Що таке доставка останньої милі?
Доставка останньої милі - це термін, який використовується для транспортування товарів зі складу чи магазину до
кінцевого одержувача, наприклад квартири, будинку чи офісу. Цей термін зазвичай використовується в контексті
доставки продуктів харчування, ланцюжків постачання підприємств та транспорту для підприємств по доставці.
Термін походить від телекомунікацій, де останньою милею є підключення інтернет-провайдера до місця
знаходження обладнання приміщення клієнта, будинок або офіс користувача.
З зростанням електронної комерції, що продовжується, доставка останньої милі стала більш важливою, ніж будь-
коли, для споживачів і більш складною для відправників. Остання миля непередбачуваний та складний процес,
пункти призначення та терміни доставки невідомі доти, доки споживач не розмістить замовлення і тому правильно
підібраний транспорт має велике значення.
Доставка останньої милі є заключним етапом ланцюжка поставок, який фізично пов'язує постачальника зі
споживачем за допомогою доставки покупки до нього додому або в офіс. Для відправника, доставка останньої
милі є найскладнішою та найдорожчою частиною транспортування продукту. Мета доставки останньої милі –
ефективно доставити продукт до місця призначення у найкоротший час.
Сьогодні доставка займає центральне місце як ключовий фактор при ухваленні рішення про те, де придбати
товар. І в цьому випадку правильно обраний транспорт – це велика конкурентна перевага. У країнах Європи,
США, Великобританії та в тих країнах, де паливо має високу вартість продуктові мережі, кафе та ресторани та
виробники, переглядають свої стратегії доставки останньої милі. Перевагу віддають саме електротранспорту. В
Україні цей процес тільки почав набирати обертів, але ті продуктові мережі, ресторани та виробники, які вже
обрали цей шлях, мають величезні переваги перед конкурентами.
Споживачі хочуть вищої швидкості доставки та зниження вартості доставки. Забезпечення задоволеності всіх
зацікавлених сторін при забезпеченні все більш коротких термінів найбільш економічно ефективним способом є
рішення про використання спеціальних електромобілів та електроскутерів для логістики останньої милі.
Чому важлива доставка останньої милі?
Доставка останньої милі - єдина точка зіткнення між клієнтом та магазином чи рестораном. Вхідні двері стали
новою вітриною. Надання споживачам продуктів, які вони хочуть, є важливим, але надання узгодженого досвіду
від замовлення до доставки тепер є надто важливими для роздрібних торговців по всьому світу.
Позитивна взаємодія на останній милі означає зростання продажів та довіру до продуктової мережі чи ресторану.
Негативна доставка може зруйнувати це, що підкреслимо, робить останню милю надзвичайно важливою.
Опитування, проведені в червні 2022 року, показали, що 85% споживачів більше не будуть купувати у роздрібного
продавця через поганий досвід доставки останньої милі.
Тільки цей висновок – незважаючи на зростання електронної комерції та доставки додому, а також кроки, зроблені
роздрібними торговцями для створення кращого споживчого досвіду – означає необхідність фундаментальної
зміни способу доставки та повернення замовлень для досягнення послідовного, фірмового споживчого досвіду з
кожною покупкою.
Ціна більше не є найважливішими відмінними рисами для постачальника. Опитування показує, що 36%
споживачів хочуть швидкої доставки, тоді як 28% споживачів хочуть відстежувати доставку. Надання можливості
відстеження доставки, швидка та безкоштовна доставка споживачеві – це нові відмінні риси, на яких продуктові
мережі та ресторани мають зосередитись, щоб завоювати лояльність споживачів.
Скільки коштує доставка останньої милі?
Доставка останньої милі становить 53% від загальної вартості переміщення продукту через першу, середню та
останню милі. Визначити точну кількість витрат на останню милю складно, оскільки кожна доставка відрізняється.
Проте, середня вартість доставки для продуктових мереж, ресторанів та поштових сервісів в США становить 4-5
доларів за доставку, у Європі ця вартість становить 2-4 євро, в Україні приблизно 1-3 євро.
Оскільки споживачі вимагають швидкої та безкоштовної доставки, безкоштовна для споживачів не означає, що
вона безкоштовна для відправників. Продуктовим мережам, ресторанам та виробникам потрібно покрити витрати
на доставку, щоб споживачі поверталися до них. Використання системи доставки останньої милі
електротранспортом може допомогти суттєво знизити витрати та підвищити продуктивність.
Постачання останньої милі за допомогою електромобілів суттєво знижують вартість доставки для компаній та
завдяки екологічності задовольняє споживачів. У доставці останньої милі за допомогою електромобілів повністю
відсутня паливна складова, що значно знижує собівартість доставки. Електромобілі набагато простіше у
використанні, вони надійніші ніж автомобіль з бензиновим двигуном. Відсутність безлічі деталей, які є в
автомобілях з паливом, також підвищує рентабельність доставки. Є ще один не маловажний плюс, електромобілі
можуть працювати в приміщенні без шкоди для навколишнього середовища, що дозволяє спростити або
прискорити завантаження а споживачі з більшою ймовірністю повернуться саме до цієї компанії для додаткових
покупок.
Додати коментар