Держава має розуміти, що на деяких виробництвах не обійтися без чоловічої сили, — Віталій Добровольський, директор «Одеського хлібозавода №4»
Директор ТОВ «Одеський хлібозавод №4» Віталій Добровольський розповів, як стратегічно важливе підприємство забезпечило продовольчу безпеку регіону після початку війни та чому виробництво не може обійтися без працівників-чоловіків, які пішли на фронт.
— Розкажіть про вашу компанію, яку продукцію ви виробляєте, де розташовано виробництво, які обсяги, кількість персоналу?
— ТОВ «Одеський хлібозавод № 4» було утворено в серпні 2019 року на базі Одеського об’єднання хлібопекарних підприємств. Ми — визнані лідери хлібопекарської справи в Одеській області. 54% всього хлібу в Одесі й Одеській області вироблені на наших потужностях. Компанія випускає продукцію під двома торговими марками: «Одеський коровай» та «Одеський хлібозавод № 4».
Продукція виробляється на чотирьох виробничих майданчиках: Одеський хлібозавод № 4, Одеський хлібозавод № 2, Білгород-Дністровський хлібозавод і Подільський хлібозавод, на яких загалом працює 1055 чоловік. Це дає змогу щодня виробляти понад 150 тонн продукції, що налічує 165 найменувань у 15 товарних групах — пшеничний і житній хліб, батони, булочні вироби, лаваші, листкові та здобні вироби, печиво, пряники, сушки, сухарі, кекси, торти, тістечка, напівфабрикати тощо.
Наші вироби представлені у 3970 торгових точках, 16 мережах супермаркетів, зокрема в 5 національних. Окрім цього, компанія має 174 власних магазини.
Для доставки готової продукції компанія використовує 130 машин, з яких 40 — власні сучасні термофургони Renault Master.
Підприємства оснащені автоматизованим обладнанням кращих світових виробників: GOSTOL (Словенія), FRITSCH (Німеччина), DIOSNA (Німеччина), GLIMEK (Швеція), HARTMANN (Німеччина), KONIG (Австрія). Виробництво хліба здійснюється на високопродуктивних поточно-механізованих лініях.
Наша технологічна служба складається з трьох відділів: контрольно-виробнича лабораторія, яка відповідає за якість сировини та готової продукції, відділ контролю якості та відділ технологічних розробок.
— Як змінилась діяльність компанії після 24 лютого 2022 року. Чи постраждало виробництво, що було з персоналом, чи змінився асортимент?
— Заводи підприємства не зупинялися ні на хвилину з 24 лютого 2022 року. Щоб забезпечувати Одеську область продуктом першої необхідності, нам довелося скоротити асортимент зі 165 до 15 видів, прибравши всі прибуткові позиції. Натомість ми зосередилися на масовому випуску хлібів і батонів.
Хлібозаводи відчували гостру нестачу сировини, пакувальних матеріалів, зазнавали проблем із паливом та способами доставки продукції. Далася взнаки евакуація за кордон — це призвело до відтоку досвідчених фахівців як з нашого підприємства, так і з підприємств партнерів.
Однак ми пишаємося, що жоден співробітник не був скорочений — і це, враховуючи падіння обсягів продажів, скорочення асортименту та інші фактори! Нам вдалося не тільки зберегти робочі місця, а й забезпечити роботою переселенців.
З перших днів компанія надає допомогу волонтерським та державним організаціям, бере активну участь у міжнародних програмах підтримки населення України.
— З якими труднощами ви зіштовхнулись та як їх вирішували?
— Найбільшою проблемою стало забезпечення підприємства необхідними для роботи сировиною та паливом. Вирішувати ці проблеми нам допомагали і міська адміністрація, і надійні постачальники, які продовжили роботу в Україні, і навіть міжнародні волонтерські організації.
— Яка зараз ситуація в компанії? Як закінчили 2022 рік та які плани на 2023?
— Період з лютого по червень 2022 року навчив нас вести бізнес по-новому —щодня адаптуватися до мінливих умов, завдяки чому вже в другому півріччі ми змогли поступово нарощувати та повертати асортимент продукції. Нашою метою було дати одеситам можливість вибору, дати можливість насолоджуватись смаком та асортиментом, дати можливість жити тут і зараз – сьогодні. До теми розробок та запровадження новинок ми повернулися лише у 2023-му.
Змінилися і наші покупці, і тепер настав час дивувати їх новими смаками й ідеями, відбудовувати наше сьогодення заради розвитку майбутнього. Особливий акцент ми приділили групі національних продуктів, а саме лавашам та тортильям власного виробництва. На сьогодні ми представляємо 5 видів лавашів: вірменський, кукурудзяний, цільнозерновий, шпинатний, сирний.
Ми покладаємо великі надії на розвиток лінійки тостового хліба — адже українці стали більше цінувати комфорт, зручність, якість, користь — всі ці властивості об'єднані в тостовому хлібі. Наразі виробляється три види тостового хліба: класичний пшеничний на молоці; цільнозерновий 9 злаків; гречано-медовий із цибулею. Хлібина вагою 400 грам, нарізана слайсами та упакована в посилену сучасну упаковку, що дозволяє зберігати виріб не менше 5 діб!
Єдина проблема, яка залишилася на сьогоднішній день, — це нестача чоловічого персоналу. Багато наших співробітників-чоловіків захищають країну від окупантів, але деякі виробничі процеси (сортування, навантаження-розвантаження, доставка продукції, налагодження та ремонт обладнання) потребують саме чоловічої сили і не доступні для жінок. Загалом мінімальна потреба в чоловіках складає 25% від загальної чисельності персоналу.
Минулого року на частину чоловіків поширювалося бронювання, але у 2023-му ця процедура занадто ускладнилася і практично не реалізовується. Якщо до середини літа ми не зможемо отримати броню, то підприємство може опинитися на межі зупинки!
— Які поради ви можете дати бізнесу в Україні? На що треба звертати увагу загалом?
— Всім локальним виробникам потрібно працювати в дружній комунікації з партнерами з роздрібної торгівлі і не давати можливості займати ніші немісцевим виробникам. Усім слід розуміти, що допоки йде війна, наша головна задача — зберегти підприємства та можливість виплати зарплати співробітникам. Адже якщо наші робітники отримують вчасно належну зарплатню, то потім вони ж її витрачають у місцевих крамницях та інших закладах. Також місцеві виробники сплачують податки до місцевих бюджетів, що дає можливість займатися благоустроєм рідних міст.
ТОВ «Одеський хлібозавод №4»
https://www.instagram.com/korovay_odesa
Тел: + 38 048 705 17 39
Раздел: Інтерв'ю >
Теги: виробництво хліба, Інтерв’ю виробника , продукція одеського хлібозавода, одеський хлібозавод 4
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар