Продажі Inditex зросли у 2023 році на 14%
Продаж іспанського ритейлера Inditex у постійній валюті за підсумками 2023 фінансового року (завершився 31 січня) зріс на 14,1% до 35,9 млрд євро при скороченні товарних запасів на 7%. Збільшення як онлайн, так і в офлайн-каналах продемонстрували всі бренди на всіх ринках присутності.
Реалізація поточної бізнес-моделі компанії довела свою ефективність і дозволила їй досягти зростання валового прибутку на 11,9% до 20,8 млрд євро, валової рентабельності — на 57,8%. Завдяки строгому контролю за операційними витратами їх рівень не перевищив 10%, що нижче за дані щодо виручки.
Показник EBITDA збільшився на 13,9% до 9,9 млрд. євро, а показник EBIT - на 23,4% до 6,8 млрд. євро. Чистий прибуток зріс на 30,3% до 5,4 млрд євро.
Вкладення Inditex у омніканальність сприяли зростанню онлайн-продажів - у 2023 фінансовому році вони збільшилися на 16% до 9,1 млрд євро. Продажі у фізичних магазинах також показали позитивну динаміку у 7,9%, при цьому кількість відвідувачів торгових точок збільшилась. Компанія повідомила про розширення та реконструкцію кількох просторів, проведення їх оптимізації та впровадження цифрових рішень.
У 2023 році ритейлер відкрив свої магазини на 41 ринку, зокрема запустив першу точку в Камбоджі. Усього на кінець 2023 фінансового року роздрібна мережа Inditex включала 5692 магазини. У 2024 році точки Zara відкриються в Лос-Анджелесі та Лас-Вегасі, а також у Римі та Гамбурзі. Розширення присутності заплановане для інших брендів: Massimo Dutti — у Майамі, Oysho — у Гамбурзі, Bershka — у Мумбаї та Zara Home — у Бангалорі. Крім того, Inditex вийде на ринок Узбекистану і знову відкриє близько 50 своїх магазинів в Україні.
Компанія планує активно інвестувати в інфраструктуру і готується протягом наступних двох років ввести в експлуатацію логістичні центри вартістю 900 млн. євро в Європі (в Іспанії та Нідерландах).
Флагманський бренд Zara приніс Inditex минулого року 26,1 млрд євро, Bershka - 2,6 млрд євро, Pull & Bear - 2,3 млрд євро, Stradivarius - 2,3 млрд євро. Вклад Massimo Dutti у загальний обсяг продажів групи становив 1,8 млрд євро, Oysho - 744 млн євро.
Основним ринком збуту ритейлера залишається Європа - на неї (за винятком Іспанії) припадає майже 50% продажів. Частка домашнього ринку становила 14,8%, Північної та Південної Америки - 19,6%, Азії та інших регіонів - 16,9%.
Позитивний імпульс 2023 року відбивається і на поточних результатах — продаж групи в період з 1 лютого до 11 березня 2024 року зріс на 11% порівняно з аналогічним періодом минулого року.
Ексклюзивні матеріали TradeMaster.ua
Раздел: Товари та ринки > Все новости
Теги: новини ритейлу, зара, фешн ритейлу
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар