12 октября 2021

20-річна історія успіху мережі «Наш край»: інтерв’ю з генеральним директором

20-річна історія успіху мережі «Наш край»: інтерв’ю з генеральним директором

1571

Мережа супермаркетів «Наш Край» працює на українському ринку із 2001 року і є франчайзинговою компанією №1 на ринку продуктового ритейлу України. На сьогодні супермаркети «Наш Край» представлені у 19 регіонах, де, окрім брендів, представлений широкий асортимент товарів власної торгової марки «Наш Край». Також у наших закладах розвинене власне виробництво – міні-пекарні, кулінарія, м’ясні цехи. До ювілею компанії редакція вирішила дізнатись про шлях до цілі довжиною в 20 років. Із чого все починалось і як надалі планує розвиватись мережа, розповідає Віктор Мольченко, генеральний директор мереж «Наш Край» та SPAR.

– Мережа «Наш край» – лідер на ринку франчайзингу України, і Ви святкуєте уже 20-річчя, із чим я Вас вітаю. Розкажіть, із чого все починалось перш ніж Ви ввійшли до ТОП-3 продуктових ритейлерів України за кількістю магазинів?

– Дякую за вітання. Так, наша мережа успішно працює на ринку ритейлу вже 20 років. Основний наш секрет успіху та розвитку – саме у вдалій франчайзинговій моделі, адже ми одні із перших у ритейлі розпочали масштабування саме за рахунок франчайзингу. Свій перший магазин під брендом «Наш Край» ми відкрили ще у 2001 році, а в 2004-му запустили дебютний торговий об’єкт на умовах франчайзингу.

У 2017 році відбулася ще одна знакова подія, оскільки в портфель брендів інвестиційної групи VolWest Group, до якої ми належимо, ввійшов бренд міжнародної мережі SPAR, який ми розвиваємо в Україні теж на умовах франчайзингу. Це значно підсилило позиції групи в Україні.

– Які моменти та зміни протягом 20 років були для мережі найбільш значущими?

– Ми постійно шукаємо інноваційні ідеї, цікаві рішення, впроваджуємо новинки та реалізовуємо цікаві проєкти. Наприклад, у 2016 році ми запровадили масштабний соціальний проєкт «Живи відповідально» зі встановлення куточків для вимірювання тиску і з корисною інформацією, як дбати про своє здоров’я та навколишнє середовище. У 2017 році ми розпочали ребрендинг наших магазинів у формат 3.0, зокрема оновили навігацію, де дозволяє площа закладу, ми встановили зони Food-to-Go зі смачними паніні, хот-догами, круасанами та кавою, а в більших приміщеннях встановили сучасні подові печі для випічки смачного хліба та коптильні для риби й м’яса. Це дає змогу значно розширити наш асортимент свіжої та смачної продукції власного виробництва.

Наприкінці 2017 року ми розробили та відкрили перші магазини за системою зворотного франчайзингу, ставши першою мережею в Україні, яка використала цю модель для розвитку бізнесу. Зворотний франчайзинг – це інноваційна модель підприємницької діяльності. Ми як франчайзер не просто допомагаємо відкрити магазин під ключ, як і раніше, а й здійснюємо повне комерційне, операційне та маркетингове управління торговельним закладом як на етапі відкриття, так і в подальшій його діяльності. Таким чином партнер-франчайзі, який інвестує у відкриття свої кошти, передає основні функції команді фахівців у галузі ритейлу, отримуючи при цьому економію на управлінні магазином. Модель зворотного франчайзингу має величезні переваги, особливо для малого та середнього бізнесу. Вона дає можливість знизити витрати на старті власної справи та нівелювати ризики при подальшій діяльності. На сьогодні за цією системою у нас працює лише декілька проєктів, ця модель наразі менш розвинута.

У грудні 2020 року ми запустили нову спільну для двох мереж «Наш Край» та SPAR програму лояльності DRUZI («Друзі») із додатком, Viber-ботом та особистим кабінетом для наших гостей. Функціонал додатку передбачає електронну картку лояльності (таким чином поступово відходимо від використання пластику), пошук магазинів, можливість відслідковувати накопичені / витрачені бонуси та історію покупок, переглядати акції кожного магазину та отримувати персональні пропозиції – купони, знижки тощо.

У 2021 році ми реалізували ще один важливий проєкт не лише для нас, а й, напевно, для всього ринку ритейлу: випустили колективну монографію «Анатомія ритейлу» за редакцією Віктора й Романа Корсаків. Над книгою працював весь топ-менеджмент компанії VolWest Group та мереж «Наш Край» і SPAR. Її цінність у тому, що в одній книзі поєднані й теоретичні аспекти, і практичні, пояснюється, чому відбуваються певні процеси в бізнесі, як вирішити вузькоспеціалізовані питання й усе це показано на практичних прикладах.

