25 квітня 2024

XV щорічна конференція Food & NonFoodMaster & CatMan-2024: Рестарт у ритейлі: як піднятися на новий рівень конкурентоспроможності

XV щорічна конференція Food & NonFoodMaster & CatMan-2024: Рестарт у ритейлі: як піднятися на новий рівень конкурентоспроможності

2271

18-19 квітня в Києві відбулась щорічна, 15-та за рахунком, Всеукраїнська конференція Food & NonFoodMaster& CatMan-2024: «Рестарт у ритейлі: як піднятися на новий рівень конкурентоспроможності».

Це єдиний в Україні спеціалізований захід для фахівців у галузі ритейла та суміжних галузей. На зустрічі зібралися понад 600 власників і топ-менеджерів роздрібних мереж України (власників, генеральних, комерційних директорів, директорів з продажу, закупівель, керівників СТМ). Були присутні також провідні виробники та імпортери FMCG товарів (від міжнародних компаній-лідерів до невеликих регіональних виробників продуктів харчування).

Учасники конференції обговорили роботу галузі у воєнний час, а також провели перемовини з чинними та майбутніми партнерами.

Організатором конференції виступила В2В медіа-група TradeMasterGroup.

Партнери  виставки

Генеральний Партнер – STRATEG

Фарро Партнер

Офіційний Партнер з безпеки – SHERIFF

IT Партнер САБ

Фінтех-партнер Rozetkapay

Партнер з впровадження e-ТТН  - Linkos

Партнер IT рішень – Бізнес Аналітика

Фінансовий Партнер   ПАТ «МТБ БАНК»

Батарейки НАША СИЛА - Наш Сильний Партнер НАША СИЛА

Промислові сонячні електростанції - Eco Tech Ukraine

Паперовий партнер - ТК Альбатрос

Партнер з чистоти та гігієни - Afina Group

Трансформаційний Партнер – EALC

Партнер кава-брейку – Liberti

Розподіл учасників за сферами діяльності виглядав так:

Виробники — 56%

Рішення для бізнесу — 15%

Ритейлери — 17%

Дистриб’ютори — 11%

ЗМІ — 1%

Розподіл аудиторії за рівнем менеджменту виглядав наступним чином:

Комерційний директор - 8%

Менеджер з продажу - 18%

Керівник управління запасами - 4%

Керівник з розвитку - 8%

Керівник відділу продаж - 14%

Категорійний менеджер - 10%

Директор/CEO - 14%

Директор з продажу - 3%

Директор з маркетингу - 9%

Власники - 5%

Аналітик - 1%

Key Account Manager - 4%

Технолог виробництва - 2%

Конференція проходила у двох тематичних залах — Food & NonFoodmaster і CatMan, між якими учасники могли переміщатися відповідно до власних інтересів.

Сесію Food & NonFoodmaster відкрив модератор Сергій Мицик, комерційний директор КФ «Десна».

Першим спікером виступив Кирило Єжов, директор з розвитку бізнесу Kantar Ukraine. Він розповів про «Нові виклики для сфери FMCG у 2024 році. Портрет нового покупця та як змінилась культура споживання українців».

Спікер розповів, що 2023 рік ознаменував відродження бізнесу та активацію споживацької поведінки. Проте внаслідок війни українці стали біднішими та оцінювали свій фінансовий стан як менш надійний. Таким чином для більшості населення, не дивлячись на їхні фактичні доходи, основною стратегією стала економія.

Домогосподарства обирають дві ключові стратегії економії: перехід на більш дешевий бренд або ВТМ і покупка меншої кількості продуктів в категорії.

Також порівняно з 2021 роком збільшилися покупки в інтернеті (37% проти 26%) і використання купонів або промо-акцій (26% проти 15%). Спеціальні ціни та пропозиції стали головним фактором у стратегії економії.

При цьому споживачам стає все більш важливо обирати ті бренди, погляди яких вони поділяють.

