10 головних трендів у рітейлі у 2022 році

Які глобальні тенденції формуватимуть майбутнє роздрібної торгівлі у 2022 році.
Пандемія 2020-21 років безперечно вплинула на сучасний ринок роздрібної торгівлі. І якщо позаминулого року закриття та обмеження призвели до хаосу на ринку та низки банкрутств, то минулого року ринок адаптувався до нових реалій і відчував себе спокійніше та впевненіше.
2021-й запам'ятався великою кількістю угод зі злиття та поглинання, а також серією великих IPO на тлі загальної стабілізації на ринку. Разом з тим, рітейлери продовжили боротися з проблемами постачання та дефіциту товарів. Прогнозами розвитку ринків діляться Дафна Хауленд, Бен Унглсбі та інші міжнародні аналітики.
Які 10 трендів визначатимуть розвиток ринку рітейлу у 2022 році
1. Рітейлери інвестуватимуть у ланцюжки поставок товарів
Як відомо, 2021 рік пройшов під знаком великих проблем із поставками по всьому світу на тлі сплеску купівельної активності, дефіциту виробничих потужностей та нестачі робочої сили. Очікується, що різні фактори тиску на ринок збережуться і у 2022 році. Тому рітейлери активніше інвестуватимуть в існуючі ланцюжки поставок і створюватимуть нові на довгострокову перспективу.
2. Продавці переосмислять свої відносини із працівниками
Минулого року однією з обговорюваних на ринку тем були взаємини рітейлерів з персоналом. Багато компаній змушені були підвищити заробітну плату співробітникам, домагаючись укомплектування штату. У 2022 році профспілки добиватимуться посилення захисту прав працівників у період пандемії та обмежень. Якщо дефіцит робочої сили збережеться, рітейлерам доведеться йти на великі жертви, що зберегти повністю укомплектовані штати магазинів, дарксторів і розподільчих центрів.
3. Наслідки потоку IPO
Минулий рік став одним із рекордних за кількістю IPO в сегменті роздрібної торгівлі. Особливо активними були інтернет-рітейлери, багато з яких стали публічно публікувати дані про збитки, що призвело до падіння вартості їхніх акцій на біржі. Багато брендів після IPO сьогодні відчувають труднощі, і очікується, що саме 2022 стане індикатором того, чи є вихід на біржу виправданим для інших учасників ринку e-commerce.
4. Чи триватиме відновлення фешн-рітейлу?
У 2020 році продажі одягу та взуття були рекордно слабкими, але 2021 подарував рітейлерам трохи надії на відновлення попиту. Якщо два роки тому 1,8 млн. споживачів у США не придбали жодної нової речі, то минулого року понад 60% споживачів заявили про необхідність оновлення гардеробу. У Moody's очікують, що цього року зростання в роздрібній торгівлі та виробництві одягу дещо сповільниться. Під тиском – такі великі бренди, як Gap та Banana Republic.
5. За високу інфляцію будуть розплачуватися споживачі
Споживачі можуть мати справу зі зростанням цін на тлі високої інфляції. У США, за даними Бюро статистики праці, споживчі ціни зросли майже на 7%. А за даними індексу цифрових цін Adobe, в інтернеті ціни зростали протягом 18 місяців поспіль. Якщо зростання цін продовжиться, споживачі все частіше користуватимуться альтернативними кредитними програмами, що вплине на весь сектор роздрібної торгівлі.
6. Рітейлери зароблятимуть на своїх сервісах
Торгові компанії продовжать диверсифікувати свою діяльність, відкриваючи нові джерела доходу, у тому числі доставку товарів для сторонніх компаній, здачу площ під пункти видачі товарів та пропонуючи покупцям підписки на знижки та додаткові послуги. Одночасно продовжує зростати популярність формату безкасового обслуговування. Так, Amazon вже минулого року почала продавати свої технології стороннім рітейлерам.
7. Бренди шукатимуть баланс між оптовими та роздрібними продажами
Провідні рітейлери у 2022 році продовжать шукати ідеальний баланс співвідношення оптових продажів з реалізацією товарів за моделлю прямої взаємодії зі споживачем. На глобальному ринку останнім часом все більшого значення прямим продажам приділяють спортивні гіганти Nike, Adidas і Under Armour. Одночасно бренди знаходять переваги в розширенні через оптових партнерів на додаток до власних магазинів та онлайн-каналів збуту. Очікується, що зрушення в обох напрямках продовжаться і 2022 року.
8. Магазини продовжать еволюціонувати
В останні роки рітейлери стрімко скорочували свою присутність у фізичному роздробі. Так, у 2019 році було оголошено про закриття близько 9 тисяч магазинів у США, а у 2020 році деякі рітейлери вирішили не відкривати магазини, що закрилися в пандемію. 2021 рік був іншим – великі бренди почали переосмислювати значення та концепцію магазинів, змінювати їхні локації та ставати ближче до споживачів. Нові формати пробують як розкішні Macy's та Bloomingdale's, так і дискаунтери на кшталт Dollar General.
9. ВТМ продовжують розширювати свою присутність на ринку
Минули роки, коли рітейлери прикріплювали свої бренди виключно до дешевих, простих та низькоякісних товарів ВТМ. Сьогодні компанії прагнуть також розглядати бренди ВТМ як прибутковий двигун зростання, що дозволяє їм захопити більшу частку ринку. Найбільші рітейлери активно нарощують портфель своїх брендів, зокрема й в непродуктовому сегменті. Приватні марки стають все популярнішими серед споживачів, які дбають про ціну.
10. Оновлення iOs може підірвати маркетингові стратегії ритейлерів
З виходом оновлення iOS 14.5 від Apple, рітейлери зіткнулися з множинними проблемами через те, що програми зобов'язали запитувати користувачів дозволу на відстеження та доступ до реклами. Особливо багато проблем додало брендам, орієнтованим на прямі комунікації зі споживачем. У 2022 році багато хто з них змушений буде шукати нові маркетингові канали, які принесуть більше прибутку. Серед них називаються електронна пошта, SMS і навіть друкована реклама.
Підготовлено за матеріалами міжнародних аналітиків Дафни Хауленд, Бена Унглсбі, Кари Сальпіні, Кааріна Вембара, Кароліни Янсен і Марії Монтерос.
Висока концентрація практичних кейсів у тандемі з виступами спікерів та експертів з провідних компаній України створюють на конференції комплекс максимально ефективних інструментів для прокачування “скіллів” маркетингових команд, сприяють натхненню на пошук та впровадження інноваційних і проривних рішень, дають можливість удосконалити систему маркетингу у власних компаніях і навіть розширити межі розуміння поведінки споживача за умов поточних реалій.
4 лютого 2022 р. на щорічній конференції з трейд-маркетингу Big Trade-Marketing Show-2022: Without Limits на одному бізнес-майданчику зустрінуться понад 300 учасників, щоб обговорити тренди та тенденції розвитку трейд-маркетингу, скласти план з удосконалення роботи власних маркетингових перейняти успішний досвід колег, отримати практичні кейси та рекомендації найкращих маркетологів України, поринути в атмосферу висококонцентрованого креативного нетворкінгу, придбати нових партнерів, провести переговори та обговорити найпотужніші колаборації з учасниками заходу - і все це за один день на Big Trade- Marketing Show 2022!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua
Раздел: Статті >
Теги: Новости ритейла, Ритейл, что нового в ритейле Украины, тенденции в ритейле
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар