ТМ «Ласунка»: Кризові часи не стали перепоною для розвитку компанії

Провідний виробник морозива за рік війни стикнувся з численними викликами, проте зберіг і виробництво, і персонал, і споживачів. За рахунок чого вдалося це зробити, спілкуємося з маркетологом ТМ «Ласунка» Кариною Перервою.
— Розкажіть про вашу компанію, товари які ви виробляєте, які обсяги, кількість персоналу?
— «Ласунка» — це масштабний комплекс з виробництва морозива, який складається з п’яти підприємств. Виробничі потужності розташовані від сходу до заходу нашої країни, що дає нам змогу поширювати власну продукцію по всій території України. Наша компанія — це не просто підприємство, що виготовляє морозиво, це мрії та бажання всіх поціновувачів морозива, радість та сміх наших споживачів, професіоналізм та відданість співробітників.
«Ласунка» виготовляє якісну та смачну продукцію за усіма вимогами державного стандарту якості. Ми виробляємо найрізноманітніші види холодних десертів: від простого вершкового морозива у вафельному стаканчику до технологічно складних ескімо та тортів-морозива. Асортимент продукції може здивувати кожного споживача. За всі роки існування на ринку ми завоювали серця мільйонів споживачів, тому нашу продукцію добре знають та щиро люблять. Наша головна мета — виготовляти морозиво для кожного, головна місія — робити все можливе, щоб щасливих людей в Україні ставало більше! Морозиво «Ласунка» можна знайти будь-де: як у маленькій крамниці біля дому, так і у великому гіпермаркеті.
Офіційно тільки на підприємстві в Дніпрі працює понад 1000 співробітників — їхня професійність і відповідальність дозволяє компанії виробляти великі обсяги продукції. В довоєнні часи підприємство в середньому щорічно виробляло 25 – 30 тисяч тон смачного задоволення.
— Як змінилась діяльність вашої компанії після 24 лютого 2022 року. Чи постраждало виробництво, що було з персоналом, чи змінився асортимент?
— З 24 лютого 2022 року компанія продовжила працювати заради людей. Ми мусили залишатися сильними попри всі лиха, що принесла війна. Наше серце підказувало, що потрібно допомагати військовим, людям, які залишилися без дому, дітям, що стали свідками лихих подій. Так, ми стали економічним фронтом нашої країни та благодійником із чистими намірами.
Спочатку ми були вимушені зупинити виробництво, потім, кардинально змінивши план, потроху почали його відновлювати. Завдяки крупним торгівельним мережам, які не зупиняли своєї роботи, робота поступово відновилась і в нас.
Щиро кажучи, важко було бачити, як у наших співробітників замість щасливої посмішки та веселих розповідей з’являються страх і сумніви в очах. Частина наших співробітників з дітьми вирішила виїхати до безпечних місць на захід України або за кордон. Деякі з наших співробітників знайшли себе у волонтерстві, стали допомагати іншим. Але найважчим було проводжати хлопців та дівчат на фронт. Ми розуміли, що вони будуть боронити нашу державу та увійдуть в історію героями, але до останнього не могли повірити в це.
Якщо говорити про те, що відбувалось в середині компанії — то шум, сирени, хвилювання, страх, вибухи стали для нас новою реальністю. Під час перших днів війни ми не дозволяли співробітникам приходити на роботу, щоб не ризикувати їхнім життям. Проходячи повз порожні кабінети та бездіяльні цехи, ти задавався питанням: «Невже це кінець?», «Як складеться доля «Ласунки» та її людей?», «Чи є щасливе майбутнє взагалі?». Але потім зрозуміли, що на підприємстві та в офісі навіть стелі допомагають! Всупереч страхам ми вирішили діяти. Облаштували підвальні приміщення, зробили з них справжні сховища та відновили робочі дні у режимі «як раніше». Ми навіть не очікували, що наступного дня всі, хто залишився у місті, були на робочих місцях!
Наше підприємство стало для всіх місцем спокою, де ці страшні часи морально відчувалися легше, в звичному оточені, на рідних робочих місцях. Це дало нашим людям можливість усвідомити, що «не все пропало», адже є робота (навіть коли її, як такої й не було), ми всі разом, а це значить все буде добре!
Відновивши звичний режим, ми почали діяти та допомагати ЗСУ та біженцям. Передали транспортні засоби, «підчистили» свої склади — від павербанків, які були закуплені для акції, закінчуючи напівфабрикатами та морозивом. Донатили від підприємства, донатили відділами та кожен особисто.
Також, готуючись до Перемоги, ми замовили у благодійного фонду 645 українських прапорів, та зараз майже кожен з нас готовий до Великого дня!
Так, рік війни став показовим у багатьох сферах нашого колективного життя. Ми з гідністю пройшли найтяжчі часи та можемо пишатися собою та нашою компанією!
— З якими труднощами ви стикнулися та як їх вирішували?
— Коли ми почали відновлювати виробництво, щоб вийти на той рівень ефективності, якого хотіли досягти в нових умовах, почалися масовані обстріли по критичній інфраструктурі. Комплекс агрегатів, виробничі лінії, обладнання, морозильні камери залишились без постачання електроенергії. Віялові та аварійні відключення помітно відчувалися, особливо з огляду на масштаб виробничих потужностей «Ласунки». Більше того, наша продукція — морозиво — вимагає специфічних умов зберігання і, наприклад, псується за температури вище — 18° С. На той момент ми знову відчули той самий страх та гнів як на початку військової агресії. Але ми не мали право здаватися! Довелося докласти великих зусиль, щоб підприємства не зупиняли роботу та продовжували працювати, незважаючи ні на що. Таким чином ми, як і вся країна, пережили і «генераторний етап» теж.
Величезною проблемою став дефіцит сировини — зникло молоко та масло в необхідних нам обсягах, адже деякі регіони країни стали недоступними або неспроможними працювати. Багато підприємств, наприклад, друкарських, не працювали або перебазувалися на захід України. А інші — наприклад, виробник картонної упаковки з Харкова — стали для нас справжніми героями, вони працювали фактично під обстрілами, з великими перебоями, але працювали!
Наша наполегливість, підтримка партнерів та героїзм відважних компаній – все це надавало сил пережити жах, підтримувало у такі тяжкі часи та надихало йти далі.
— Яка поточна ситуація в компанії? Як закінчили 2022 рік та які плани на 2023-й? Чи випустили за цей час нові продукти? Чи змінили партнерів? Що змогли покращити в компанії загалом?
— Якщо коротко говорити про ситуацію в компанії — відновлюється стабільність, і це вже наша власна маленька перемога!
Підбиваючи підсумки, розуміємо, що наші довоєнні очікування щодо 2022 року та отримані результати в період війни відрізняються. Та все ж, на той момент ми були єдиним виробником морозива, що міг реалізовуватися на повну потужність — виробництво, реалізація, реклама.
Зараз ми заздалегідь плануємо декілька запасних варіантів на майбутнє та напрямки розвитку підприємства. Ми пройшли найважчі часи та змогли отримати чудові результати!
Ми відкинули ідею релокації бізнесу до безпечних регіонів України. Переїзд наших підприємств — це важка справа, що зумовлено складнощами з перевезенням обладнання, логістикою, коштами. Проте, у нас не було жодних підстав до зміни місця виробництва, виробничі комплекси залишилися у рідних містах.
Асортимент продукції хоча і став помітно меншим, але з’явилися товари-новинки. Наші співробітники були натхнені вірою у перемогу та патріотизмом українців, тому «Ласунка» почала створювати патріотичну лінійку морозива. Також ми не можемо не згадати про співпрацю з відомим доктором Комаровським, який навчає споживачів раціонально обирати якісну та корисну продукцію, а саме морозиво-пломбір.
У певні моменти доводилось шукати нових партнерів через те, що частина наших партнерів зупинила свою діяльність через бойові дії. Важливість пошуку партнерів підкреслює важливість взаємовигідних економічних зв’язків з обох сторін, тому іноді було важко знайти спільну мову. Ми цінимо наших теперішніх партнерів і відкриті до співпраці з новими.
Цього року ми перетворилися з команди на сім’ю, ми не просто згуртувалися, а стали рідними один одному, а ще значно покращили свою стресостійкість та дух. Зрозуміли, що ми сильна компанія та зможемо працювати за будь-яких умов. Для кращих результатів навчилися передбачувати майбутні ризики, прогнозувати всі варіанти майбутнього.
— Які поради ви можете дати бізнесу в Україні?
— Не зупинятися! Війна — не привід опускати руки. Потрібно створити всі необхідні умови для того, щоб продовжувати працювати.
Як стало відомо, спокій — це джерело стабільності й ефективності роботи підприємства. Поговоріть зі своїми співробітниками, створіть їм безпечні умови та гарантії.
Підтримуйте зв’язок з партнерами, кожен може опинитися у складному становищі, допоможіть їм. Це позитивно позначиться на вашій репутації в майбутньому.
Споживачі — це головний ресурс для бізнесу. Вони значною мірою вирішують ваше майбутнє! Тому, будьте уважними до них, намагайтесь сприймати критику як цінну пораду.
Криза, нестабільність, війна — це явища, які не повинні стати на шляху вашої діяльності. Під час кризи потрібно правильно обирати стратегію та тактику.
Роблячи висновки, стало зрозуміло, що потрібно навчатися розвивати партнерські стосунки та прихильність з боку споживачів, адже від цього залежить ваше майбутнє.
Якщо ви змогли вистояти під час нестабільності, потрібно зрозуміти, що на вас чекають нові випробування та виклики. Працюючи над різними варіантами та напрямками — ви працюєте над своїм майбутнім!
Виробник щастя!
До зустрічі в соц.мережах
www.lasunka.com
https://www.youtube.com/user/lasunkatm
https://www.instagram.com/lasunka_icecream/
https://www.facebook.com/lasunka.tm/
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua
Раздел: Інновації у виробництві >
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар