Польща та Болгарія забезпечують зростання Maxima Grupė у 2024 фінансовому році

Литовський ритейлер Maxima Grupė повідомив про консолідований дохід у розмірі 6,09 млрд євро за 2024 фінансовий рік, що на 4,3% більше порівняно з попереднім роком. Про це повідомляє TradeMaster.UA з посиланням на ESMMagazine.
Найбільше зростання компанія зафіксувала в Польщі (на 8,7% — до 1,89 млрд євро) та Болгарії (на 6,7% — до 294 млн євро), що стало результатом активного розширення мережі магазинів. У країнах Балтії темпи зростання були помірнішими: 3,1% у Литві, 2,6% у Латвії та 0,9% в Естонії.
Дохід від електронної комерції становив 160,5 млн євро, що на 6,3% менше у порівнянні з минулим роком. Це зниження зумовлене виходом онлайн-платформи Barbora з польського ринку, однак у країнах Балтії е-комерція зросла на 7%.
EBITDA компанії знизилася на 4,9% — до 455,6 млн євро, з рентабельністю на рівні 7,5%, що на 0,7 п.п. нижче, ніж у 2023 році. Попри це, Maxima Grupė зберегла стабільний фінансовий стан: співвідношення чистого боргу до EBITDA становило 2,3.
Генеральний директор Maxima Grupė Манфредас Даргужіс пояснив, що результативність компанії стала можливою завдяки стратегічним інвестиціям та ініціативам з розвитку бізнесу. Зростання ефективності дозволило компенсувати зростання витрат і зберегти прибутковість на фоні збільшення доходів супермаркетів на всіх ринках.
Maxima Grupė продовжила розвивати асортимент під власними торговими марками, розширивши бренд Well Done і запустивши преміальну лінійку Well Done Premium на всіх ринках під час зимового святкового сезону.
Компанія активно інвестувала у розширення торговельної мережі: у Польщі відкрито 36 нових магазинів, у Болгарії — 13, а в країнах Балтії — 6. Загалом наприкінці року мережа налічувала 1611 магазинів.
Даргужіс зазначив, що надалі компанія зосередиться на розвитку в Польщі та Болгарії — як шляхом органічного зростання (через купівлю землі та будівництво), так і шляхом потенційних придбань інших мереж. Maxima Grupė також приділяє велику увагу оптимізації: стандартизує формати магазинів і закриває нерентабельні об'єкти.
Інвестиції в основні фонди у 2024 році склали 190 млн євро, що на 21 млн більше, ніж роком раніше. Вони були спрямовані на реконструкцію великих магазинів, придбання землі та нерухомості, а також завершення будівництва нового логістичного центру в Литві площею 46 000 м² вартістю 70 млн євро. Центр покращить ефективність логістики та сприятиме досягненню екологічних цілей групи.
У 2024 році Maxima Grupė впровадила низку енергоефективних ініціатив, спрямованих на досягнення науково обґрунтованих кліматичних цілей відповідно до Паризької угоди. Серед них — встановлення енергоощадного обладнання, збільшення використання переробленої упаковки, впровадження сонячної енергії та інтелектуальних енергетичних систем у найбільших магазинах Балтії.
Компанія оцінила, що досягнення своїх кліматичних цілей до 2030 року потребуватиме інвестицій у розмірі до 100 млн євро.
Maxima Grupė керує мережами Maxima у Литві, Латвії та Естонії, Stokrotka у Польщі, T Market у Болгарії та онлайн-магазином Barbora у країнах Балтії.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua
Ексклюзивні матеріали TradeMaster.ua
Раздел: Товари та ринки > Все новости
Теги: новини ритейлу, максима
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар