23 июня 2022

Зміни в роботі Auchan під час війни та до чого тут «Ренесанс України»


Зміни в роботі Auchan під час війни та до чого тут «Ренесанс України»

Під час війни український ритейл зазнав багато труднощів. На сьогодні знищено не одне підприємство, є значні обмеження виробництв, деякі компанії опинились на тимчасово окупованих територіях без можливості доступу до них, що змушує роздрібні мережі шукати нових постачальників. Крім того, доводиться будувати нову логістику поставок, адже зруйновані дороги й склади, змінювати асортимент в умовах масового переселення та зниження купівельної спроможності, а також забезпечувати регулярну доставку товарів, коли пальне в дефіциті й значно подорожчало. Які виклики постали перед компанією Auchan Україна, яка ситуація на власному фронті зараз у мережі, читайте у матеріалі.

Виклики під час війни

Для Auchan Україна основним завданням у перші тижні війни було забезпечити роботу магазинів, де була така можливість. Ми, звісно, застерігали співробітників про небезпеку, але люди хотіли працювати. Навіть коли ми зачиняли магазини в Києві чи Харкові заради безпеки наших співробітників, що було складним рішенням, були люди, які хотіли попри все виконувати гуманітарну місію. Важливо було допомогти бійцям ЗСУ та ТРО, оскільки наші магазини регулярно відвантажують товари на благодійність, а також дати можливість українцям купувати продукти.

Завжди були співробітники, готові відкрити магазин. Навіть коли не ходив громадський транспорт, вони йшли пішки по декілька кілометрів заради того, щоб допомагати людям зі свого боку, на своєму фронті. Звичайно, було складно відкриватися, коли довоєнний штат магазину становив 300 осіб, а на роботу могли вийти лише близько 50.

Забезпечити якісне функціонування магазину в таких складних умовах нам допомогли зокрема HR стандарти, розроблені ще до війни. Так, у нас в компанії розвинута полікомпетентність – це коли один співробітник вміє виконувати роботу співробітників інших департаментів. Один з елементів розвитку персоналу раптово став дуже важливим після початку повномасштабної війни. Саме тому нам не доводилося залучати нових людей і кардинально перебудовувати робочі процеси. Захоплює і надихає надзвичайна віддача людей. Ми працювали й у вихідні, і цілодобово, щоби забезпечити роботу на своєму робочому фронті.

Загалом під час війни плинність кадрів практично відсутня. Звільняються ті, хто виїхав за кордон. Ті, що залишилися, тримаються за роботу. За статистикою 70% наших співробітників є єдиними годувальниками в сім‘ї. Утім у своїй компанії ми бачимо, що люди поступово повертаються в Україну. Якщо на початок війни третина наших співробітників не мала змоги працювати, то зараз їх частка менше 12%.

Співпраця з партнерами

У перші тижні війни компанія терміново підписала контракти з трьома країнами присутності Ашан для імпорту товарів, яких на даний момент неможливо закупити в Україні, – це Польща, Румунія та Угорщина. Європейські та українські команди Ашан працюють разом, ведуть перемовини із європейськими постачальниками, аби ті виготовляли продукцію у збільшених об‘ємах, щоб покрити потреби України.

Здебільшого ми зараз орієнтовані на ввезення товарів із так званого гуманітарного списку. Нам важко сказати, чи користуються вони таким самим попитом, як і українські товари, адже в багатьох випадках імпортовані товари – єдині в цій категорії на полицях магазину. Як тільки українські підприємства відновлять роботу, Ашан знову надаватиме пріоритет місцевим виробникам.

Наше завдання незмінне – пропонувати клієнту якісні товари за доступними цінами.

Що стосується співпраці з українськими постачальниками, то тут ми повністю перелаштували свою систему. За час війни ми втричі збільшили кількість постачальників. Через військові дії від моделі постачання товарів до магазинів через логістичні центри довелося частково відмовитися. Нині ми орієнтовані на локальні виробництва, що постачають свої товари безпосередньо до наших магазинів, обходячи стадію логістичних центрів. Також частину товару ми перевели на логістичний хаб у Львові, продовжують працювати й розподільчі центри в Київській області, але в менших об'ємах.

