Озброїти учасників інструментами прийняття рішень, як:

    • будувати власну доставку чи обрати аутсорсинг,

    • використовувати гібридну модель,

    • оцінювати ризики та ефективність кожного варіанту.

  3. Розкрити практичні підходи до управління доставкою, зокрема:

    • форматами доставки,

    • мультиканальністю,

    • управлінням часовими вікнами,

    • оптимізацією маршрутів з використанням сучасних технологій (у т.ч. ШІ).

  4. Навчити організовувати інфраструктуру для останньої милі, включаючи склади, точки видачі, dark store та програмне забезпечення.

  5. Пояснити міжфункціональні зв’язки — від обробки та комплектування замовлень до пакування, завантаження, інвентаризації та передачі клієнту.

  6. Показати, як працювати з піковими навантаженнями, розширювати процеси, готувати персонал і адаптувати логістику до сезонних викликів.

  7. Деталізувати управління поверненнями — від організації до впливу на бренд, облік, класифікацію, зниження частоти та вартості повернень.

  8. Навчити Lean-підходам до постійного вдосконалення процесів, виявлення «вузьких місць», оптимізації витрат і підвищення продуктивності.

 

Вигоди тренінгу

Повне розуміння “останньої милі”

Учасник чітко розумітиме роль останнього етапу доставки в загальній логістичній системі та його критичний вплив на клієнтський досвід і конкурентоспроможність

Отримаєте знання щодо прийняття стратегічних рішень

Учасник отримає навички зваженого вибору між побудовою власної доставки, аутсорсингом чи гібридною моделлю, враховуючи витрати, ризики та сервіс.

Інструменти для оптимізації маршрутів

Засвоєте сучасні методи побудови маршрутів, врахування трафіку, погодних умов, розподілення доставки за зонами, а також використання AI для автоматизації планування.

Практичні навички управління доставкою

Навчитесь організовувати мультиканальну доставку, управляти часовими вікнами, формувати ефективні формати обслуговування клієнтів.

Підвищення ефективності складів і пакування

Отримаєте знання з організації складів, зонування, автоматизації пакування та контролю точності комплектування.

Підготовка до пікових навантажень

Опануєте способи зниження частоти та витрат на повернення, організацію реверсної логістики та використання повернень як ресурсу

Lean-оптимізація логістичних процесів

Отримаєте інструменти для виявлення втрат, аналізу вузьких місць і впровадження постійного покращення процесів за допомогою підходу Lean.

Готові шаблони та приклади впровадження

Учасник вийде з тренінгу з наборами шаблонів, прикладів реальних кейсів, які можна одразу адаптувати та застосовувати у своїй компанії.

Побудова ефективної системи повернень

Опануєте способи зниження частоти та витрат на повернення, організацію реверсної логістики та використання повернень як ресурсу.

Ви знайдете відповіді на такі запитання:

 

  • Що таке «остання миля» в логістиці та чому саме вона визначає якість клієнтського досвіду?

  • Як обрати між побудовою власної служби доставки та аутсорсингом — які є ризики, вигоди й компроміси?

  • Як побудувати ефективну гібридну модель доставки?

  • Які формати доставки існують та як обрати найкращий для вашої моделі бізнесу?

  • Як управляти часовими вікнами доставки та впливати на вибір клієнтів?

  • Які підходи до оптимізації маршрутів працюють найкраще з урахуванням трафіку, погоди та інших факторів?

  • Як впроваджувати мультиканальну логістику (Omnichannel Fulfillment) і забезпечити її інтеграцію?

  • Як організувати безперервне моніторування доставки та ефективно реагувати на форс-мажори?

  • Які цифрові інструменти й AI-рішення підвищують точність і швидкість доставки?

  • Як підготувати компанію до пікових навантажень — що змінити в людських, складських та транспортних ресурсах?

  • Якою має бути сучасна інфраструктура для доставки: склади, dark store, точки видачі, ІТ-системи?

  • Як організувати ефективну обробку повернень і зменшити витрати на реверсну логістику?

  • Як контролювати якість сервісу доставки та збирати зворотний зв’язок від клієнтів?

