1. Управління даними
- Елементи моделі однофакторного часового ряду.
- Неперервний часовий ряд, крос-секційні дані, вибірка даних
- Аналіз даних для подальшого застосування
- Випадковий шум: його визначення та фактори які ми можемо віднести до цього шуму. Правила/алгоритми очищення від шуму.
- Аналіз прогнозованості масиву даних
- Створюємо чек-лист проведення аналізу даних
2. Дані для Аналізу часових рядів
- Набори даних часових рядів
- Оцінка якості вибірки даних для використання. Виключення грубих помилок. Критерій Граббса
- Епізодичний аналіз часових рядів
- Імпутація відсутніх даних
3. Введення в прогнозування попиту
- Вимоги до моделей прогнозування
- Створення власних показників ефективності прогнозних моделей вашого підприємства
- Статичне вимірювання похибок прогнозу
- Економічне вимірювання похибку прогнозу та ризиків щодо його відхилень. Штрафи за «пере-» або «не до-» прогнозування
- Процес постійного аналізу похибок прогнозу та їх усунення (динамічний процес корегування контексту прогнозних моделей)
4. Моделі усереднення
- Зазвичай використовувані методи часових рядів та передумови для ї використання
- Модель середнього, середнього відсоткового, середньозваженого
- Модель ковзного середнього (класична)
- Модель ковзного середнього із зміною рівня, із відсотковою зміною одного елемента ковзного середнього
5. Трендові, сезонні та циклічні моделі
- Класична декомпозиція даних
- Сезонність. Фіксована сезонність, плаваюча сезонність
- Фіксована сезонність, плаваюча сезонність
- Протяжність сезону. Оцінка попередніх сезонів та формування оптимістичного або песимістичного сценарію (в залежності від циклу відновлення постачання)
- Фактори відмінності попиту в рамках сезонності (на прикладі, погодних умов).
- Десезонізація даних
- Обчислення Тренду
- Підготовку прогнозу з врахуванням тренду та сезонності
Онлайн зустрічі присвячені розбору практичних завдань, відповідям на ваші запитання та підтримці у впровадженні знань у реальні кейси.
15 серпня онлайн з 18:00 до 21:00 онлайн
6. Оцінка якості прогнозної моделі
- Статистичні показники виміру якості прогнозної моделі
- Вибір оптимальної моделі
- Контрольний сигнал похибки прогнозу (з використанням карт Шухарта)
- Показники якості прогнозу з точку зору рівня сервісу забезпеченості попиту
- Асиметричний показник якості прогнозу з економічними штрафами за «пере-» або «не до-» прогнозування
7. Експоненціальні моделі згладжування
- Експоненціальне згладжування: вступ
- Формула єдиного експоненціального згладжування. Первинне згладжування та управління альфа.
- Емпіричні правила одинарного експоненціального згладжування
- Експоненціальне згладжування з врахування тренду та сезонності
8. Індекси зовнішнього впливу та коригування прогнозних моделей
- Застереження щодо використання моделей часових рядів
- Зовнішні фактори, що впливають на попит.
- Внутрішні фактори
- Оцінка та внесення факторів через індекси в моделі прогнозів
- Застосування декількох індексів та визначення їх ваги впливу на прогноз
- Моральне старіння товару та відображення його через індекс
- Маркетингові активності та їх врахування
- Індекс цін
- Індекс політики оплати
- Індекс покриття території або АКБ
- Іміджевий індекс
- Індекс купівельної спроможності
- Збалансування статистики з іншими важливими міркуваннями
Онлайн зустрічі присвячені розбору практичних завдань, відповідям на ваші запитання та підтримці у впровадженні знань у реальні кейси.
21 серпня онлайн з 18:00 до 21:00 онлайн
9. Регресійний аналізу для планування сценаріїв і аналізу "що буде, якщо".
- Що таке регресійний аналіз та як його проводити
- Коли використовувати методи причини та наслідку
- Джерела та створення даних
- Визначення та перевірка моделі причини та наслідку
- Залежні та незалежні (пояснювальні) змінні
- Проста регресія
- Множинна регресія
- Припущення методу регресії
- Статистичні проблеми в регресійних моделях
- Моделювання попиту за допомогою регресійної моделі
- Планування сценаріїв і аналізу "що буде, якщо".
10. Проблема середнього попиту та фактичного забезпечення попиту
- Фізичний зміст середньої величин та рівень сервісу забезпечення попиту
- Довірчий інтервал
- Емпіричне правило та правило Бьенаме-Чебишева для довірчого інтервалу
- Побудова попиту з використання Z-функції, t-розподіл Стьюдента
- Управління довірчим інтервалом (рівнем сервісу) для різних товарів з використанням АВС та/або XYZ класифікацій
11. Ймовірнісне моделювання попиту
- Відображення продажів через ймовірність
- Побудова вибірки даних та гістограми розподілу
- Побудова масиву ймовірнісних розподілів
- Функція витрат для оптимізації моделі та передумови
- Моделювання попиту з використанням моделі Монте-Карло
- Вплив політики Safety Stock та Lead Time на вибір моделі
- Визначення найкращої стратегії (плану попиту)
- Дрейф даних та деформацію розподілу. Вплив сезонності на розподіл.
- Процес генерування та зберігання даних
Онлайн зустрічі присвячені розбору практичних завдань, відповідям на ваші запитання та підтримці у впровадженні знань у реальні кейси.
12 вересня онлайн з 18:00 до 21:00 онлайн
12. Кластерний аналіз в прогнозній аналітиці
- Сегментація, класифікація та кластеризація
- Етапи та основи методу K-середніх
13. Моделі Нормованого місяця та відносного нормативного розподілу
- Принцип побудови моделі
- Правило вибору нормованого місяця
- При яких умовах продажу товару, цю модель можна використовувати
- Коригування можливих ризиків не до прогнозування
- Оцінка компенсації помилки оптимістичного прогнозу.
14. Процес вибору моделі
- Аналітичне дерево рішень ( Decision Trees), щодо вибору моделі, та його автоматизація
- Створення мікс моделей з декількох прогнозних моделей. Вагові коефіцієнти впливу конкретної моделі на результат.
- Стратегії управління винятками
- Горизонт оперативного прогнозування. Оновлення прогнозу. Ковзаюче прогнозування.
- Формування попиту на залежні ТМЦ: логіка процесу MRP, Bill of Material, формування прогнозу споживання, формування прогнозу споживання на напівфабрикати власного виробництва.
Онлайн зустрічі присвячені розбору практичних завдань, відповідям на ваші запитання та підтримці у впровадженні знань у реальні кейси.
26 вересня з 18:00 до 21:00 онлайн