 

Центральний офіс Auchan та робота в рф

Ми отримали суцільну підтримку від головного офісу щодо бажання допомогти українцям, які потребують нашої підтримки під час військових дій. Також інші країни присутності Auchan постійно допомагають своїм українським колегам. Це і гуманітарні вантажі, і допомога із розміщенням та працевлаштуванням українських співробітників, яких війна примусила виїхати за кордон. Що стосується роботи компанії в рф, то наша позиція була вдосталь процитована іншими медіа. Вона залишається незмінною: ми засуджуємо війну, яку розв’язала росія.

Гуманітарна допомога

Із перших днів війни не припиняється гуманітарна допомога Ашан. Ми підтримуємо захисників, лікарні, українців, які були змушені тікати від війни, возимо продукти в райони, що були щойно звільнені від бойових дій. Загалом із початку війни наші співробітники приготували більше 110 тисяч гарячих обідів та передали 337 тонн товарів на загальну суму більше ніж 38 мільйонів гривень.

Аби допомогти нашим співробітникам і їхнім родинам ми створили благодійний фонд «Auchan з Тобою». Уже здійснені перші виплати постраждалим від війни. Цей фонд діє за підтримки Міжнародного благодійного фонду Ашан. У подальшому ми плануємо продовжувати роботу фонду в мирний час з іншими проєктами.

Також у партнерстві із волонтерами та громадськими діячами запустили проєкт «Charity Hero». Він спрямований на те, щоб максимально спростити процедуру пожертви. Ми позиціонуємо Charity Hero як «one click donation» проєкт. Іншими словами – це допомога в один клік, зробити пожертву максимально просто. Гроші акумулюються на спеціальному рахунку. Потім в Ашан волонтери закуповують на ці кошти необхідні товари.

Втрати компанії

Із початку війни наш щоденний товарообіг впав у половину. Це пов'язано зі зменшенням робочого дня, закриттям деяких магазинів, зменшенням кількості клієнтів через міграцію, відсутня велика кількість товарів, відбувається приріст інфляції споживчих цін, купівельна спроможність українців також зменшується.

Якщо проаналізувати наші цифри за цей рік, то у січні ми прогресували в товарообігу на +8%, прибуток від операційної діяльності збільшився на 25%. У лютому ми розраховували отримати такий же прогрес у результатах, але констатували -10% регресу в товарообігу та 50 млн збитків від операційної діяльності. У березні регрес у товарообігу становив -50%, а збитки від операційної діяльності досягли 150 млн грн. Так, це не ті результати, які ми хотіли побачити, адже наприкінці минулого року Auchan Україна вийшов у плюс. Ми очікували ще більших прибутків у 2022 році. Але зараз ми радіємо вже тому, що нам вдається відкриватися, щодня працювати для наших клієнтів.

Крім того, не обійшлося і без фізичних втрат – зокрема був розбомблений наш магазин в Одесі, частково постраждав Auchan у Харкові. Після руйнування магазину в Одесі Auchan Україна вирішив передати вцілілі товари на суму більше ніж 5 мільйонів гривень для потреб ЗСУ, а також для жителів найближчих громад. Але багато українців зараз повертаються у щойно звільнені міста, відновлюють роботу компанії, знову запускаються виробництва. Головне, аби на наших землях був мир, а із цифрами ми впораємося та уже зараз готуємось до великого ренесансу компанії.

 

Плани на майбутнє

Ми не збираємося відмовлятися від поставлених цілей із розвитку компанії. Так, війна призупинила наші плани, але ми поступово повертаємося до визначених раніше пріоритетів. Будуть нові відкриття, будуть перезапущені магазини, які постраждали внаслідок війни. Ми, як і кожен українець, чекаємо закінчення війни, але Auchan Україна вже зараз продовжує розвивати нашу економіку. Наш план називається «Ренесанс України». І цим, вважаємо, все сказано.

Читайте також: Ринок персоналу й війна: нові реалії та перспективи

 

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

ПредыдущаяВесь списокСледующая


Комментарии

Ваш комментарий будет первым.

Добавить комментарий

Ваше имя*


Защита от СПАМА

Сообщение*