Індекс споживчих настроїв у квітні 2020 року зменшився
За даними дослідження Info Sapiens «Споживчі настрої в Україні», що здійснюється за фінансової підтримки Dragon Capital, у квітні Індекс споживчих настроїв (ІСН) склав 66,2 п., що на 6,8 п. менше, ніж у березні. Найбільше скоротилися такі складові індикатора: Індекс доцільності робити великі покупки та Iндекс очікуваного розвитку економіки країни впродовж найближчого року, повідомляє TradeMaster.UA з посиланням на прес-реліз компанії.
У квітні 2020 року індекс споживчих настроїв (ІСН) склав 66,2, що на 6,8 пунктів менше за показник березня.
Індекс поточного становища (ІПС) зменшився на 18,4 п., склавши 48,8. Складові цього індексу зазнали таких змін:
– індекс поточного особистого матеріального становища (х1) склав 52,3, що на 7,8 п. менше від рівня цього індексу у березні;
– індекс доцільності великих покупок (х5) зменшився на 29,0 п. та встановився на позначці 45,3.
Індекс економічних очікувань (ІЕО) у квітні незначно зріс на 0,9 п. та склав 77,8. Динаміка складових цього індексу виглядає так:
– індекс очікуваних змін особистого матеріального становища (х2) скоротився порівняно до минулого місяця на 5,3 п. і склав 69,7;
– індекс очікуваного розвитку економіки країни протягом найближчого року (х3) зменшився на 13,4 п. та склав 54,5;
– індекс очікуваного розвитку економіки країни впродовж найближчих 5 років (х4) зріс до 109,1, що на 21,4 п. вище за показник березня.
У березні показник індексу очікуваної динаміки безробіття склав 168,9, що на 35,5 п. вище за показник минулого місяця. Індекс інфляційних очікувань знизився – 172,7, що на 12,7 п. нижче за минулий місяць. Очікування українців щодо курсу гривні впродовж найближчих 3 місяців покращилися: індекс девальваційних очікувань знизився на 7,2 п. – до значення 146,8.
«Індекс споживчих настроїв втратив у другий місяць карантину ще 7 в.п. Ця втрата є невеликою у порівнянні із погіршенням споживчих настроїв у квітні порівняно до березня у європейських країнах. Зокрема, у Польщі та Угорщині падіння індексу сягнуло 37 в.п., в Німеччині - 26 в.п., в Іспанії - 13 в.п., в Італії - 10 в.п . Схильність українців вірити у короткостроковість кризи (в перспективі одного року) та оптимізм щодо розвитку у наступні 5 років утримує споживчі настрої від різкого падіння. Водночас найбільш вразливим до поточної кризи виявився індекс доцільності робити великі покупки: квітневе значення цього індексу є мінімальним за період з червня 2014 року. Приблизно такий самий рівень доцільності робити великі покупки було зафіксовано у липні-серпні 2015 року. Падіння індексу доцільності робити великі покупки свідчить про сильне відчуття невизначеності серед споживачів та стратегію обережної споживчої поведінки.» - коментують аналітики Info Sapiens
Читайте також: Індекс споживчих настроїв у січні 2019 року підвищився до 65,7
По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua
Ексклюзивні матеріали TradeMaster.ua
Раздел: Товари та ринки > Все новости
Теги: індекс, соцопитування
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар