Історія створення ТМ «Ярка», що не поступається за якістю італійській пасті
Національне підприємство, що пропонує макаронні вироби, гречану крупу й вівсяні пластівці під ТМ«ЯРКА», ТМ «Jarka» і ТМ «PastaLenka», успішно працює на українському ринку з 1994 року. Окрім розвитку своїх ТМ, на підприємстві здійснюється виробництво більше 10 популярних ТМ на умовах контрактного виробництва, також продукція успішно експортується за кордон. Із чого все починалось і як створюються макаронні вироби, що достойно конкурують з італійською пастою, розповідає співвласник компанії Олексій Стась.
– Розкажіть коротко про історію вашої компанії? Яку частину ринку на сьогодні займаєте з урахуванням контрактного виробництва?
– Це історія успіху нашої компанії, яку ми почали в далекому 1994 році. Наші результати й досягнення сьогодні – це яскравий приклад постійного руху до мети групи однодумців, які не побоялися взяти на себе місію нести високу якість продуктів вітчизняного виробництва в будинок кожного українця. Це історія подяки кожному члену компанії та пропозиція новим співробітникам внести частинку своєї душі в наші спільні звершення.
Спочатку ми удвох з моїм партнером починали свою діяльність з оптової торгівлі турецькими кондитерськими виробами оптом. Потім з'явилися торгові точки на ринку, де в асортимент увійшли фасовані крупи. А пізніше відкрили свій фасувальний цех продуктів бакалійної групи. Виробничий підрозділ компанії повного циклу було засновано в 1999 році і з самого початку своєї діяльності в основу роботи всієї команди були закладені амбiцiйнi цiлi – стати кращими в цьому напрямі.
У 2000 році наш колектив налічував уже більше 20 осіб. Цех фасованої продукції збільшувався, а найголовніше – збільшувалася кількість споживачів, які по достоїнству оцінили високу якість. У 2001 році ми почали будівництво цеху з виробництва круп і макаронних виробів, а у 2002 році запустили першу макаронну лінію продуктивністю 100 кг/год. українського виробництва. Із метою персоналізації бренду у 2005 році був зареєстрований знак для товарів і послуг ТМ «Ярка». Із кожним роком відбувалося розширення виробничих потужностей, зростання кількості замовлень, асортименту продукції та збільшення кількості клієнтів.
З метою забезпечення замкнутого циклу виробництва бакалійної групи товарів від «ідеї» до «полиці магазину» у 2008 році було придбано обладнання флексодруку для виготовлення пакування, що лягло в основу створення у 2016 році уже самостійного напряму, щоб забезпечувати потреби підприємства й виконувати замовлення сторонніх організацій.
У 2009 році відбувся запуск лінії з виробництва пластівців із різних круп, а через 2 роки придбали першу італійську макаронну лінію продуктивністю 1000 кг/год. У 2016 році запустили італійську лінію довгорізаних макаронних виробів, а у 2019 – новий цех із виробництва вівсяних пластівців із використанням сучасного європейського обладнання. Так із кожним роком ми пропонуємо споживачам більш якісну й конкурентоспроможну продукцію.
Для ефективності ланцюга закупівлі, виробництва й доставки своєї продукції було важливо мати власний автотранспорт. Щоб забезпечити безперервність поставок сировини й недорогі ціни на доставку, автопарк підприємства поповнився борошновозами.
Наша команда постійно відстежує тенденції у світі виробництва бакалійної продукції та споживчого попиту. Завдяки гнучкій системі управління ми можемо запропонувати споживачеві найбільш затребуваний вигляд та асортимент продукції, гарантуючи високу якість і конкурентоспроможну ціну. За роки роботи ми налагодили ділові відносини й партнерство з найбільшими виробниками борошна вищого сорту в Україні, сільгоспвиробниками зернової групи продукції, що разом із системою наскрізного контролю сировини, а також за допомогою трьох лабораторій нашого заводу, гарантує максимально високі стандарти якості нашої продукції.
На сьогодні команда групи компаній СТАС І К налічує більше 100 працівників і наша стратегічна мета – стати потужною впізнаваною компанією як в Україні, так і на міжнародному рівні. Ми постійно працюємо над модернізацією обладнання, розширенням асортименту продукції, експериментуємо з новими видами сировини, щоб запропонувати актуальний асортимент, демократичні ціни й незмінно стабільну якість продукції. Адже саме це – основні складові успіху, що дають змогу бути на крок попереду конкурентів.
На сьогодні ми займаємо близько 18% ринку, у минулому році частка нашої компанії становила близько 15%. На наступний рік плануємо збільшити частину ринку до 23%.
– Наскільки широкий асортимент ви пропонуєте сьогодні? Яку частку продукції реалізуєте під ВТМ і під якими саме?
– Ми пропонуємо досить широкий асортимент різних макаронних виробів, на сьогодні це близько 15 видів. Найбільш популярними серед наших споживачів є фігурні макаронні вироби та вермішель. Хорошим попитом користуються «пір'я», «ріжки», «спіраль» та «пружина». Зараз ми активно розробляємо нову лінійку макаронних виробі, щоб задовольнити не лише дорослих, а й здивувати наших маленьких споживачів, – це «метелики» й макаронні вироби з додаванням натурального барвника «веселка».
Що стосується контрактного виробництва, то 30 % продукції ми виготовляємо на замовлення під такими відомими торговими марками, як «Хуторок», «Своя лінія», «Кухар Рішельє», «Чугуєв», «ПРОМО», «Хатинка», «Добра хата» «Геркулес» та iн.
