26 листопада 2025

Париж напоготові: китайський JD.com націлюється на французького ритейлера Fnac Darty

Париж напоготові: китайський JD.com націлюється на французького ритейлера Fnac Darty
112

Рішення китайського гіганта електронної комерції JD.com інвестувати у Fnac Darty знову посилило занепокоєння французького уряду щодо впливу Китаю на європейську роздрібну торгівлю. Після експансії Shein, Temu та Alibaba у Францію виходить ще один великий гравець: наприкінці жовтня JD.com запустила платформу JoyBuy, заявивши про намір конкурувати як з китайськими маркетплейсами, так і з Amazon. Про це повідомляє TradeMaster.UA з посиланням на Euronews.

JD.com — один із найбільших онлайн-ритейлерів Китаю, заснований Лю Цяндуном у 1998 році. У 2024 році компанія отримала майже $160 млрд (€138 млрд) продажів і посідає третє місце на китайському ринку електронної комерції після Alibaba та PDD Holdings, власника Temu. Тепер JD.com розглядає можливість придбати частку у Fnac Darty, ритейлері з магазинами у Франції, Іспанії, Португалії, Бельгії, Швейцарії, Люксембурзі, а також у низці країн Африки та Близького Сходу.

Найбільшим акціонером Fnac Darty залишається чеський мільярдер Даніель Кржетінський (28,3%). На другому місці — німецька Ceconomy AG (22%). JD.com уже розпочала процедуру поглинання Ceconomy: у разі успішної угоди вартістю €2,2 млрд вона отримає непрямий контроль над часткою Ceconomy у Fnac Darty, що значно посилить її позиції в Європі.

Французьке Міністерство економіки (Bercy) уважно перевіряє угоду. Окрім фінансових аспектів, владу непокоїть можливий ризик доступу Китаю до даних двох мільйонів клієнтів Fnac Darty. Причина — Закон про національну розвідку Китаю 2017 року, який може зобов’язати JD.com передавати інформацію державним структурам. Для Парижа це питання цифрового та культурного суверенітету, адже Fnac Darty володіє даними про культурні звички й технологічну поведінку французів та європейців.

JD.com уже провела зустрічі з урядовцями та запевнила, що дотримуватиметься французького законодавства і не планує збільшувати свою частку. Берсі має від одного до трьох місяців, щоб ухвалити рішення. Потенційна участь JD.com ставить перед Європою ширше питання: наскільки далеко можна допустити китайських гравців до стратегічних секторів континенту — від доставки та складів до чутливих споживчих баз даних?

Читайте також: Французька мережа універмагів BHV відклала відкриття п'яти нових магазинів Shein

 

 

 
 

 

TradeMaster в соціальних мережах

 

З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua



Ексклюзивні матеріали TradeMaster.ua

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від СПАМ

Сообщение*

Читайте також