  • Як впроваджувати Lean-підхід для постійного вдосконалення логістичних процесів?

  • Як скоротити час комплектації та підвищити точність виконання замовлень?

 

 

 

ПРОГРАМА ТРЕНІНГУ

1. Вступ
  • Що таке "остання миля" LM
  • Вимога, сервіс та ціна сервісу або його відсутності
2. Будувати чи купувати: дилема LM для вантажовідправників
  • Аргументи на користь побудови власної доставки
  • Виклики при побудові власної доставки
  • Аргументи на користь використання зовнішніх партнерів (аутсорсинг доставки)
  • Ризики аутсорсингу доставки
  • Гібридний підхід: комбінована стратегія
  • Ключові фактори при прийнятті рішення
  • Резюме та висновки
3. Управління доставкою в LM
  • Формати доставки та їх плюси/мінуси
  • Мультиканальна доставка (Omnichannel Fulfillment) та інтеграція
  • Управління часом доставки (Delivery Time Windows)
    • Можливість вибору часових слотів та управління рішення клієнтів
    • Організація планування доставки в обрані вікна
    • Розрахунок та моделювання часу доставки з врахуванням наявних ресурсів
  • Оптимізація маршрутів доставки
    • Побудування маршрутів доставки.
    • Маршрути по графіку, Сотова система, радіальна (кільцева), маятниковий маршрут, маршрутизація з дробленням доставки. Доставки до точок видачі.
    • Ефективність використання транспорту. Спільні доставки (multi-drop deliveries)
    • Врахування трафіку, погодних умов, зміни дорожніх умов
    • Динамічне перепланування маршрутів. Власна база актуальної інформації.
    • Використання АІ для систем оптимізації маршрутів (на приклад з використанням ChatGPT)
    • Моніторинг доставок у реальному часі (Live Tracking). Контрольні точки руху.
    • Контроль часу находження в точці доставки. % часу ВРР до часу в дорозі.
    • План дій при форс-мажорах (поломка, аварія, відсутність клієнта).
    • Аспекти мульти температурних доставок
  • Гнучкість у разі проблем
    • Проблеми які виникають під час доставки
    • Сценарії поведінки учасників процесу
    • Комунікація з клієнтом
    • Коригування ресурсів та дії щодо дотримання рівня сервісу.
  • Безпека та ризики в доставці:
    • Моніторинг доставки та передачі вантажу клієнту.
    • Безпека втрат та пошкоджень при власному та/або аутсорсингу доставки
    • Інкасація при доставці
  • Якість обслуговування на останній милі:
    • Збір зворотного зв’язку після доставки
    • Оцінка водіїв/кур’єрів за якістю обслуговування
    • Оцінка аутсорсингових партнерів
4. Інфраструктура для здійснення LM (крім транспорту)
  • Склади
  • Площадки Dark
  • Партнерські точки
  • Технологічна інфраструктура (Програмне забезпечення)
5. Між функціональні залежності доставки LM
  • Черга замовлень. Управління чергою замовлень в залежності від планового часу вибуття (в т.ч. прив’язка до розкладу виїзду)
  • Використання зонального комплектування (picking zones) для прискорення збору замовлень з різними варіантами комплектації (хвильова, предсортування, pbl). Як вибір системи комплектації залежить від кількості товарів та ймовірності звернення до них.
  • Комплектація декількох замовлень одночасно в одному маршруті комплектації
  • Впровадження системи "pick-to-light" або "voice picking"
  • Автоматизація: стрічки, сортувальні системи, конвеєри.
  • Імовірнісне попереднє сортування
  • Управління топологією для швидкості відбору
  • Підсортування комірок відбору
  • Управління комірками відбору та їх відповідності одиницям комплектації в них (штук, блок, ящик)
  • Скорочення операцій ідентифікації (за адресою, за товаром)
  • Рознесення подібних товарів у просторі.
  • Перевірка та Пакування товарів
    • Стандартизовані операції перевірки комплектності замовлень (сканування)
    • Ваговий контроль. Реалізація вагового контролю при комплектації
    • Контроль за допомогою обробки відеопотоку и АІ
    • Стандартизація пакування для прискорення обробки та оптимізації корисного об’єму при перевезені.
    • Контроль розміщення товару в пакуванні
    • Фіксація кількості вантажних місць на клієнта
    • Пакувальний лист, та маркування вантажного місця.
    • Додаткове транспортне або безпекове пакування
    • Станції пакування та ергономіка робочого місця.
  • Відвантаження вантажних місць перевізникам
    • Зонування та розміщення в зонах вантажних місць під доставку
    • Формування транзитних вантажних місць, групових вантажних місць
    • Формування маршрутних листів та підв’язка під них вантажних місць.
    • Навантаження транспортного засобу та контроль передачі відповідних вантажних місць (для маршруту, порядку завантаження)
    • Відеофіксація передачі, часові мітки руху вантажних місць
  • Управління часом операцій:
    • Принципи нормування та автоматизація розрахунків часу на операції
    • Час на комплектування замовлення
    • Найпізніший час початку комплектування замовлення до дати початку навантаження. Його вплив на керування чергою замовлень.
    • Дроблення часу замовлення на декілька виконавців з метою прискорення видачі замовлення. Реорганізація процесів комплектації та перевірки для підтримання таких дій.
    • Зміни черги замовлення в залежності від кількості персоналу в роботі
    • Управління «відкритим часом» для замовлені на час відвантаження (коли роботи йдуть з надлишком часу, й можна ще приймати замовлення)
  • Передача клієнту товару при доставці.
    • Доставка з перевіркою при отриманні. Доставка під постперевірку.
    • Контроль передачі вірних місць клієнту та відмітка в обліковій системі часу доставки (в т.ч. для прогнозування подальшого руху по маршруту)
    • Фіксація передачі товару клієнту. Фіксація геолокації. Документальна фіксація передачі з підписом, е-підпис.
  • Інвентаризація та точність залишків:
    • OOS в ячейках комплектування та керування чергою та операціями поповнення
    • Циклічна інвентаризація
    • Контроль накоплення помилки внутрішньо тарної нестачі
  • Стабільність First Mile
    • Помилки маркування виробника
    • Неефективність процесів прийому товарів:
      • Недостачі, пересорти
      • Помилки розміщення прийнятого товару
      • Затримки прийняття із-за прийому повної партії
6. Підготовка до пікових навантажень
  • Сценарії розширення процесів у періоди підвищеного попиту
  • Підготовка персоналу та складські ресурси до сезонних навантажень
  • Диспетчеризація та керування ресурсами безпосередньо під час роботи в пікових навантаженнях.
  • Аналіз маршрутів, часу доставки, причин затримок та прогнозування сезонних навантажень.
7. Управління поверненнями (реверсна логістика)
  • Вплив реверсної логістики на бренд
    • Політику повернень як конкурентна перевага бренду та її сприйняття клієнтами
    • Робота із зворотним зв'язок від клієнтів для покращення досвіду повернення
  • Прийом і обробка повернень
    • Політика та процедури повернення від клієнтів
    • Відповідальні за перевірку стану повернення
    • Класифікація повернень та дії відповідно до класу (перепродаж, уцінка, переукомплектація, утилізація та інше)
    • Організація транспортування при поверненні. Сторонні послуги з повернення. Включення отримання повернень в маршрут доставки (milk run). Консолідація повернені від декількох клієнтів.
    • Система обліку повернень, відстежування їх статусу.
  • Дефектовка - оцінка товару з повернення
    • Без порушення цілісності пакування
    • При порушені цілісності пакування
  • Складська обробка повернень
    • Організація процесу та зони обробки повернення.
    • Управління терміном від моменту повернення до завершення обробки.
    • Уникнення зон безвідповідальності за повернення товару
    • Чи можна автоматизувати деякі етапи перевірки чи сортування повернень?
    • Використання поверненого товару для поповнення складу. Процес реінтеграції повернених запасів у активні запаси.
    • Управління ресурсами в обробці повернень під час сезонних (пікових) повернень
    • Управління запасами категорії "B-stock" (товари, не нові але придатні до перепродажу)
  • Врахування витрат на повернення в фінансовій моделі LM
    • Моделювання витрат та віднесення їх товар або товарну групу
    • Аналіз співвідношення "вартість повернення" vs "вартість товару" для прийняття рішення про доцільність повернення
    • Аналіз співвідношення "вартість переупаковки" vs "прибуток" для прийняття рішення про доцільність переробки, розпродажу чи утилізації
  • Робота з клієнтами та Стратегія скорочення кількості повернень
    • Мотивація клієнтів до правильного повернення (наприклад, збережене пакування, чітке маркування)
    • Інструкції або спеціальні пакувальні рішення для повернень
    • Аналіз ризиків та шахрайських повернень:
    • Впровадження процесів виявлення шахрайських повернень
    • Перевірка історії покупок/повернень для клієнтів із підозрілою активністю
    • Аналізу причини повернень (розміри, кольори, дефекти, неправильні очікування)
    • Внесення змін в опис продукту, фото, рекомендації розмірів тощо для мінімізації повернень
8. Lean оптимізація процесів LM
  • Основи Lean (введення)
  • Карта процесу та сценарі процесу
  • Інструмент Behavior Lens
  • Модель ймовірносного розпоідлу активностей
  • Адаптація філософії 5S в процесах LM
  • Постійний аналіз інцидентів процесів LM та "вузьких місць"
Онлайн зустрічі присвячені розбору практичних завдань, відповідям на ваші запитання та підтримці у впровадженні знань у реальні кейси.

01 серпня з 18:00 до 21:00 онлайн 

Онлайн зустрічі присвячені розбору практичних завдань, відповідям на ваші запитання та підтримці у впровадженні знань у реальні кейси.

08 серпня з 18:00 до 21:00 онлайн 

Вартість участі
19 500 грн.
Контактна інформація

Реєстрація

Відгуки участників

Кустовський Денис «учасник проєкту "Збільшення кадрового потенціалу логістичного бізнесу"»

Тренінг це цікавий досвід для мене, що допомагає ефективніше керувати запасами. Після тренінгу я зрозумів що знижує витрати на зберігання та покращує оборотність товару

Калустова Наталія «учасниця проєкту "Збільшення кадрового потенціалу логістичного бізнесу"»

Здобула максимальну кількість практичних знань. Дуже цікава інформація, коротка витримка практичних навичок

Клюєва Анастасія «учасниця проєкту "Збільшення кадрового потенціалу логістичного бізнесу"»

Було неймовірно цікаво та дуже корисно. Я дуже вдячна тренеру за цей унікальний досвід. Я нарешті зрозуміла концепцію своєї спеціальності і впевнилась в тому, що я хочу в ній працювати. Ну і звісно, я отримала багато цінних знань

Качур Юлія «учасниця проєкту "Збільшення кадрового потенціалу логістичного бізнесу"»

Найкращий тренінг який я відвідувала! Організація на найвищому рівні! Тренер професіонал! Поновила в памʼяті забуте, дізналася багато нового, багато була практики із розрахунками

Ковтуцька Юлія «учасниця проєкту "Збільшення кадрового потенціалу логістичного бізнесу"»

Дуже цікава і потрібна інформація з наданням практичних прикладів. Отримала реальні практичні знання та поради від фахівці в управлінні товарними запасами.

Сєфєрова Надія «учасниця проєкту "Збільшення кадрового потенціалу логістичного бізнесу"»

Сподобалась організація і наповнення тренінгу - в стислі терміни отримала знання у сфері управління торговими запасами, але, звісно, знання потрібно поглиблювати і підкріплювати практичною роботою. Максимальна концентрація корисних базових знань

Олена Салівон «учасниця проєкту "Збільшення кадрового потенціалу логістичного бізнесу"»

Отримані нові знання та досвід переданий досвідченим тренером. Дуже гарна подача матеріалу. Лекції цікаві та змістовні

ЯК ПРОХОДИТЬ НАВЧАННЯ

Ярослав Степченков

Бізнес-тренер з багаторічним досвідом, практик, експерт і консультант у сфері логістики

Детальніше про тренера