– Яким чином у вас на підприємстві здійснюється контроль якості продукції?
– У компанії впроваджена система управління безпечністю харчових продуктів HACCP. Функціонування системи забезпечують три лабораторії підприємства в режимі 24/7. Наскрізна система контролю дає змогу:
– оцінити якість вхідної сировини на етапі ще знаходження її в автотранспорті, щоб таким чином запобігти вивантаженню неякісної партії;
– контролювати якість і стан сировини на всіх підготовчих етапах до моменту надходження на виробничі лінії;
– контролювати «оптимальний» режим зберігання у складських приміщеннях;
– гарантує цілісний контроль продукції, що відпускається в день відвантаження продукції споживачеві (з видачею відповідних сертифікатів якості).
Завдяки цьому ми досягли відсутності браку в продукції, що відвантажується клієнтам, а також економії коштів за допомогою оптимальних параметрів технологічного процесу. Усі етапи роботи лабораторій і результати аналізів інтегровані в єдину систему управління технічним процесом, що забезпечує прийняття правильних, коригувальних управлінських рішень.
Ми вклали немалі кошти в потужну систему контролю, але вони повернулися підприємству у вигляді репутації високоякісного вітчизняного виробника, довіри з боку споживача, можливості представляти продукцію на ринках далекого й ближнього зарубіжжя, участі в тендерних процедурах поставки продукції. Це є важливим чинником у формуванні та оптимізації нашої торгової марки «Ярка».
– Ми бачимо досить високий попит на імпортну продукцію, хоча національні виробники не поступаються по якості європейським, а італійські спагеті часто роблять з української сировини. Як ви оцінюєте ринок макаронних виробів України на сьогодні, наскільки відчутна конкуренція закордонних виробників?
– У світовому імпорті макаронів перше місце займає Італія, однак її частка активно зменшується. На другому місці – Туреччина, на третьому – Китай. Однак імпорт із Китаю дешевше, ніж із Туреччини.
У містах споживання якісних імпортних макаронів із твердих сортів пшениці росло під час економічних піків і падало разом із кризами. Сьогодні макарони регулярно споживають 96,5% населення України. Попит на середній ціновий сегмент продукції залишається стабільним. У нас є багато переваг над імпортною продукцією і насамперед це – ціна. Так як виробництво продукції здійснюється на висококласному обладнанні з застосуванням вітчизняної сировини, що відповідає всім необхідним стандартам, ми можемо з повною впевненістю не боятися ніякої конкуренції.
– Що саме зараз популярно серед макаронних виробів, гречаної крупи й вівсяних пластівців? Як на попит вплинули карантинні обмеження?
– Я вважаю, що в продажах немає великої різниці між гречаною крупою, макаронними виробами та вівсяними пластівцями, адже на ці продукти завжди є попит. Різниця може бути лише в ціні. Під час карантину населення масово почало скуповувати продукти з тривалим терміном придатності, а в список цих продуктів потрапляють макаронні вироби, гречана крупа та вівсяні пластівці. З усіх продуктів харчування гречана крупа подорожчала найбільше. Ціна на гречку в магазинах росла одночасно за оптовою. Найбільший попит на крупи був у середині березня: тижневе зростання продажів досягало більше 170–200% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Однак із того часу ситуація стабілізувалася і більше різких стрибків попиту на крупи не спостерігається. Постачальники почали підвищувати відпускні ціни на крупу в квітні – травні, посилаючись на дефіцит сировини та його зростання на цьому тлі. Ринок гречаної крупи більше інших залежить від врожаю. Оскільки її споживають в основному в Україні та країнах СНД, то традиційні механізми саморегулювання ринку – експорт під час утворення надлишків та імпорт за умови дефіциту – тут не працюють. Тому для гречаної крупи характерні чітко окреслені цінові гойдалки: коли великий врожай і залишок надлишків крупи на внутрішньому ринку, то її вартість падає, а під час потенційного дефіциту – зростає.
– У якому напрямі плануєте розвиватися найближчим часом і на чому будете робити акцент у виробництві, щоб відповідати сучасним тенденціям?
– Ми плануємо розвиватися відповідно до тенденцій і росту запитів споживачів у таких напрямах, як виробництво макаронних виробів із твердих сортів пшениці, а також за допомогою купажування м'яких і твердих сортів, що дасть змогу нам розширити асортимент і конкурувати в цьому сегменті із закордонними виробниками. Наша команда постійно проводить різноманітні експерименти з розробки й виведення на ринок новинок, займаємось створенням популярного сегменту еко-продукції, зокрема робимо акцент на макаронній продукції з гречаної та рисової муки, овочевих макаронах для дітей із натуральними добавками буряка, шпинату й моркви. У категорії сипучих продуктів ми робимо акцент на розвитку сировини для виробництва круп і пластівців. Усе це відкриває перспективи для продажу нашої продукції не лише всередині країни, а й на міжнародному ринку.
Для співпраці звертайтесь за тел:
050 426 46 58 – Сердюков Валерій
067 560 86 00 – Стась Артур
Email: serdiukovvaleriy@icloud.com,artur20097@gmail.com
Сайт компанії: https://www.jarka.ua/
Читайте також: Як спростити ведення бізнесу завдяки 3PL оператору: вантажні перевезення по Україні з Logistic Plus
Раздел: Ринки Food >
Теги: Виробник макарон, макаронні вироби, гречана крупа, ТМ«ЯРКА», ТМ «Jarka», ТМ «PastaLenka»вівсяні пластівці, ВТМ, контрактне виробництво,
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар