08 лютого 2023

Відновлення ланцюгів постачання, редизайн та оновлення асортименту АЗК WOG

Відновлення ланцюгів постачання, редизайн та оновлення асортименту АЗК WOG

3999

Мережа АЗК WOG має три ВТМ, які налічують 180 SKU. Частка продукції Private Label у загальному асортименті від початку повномасштабної війни та до сьогодні практично не зазнала змін і сягає 6%. Але команда WOG завжди в пошуку цікавих і смачних рішень. Наразі компанія потребує постачальників холодної кави та енергетичних напоїв. Негативні впливи на економіку країни завжди стимулюють ріст ВТМ, особливо в низькому й середньому ціновому сегментах. Та специфіка Private Label на АЗК має свої особливості, адже тут у клієнта інші потреби. Про роботу в умовах війни, напрями розвитку й запити споживачів читайте в інтерв’ю з Павлом Шибаєвим, директором з управління магазинами і громадським харчуванням мережі АЗК WOG та  Іриною Соколовською, директоркою регіональної дирекції по роботі з Інтерсіті та WOG CAFE поза АЗК

– Яка частка Private Label була в мережі АЗК WOG до повномасштабного вторгнення? Чи вдалося її утримати на сьогодні, враховуючи, що багато процесів доводилося перезапускати?

– На початку військових дій частка ВТМ у товарообігу мережі сягала від 6,5% до 9% залежно від сезону. Звісно, що повномасштабна війна не могла на нас не вплинути. Логістика була повністю зруйнована – заблоковані розподільчі центри, чимало постачальників  припинили роботу, проблеми із транспортом. Ми поетапно відновлювати ланцюжки постачання. Згодом змогли повернутися до централізованої логістики, відновити стандартну для нас схему постачання, нарощуючи асортимент продукції. Сьогодні наша номенклатура товарів, що продаються під власною торговою маркою, майже відповідає довоєнному рівню.  

– Яких змін зазнала стратегія розвитку ВТМ? 

– Основною зміною в стратегії розвитку напряму Private Label стало переведення більшості SKU під новий парасольковий бренд ВТМ GOWOG. Наразі знаходимося на етапі поступового редизайну упаковки наших продуктів під нову торгову марку. 

Війна змусила нас поставити на паузу розробку страв на сезон весна – літо 2022 року. Та частину із запланованого все ж вдалося реалізувати, хоча й у спрощеному варіанті – без інвестицій у нове обладнання. 

Сьогодні як ніколи бізнесу надважливо тримати руку на пульсі – відстежувати світові тренди, моніторити ринок ритейлу, виявляти актуальні потреби й запити споживачів. А потім розробляти та вводити в асортимент під ВТМ ту продукцію, яка буде найбільш актуальною для клієнта. 

– Як змінився портфель ВТМ з 24 лютого? Яким чином на сьогодні варто переосмислювати асортимент, щоб він був актуальним у сучасних умовах?

– Починаючи із 24 лютого 2022 року змінилися потоки клієнтів, відбулися зміни й у попиті. Та портфель стандартних власних торгових марок, що реалізуються в мережі АЗК WOG, практично не змінився. Ми запускали нові товари під Private Label лише в тих категоріях, що належать до основних масових потреб. Попит на цю продукцію не вирізняється великою волатильністю – усі SKU залишились у портфелі та зберігають стабільні показники.

Що стосується асортименту, то він завжди має відповідати запитам споживачів. А наш клієнт, заїхавши на АЗК WOG, хоче мати змогу придбати ті товари й продукти, які можуть знадобитися йому в дорозі. Наприклад, аксесуари для автомобілів, склоомивач, моторну оливу або ж продукти громадського харчування – воду, снеки, щоб перекусити та втамувати спрагу. І ми прагнемо ці запити задовольнити. 

– Чи зазнав змін контроль якості? Як на сьогодні забезпечувати високу якість продуктів ВТМ, коли існує безліч негативних чинників – зупинки виробництв чи процесів під час повітряних тривог, коли персоналу потрібно пройти в укриття, людський чинник разом зі стресом і тривогою тощо? 

– Якість для WOG завжди в пріоритеті. Тому попри велику війну процес контролю якості продукції, що випускається під Private Label, у нас мало змінився. Окремий підрозділ контролює товари під час приймання, ініціює лабораторні дослідження, здійснює аудит потужностей виробників товарів, які ми продаємо під власною торговою маркою.

– Ще одним із каналів продажу ваших ВТМ є потяги Інтерсіті. Наскільки вдалося його відновити? Яких змін зазнав і яким чином плануєте надалі розвивати цей напрям? 

Ірина Соколовська: Із початком повномасштабної війни нам довелося зупинити роботу WOG CAFE у швидкісних потягах Інтерсіті та Інтерсіті+, оскільки вони працювали як евакуаційні. Ми відновили їхню роботу в травні, хоча асортимент зазнав змін, оскільки частина постачальників припинила діяльність, а в інших були проблеми з логістикою. Нам частково вдалось відновити асортимент продукції Private Label в номенклатурі товарів, що продаються в потягах Інтерсіті, а частково – знайшли нові рішення. Наприклад, у колаборації з ПрАТ «МХП» та Укрзалізницею запустили проєкт з виготовлення гарячих обідів для пасажирів швидкісних потягів. Починаючи з останнього тижня вересня, клієнти WOG CAFE в Інтерсіті та Інтерсіті+ можуть скуштувати обід «Козацький драйв» із курячим шашликом та картоплею по-селянськи або ж плов по-кримськотатарськи «Шлях додому». Замовити страви можна безпосередньо в поїзді під час мандрівки або ж при оформленні квитка. На цьому ми не зупинятимемо розвиток асортименту, а й надалі будемо шукати нові смачні рішення для наших клієнтів у швидкісних потягах. 

– Як надалі плануєте розвивати Private Label? Які тенденції, на вашу думку, будуть визначальними в розвитку ВТМ протягом наступного року для України загалом?

– Ми не спиняємося в розвитку Private Label. Тривають процеси з оновлення асортименту, як у вигляді окремих проєктів, так і у вигляді наших стандартних процесів за сезонними змінами та ротаціями. У планах – відновлення проєкту зі створення під новим парасольковим брендом GOWOG лінійки непродовольчих товарів, що необхідні автомобілістам. 

Якщо взяти продуктовий напрям, то попит клієнтів АЗК залишається практично таким самим. В умовах війни, звичайно, впали продажі в ресторанах і кафе, але пекарні, кав'ярні, кіоски і заклади зі швидким харчуванням почуваються порівняно непогано. Споживач хоче швидко перекусити і взяти з собою необхідні в дорозі довари, він може собі дозволити купити каву, хот-дог, свіжий та запашний круасан тощо. Саме цей асортимент ми й забезпечуємо. 

 

 Читати всі статті у Каталозі Головних Проєктів PrivateLabel – 2022

 

 
 

 

TradeMaster в соціальних мережах

 

З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua

Раздел: Маркетинг та продажі >

Теги:

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*