31 січня 2025

«День без покупок» у Хорватії на 50% обрушив продажі місцевих ритейлерів

«День без покупок» у Хорватії на 50% обрушив продажі місцевих ритейлерів
554

Жителі Хорватії влаштували в країні бойкот місцевих магазинів, що призвело до 50% падіння продажів у ритейлерів, повідомляє TradeMaster.UA з посиланням на France24. Споживачів не влаштовують найвищі ціни в магазинах.

Онлайн-групи закликали відмовитися від покупок на один день, що обрушило продаж. Тепер громадські діячі пропонують влаштувати бойкот на тиждень і націлитись на великі роздрібні мережі — Eurospin, Lidl та DM.

«Ми хочемо надіслати ще сильніший сигнал про те, що хорватський ринок має нарешті стати регульованим», — заявив захисник прав споживачів Йосип Келемен, один із організаторів першої акції.

Бойкот також націлений на Coca-Cola та інші газовані напої, а також бутильовану воду та миючі засоби. Хорватів закликали уникати не лише покупок у магазинах — бойкот може поширитись на служби доставки, банки, ресторани та кафе, а також не купувати бензин.

Подібні заклики до бойкоту звучать не лише у Хорватії, а й у Боснії, Чорногорії, Північній Македонії та Сербії. Там покупцям також пропонують нічого не купувати цієї п'ятниці. Деякі протестувальники все ж таки хитрують — минулого тижня вони їздили до сусідніх Словенії та Італії, щоб закупитися там.

Протести у Хорватії розпочалися після того, як середні ціни на продукти харчування зросли більш ніж на 30% за останні три роки. Ціни на деякі товари, наприклад, яйця чи хліб, підскочили майже на 60% та 50% відповідно.

Серед причин зростання цін – спад місцевого сільського господарства, приплив імпортних продуктів та надмірна залежність економіки від туризму. Ситуацію посилюють дефіцит кадрів та високий податок на додану вартість – він у країні становить 25%.

Країна щорічно імпортує продуктів харчування та повсякденні товари. Причому ціни в самій Хорватії виходять набагато вищими - наприклад, шампунь одного німецького бренду в країні коштує 3,35 євро - на 130% більше, ніж його ціна в Німеччині. У Болгарії ціна такого шампуню на 20% нижча. Ціни на хорватські товари при цьому в самій мережі вищі, ніж за кордоном, зазначають активісти.

Влада Хорватії вже заявила, що розширить список продуктів, на які не можна піднімати ціни, з 30 позицій до 70. «Держава відреагувала, але бізнес теж має втрутитися», — сказав прем'єр-міністр Хорватії Андрій Пленкович на зустрічі з представниками роздрібних мереж.

 

 
 

 

TradeMaster в соціальних мережах

 

З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua



Ексклюзивні матеріали TradeMaster.ua

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від СПАМ

Сообщение*

Читайте також