Юлія Зарицька, директорка з роботи з корпоративними клієнтами ПАТ «МТБ Банк», презентувала доповідь «Сучасні інструменти фінансової підтримки бізнесу».

Спікерка розповіла про державні програми доступних кредитів ілізингу, які діють за пільговими ставками 5-7-9%, а також факторингу (13%). МТБ Банк за цими програмами вже видав підприємцям майже 1 млрд грн.

Юлія Зарицька познайомила учасників конференції зі змінами в державних програмах, які плануються у 2024 році: основні обсяги підтримки будуть спрямовані на фінансування інвестиційних проєктів, а фінансування на поповнення обігового капіталу тепер буде доступно лише для вразливих категорій.

Наприкінці виступу спікерка розповіла про ще одну послугу — експортне фінансування під заставу договору страхування ЕКА. Цей продукт дозволяє страхувати ризик неплатежів за контрактом при експорті товарів чи послуг українського походження.

Олександр Сивак, власник «Стратег Україна», і Дмитро Карпачов, психолог-практик, автор методу сугестивно проективної арт терапії, виступили з темою «Не дитячі ігри, психологія і комерція на ринку України».

Олександр Сивак розповів про стан справ на ринку настільних ігор в Україні, який демонструє стабільне зростання впродовж останніх кількох років. За словами спікера, у стратегічному маркетингу в цьому сегменті спостерігаються два визначних тренди: мультиканальність і нейромаркетинг (використання методів нейропсихології для виявлення найбільш ефективних способів впливу на цільову аудиторію).

Дмитро Карпачов навів аналіз впливу настільних ігор на навички людини. Він наголосив, що ігри та творчість - це дієвий інструмент для формування та відновлення психологічного здоров'я. За словами спікера, настільні ігри відповідають сучасним трендам психології суспільства: розвиток і управління емоційним інтелектом, розвиток і пізнання себе як особистості та навчання взаємодії в соціумі.

Дмитро Карпачов проаналізував зв’язок настільних ігор з напрямами в психології та зазначив, що всі головні завдання в стратегічному маркетингу та в комерції загалом пов’язані з психологічним станом споживача.

В’ячеслав Сауц, директор з маркетингу мережі аптек «Подорожник», виступив із темою «Бізнеси до бізнесу. Колаборації».

Спікер розповів, що співпраця з брендами допомагає залучати нових клієнтів та «закохувати» у себе діючих. На практиці це втілюється в збільшення охоплень в соцмережах, підвищення кількості чеків існуючих клієнтів і залучення нових клієнтів.

В’ячеслав Сауц навів три кроки, за яких колаборацію спрацює: 1) знайти нову аудиторію серед аудиторії бренду, з яким відбувається співпраця; 2) закохати нову аудиторію у свій бренд завдяки колаборації з іншим брендом; 3) перетворити нову аудиторію на клієнтів, які купуватимуть у вас по любові.

Наприкінці доповіді В’ячеслав навів кілька практичних кейсів колаборацій мережі «Подорожник» та проаналізував досягнуті ефекти.

Дмитро Борисов, комерційний директор Linkos Group, розповів про «Готові рішення для впровадження е-ТТН. Вплив нових технологій на транспортування товарів».

Спікер розповів про етапи впровадження електронних товарно-транспортних накладних і зазначив, що платформа ПТАХ від Linkos Group стала першим акредитованим провайдером, який успішно пройшов тестування в роботі з системою е-ТТН.

Дмитро познайомив аудиторію з готовими рішеннями для роботи з е-ТТН на базі вебсервісу СОТА, які під’єднані до платформи ПТАХ. Це вебсервіс СОТА е-ТТН, мобільний за стосунок СОТА Driver і Rest API COTA API E-TTH та розповів про переваги кожного з них.

Наприкінці виступу Дмитро Борисов розкрив головні вигоди роботи з е-ТТН. За словами спікера, це пришвидшення роботи на 90% завдяки автоматизації процесів створення та обробки накладних, зменшення супровідних витрат на 80% та контроль перевезень на кожному етапі.