– Із 2004 року мережа розвивається по франчайзингу, хоча в Україні він був тоді ще на етапі становлення, а активний розвиток національних мереж по цій моделі розпочався лише в 2015 році. Наскільки важко давались Вам перші кроки розвитку за моделлю франчайзингу, будучи першопрохідцями серед національних торгівельних мереж?

– Звичайно бути першим завжди важче, проте в лідера є і переваги. Тому, поки ринок ще формувався, ми напрацьовували свою систему роботи, розробляли власну модель та набували досвіду і цій сфері і, звичайно, масштабували нашу мережу. Таким чином, ми дуже гарно підготувались до 2015 року, коли в нас почали з’являтися конкуренти на ринку франчайзингу. На разі ми й далі утримуємо позицію франчайзингової компанії №1 на ринку України у сфері ритейлу, саме завдяки нашому багаторічному досвіду.

–  Що є основою успішного розвитку в Вашому випадку по моделі франчайзингу?

– Основою успішного розвитку, на нашу думку, є насамперед партнерство, співпраця та командна робота. У нашому випадку співпраця за системою франчайзингу – це готова перевірена модель бізнесу, яку ми пропонуємо нашим партнерам, яка є перевіреною та ефективною. Відкриваючи магазин під ТМ «Наш Край» чи SPAR – ви не платите паушальних вступних внесків чи рекламних зборів. Основна вимога – це наявність власного або орендованого приміщення з торговою площею від 60 кв. м у густонаселених районах або на пожвавлених транспортних розв’язках.

Переваги співпраці, які отримує франчайзі: відомий бренд, ефективний стартап, технології власного виробництва, зручний програмний продукт, власний навчальний центр, високомаржинальний асортимент власної торгової марки та власного імпорту і головне – вигідні умови співпраці з компаніями-постачальниками товарів, обладнання та послуг.

Зараз у мережах «Наш Край» та SPAR налічується 280 магазинів. У мережі SPAR Україна – 65 торгових точок. Тому обидва бренди вже досить впізнавані, щоб підприємці самі розуміли, у складі якої мережі вони хочуть працювати. Є партнери, які розвивають магазини обох брендів. 

Головна різниця – емоційна. SPAR – це європейська мережа з певним форматом. У неї свої конструктивні стандарти, дизайнерські рішення, в асортименті багато власного імпорту, обов’язкова зона Food to Go. А «Наш Край» – українська мережа зі зрозумілою назвою, добре знайома покупцям, зі своєю випічкою, з перевіреними за 20 років стандартам якості й роботи. Тому під час відкриття нових магазинів ми звертаємо увагу на споживачів. Якщо люди відкриті до новинок, там знайде свого покупця магазин SPAR. А у деяких регіонах давно працюють магазини «Наш Край» і заслужили там хорошу репутацію.

– Якими досягненнями за час існування команди й мережі «Наш край» ви пишаєтесь найбільше? 

– Таких досягнень за 20-річну історію мережі назбиралось чимало. Це, звичайно, ж і книга «Анатомія ритейлу», про яку ми вже згадували, і наша співпраця з міжнародною мережею SPAR International, але напевно одним із найважливіших, рушійних досягнення для мережі «Наш Край» є наша стала позиція як франчайзингової компанії №1 на ринку України у сфері ритейлу.

– Розкажіть про свої плани та цілі на найближчі 5 років?

– Розширення франчайзингової мережі залишається основним вектором нашої стратегії.  Плануємо й надалі утримувати лідерські позиції на ринку франчайзингу в ритейлі та будемо продовжувати розвивати бренди «Наш Край» та  SPAR у співпраці з міжнародною мережею SPAR International. Також впроваджуватимемо перспективні формати SPAR to Go та SPAR Caffe.

Що ж до поточних завдань, то триває робота над вдосконаленням операційної діяльності. Зараз, наприклад, ми займаємось проектом операційної підтримки діючих партнерів, тобто проводимо аудит їх діяльності й підказуємо, що можна покращити та оптимізувати. Ми далі розвиваємо нашу програму лояльності DRUZI, яка імплементована в усі наші магазини. Також хочемо централізувати дуже складні технологічні процеси власного виробництва. І, звичайно, розглядаємо низку колабораційних проектів.

 

Дивіться також відео: Наш Край 20 років

 

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

Комментарии

Ваш комментарий будет первым.

Добавить комментарий

Ваше имя*


Защита от СПАМА

Сообщение*