Купити чи не купити — як визначити, чи потрібен певний товар, чи ні

Приблизно таке запитання ставив ще п'ять століть тому шекспірівський Гамлет. Дійсно, робити придбання чи відмовитися? Для швидкого вирішення завдання пропонується невеликий споживчий експеримент. Після чого потенційний покупець сміливо пройде до каси або залишить торговий зал.
Правила проведення тесту на потрібність
Для початку потрібно розібратися, яку цінність матиме покупка. Експеримент стосується тих товарів, які купуються без довгих роздумів. Однак тут можна швидко витратитися, а потім шкодувати про скоєне. Звісно, це не стосується базових харчових продуктів, які купуються щодня чи щотижня. Якщо зламався ноутбук, де можна дізнатися останні новини, це не страшно. Інформацію можна отримати з телебачення, радіо або газет. Але портативний девайс, який став непридатним і служить для того, щоб обертати слоти демо казино для вироблення стратегії та отримання результативних спінів, вибирати не доводиться. Однозначно, потрібно йти до каси.
Інші випадки покупок можуть обернутися справжньою мукою, якщо людині невластиві несподівані придбання. Процес рекомендується прискорити наведеними способами, причому необов'язково всіма відразу.
Відповіді на запитання допоможуть раціоналізувати ухвалення рішення, самостійно визначене людиною:
-
- Оцінити, чи є кошти на цю покупку і як сильно доведеться економити після придбання. Якщо існують вільні гроші й операція не завадить оплатити комунальні сервіси, продукти, дитячий садок або приватні заняття дитини, погасити банківські відсотки, тоді, будь ласка. Але існування загрози нестачі коштів, віддалить придбання хоча б на місяць. Чи влаштує такий висновок, людина вирішує сама.
-
- Чи зробить придбання життя кращим. Фінанси самі по собі не мають цінності. Важливо, що можна на них купити. З іншого боку, банківський рахунок, що збільшується, підвищує почуття особистої безпеки, але життя комфортнішим не робить. Якщо людина ненавидить мити посуд, тоді придбання посудомийної машини неминуче. Поліпшення якості життя гарантовано. Заміна старого ноутбука новим для розваги принесе безліч позитивних емоцій, але витратяться гроші. Варто врахувати практичний та емоційний аспект. Якщо придбання тішитиме власника і він стане менше страждати, тоді покупка буде доцільною.
-
- Потрібна річ або факт покупки. Декому для зняття стресу необхідно здійснити шопінг, причому неважливо який. Позитивні емоції гарантовані, але стрес можна зняти дешевшими способами, відмовившись від відвідування магазину.
-
- Вартість одного використання. Купити ошатну сукню коштує набагато дешевше порівняно з хорошим пуховиком. Але куртка носитиметься щодня майже пів року, причому не один сезон. Сукня одягнеться за літо не більше десятка разів і невідомо, чи залишиться вона модною на наступний рік. Тому пуховик обійдеться порівняно дешевше, хоча коштує значно дорожче за сукню.
-
- Фактор, що підштовхує до придбання. Іноді таким слугує акція або розпродаж чи слоган — залишилося кілька штук. Такого більше не буде, підказує бажання.
Якщо подібна пристрасть викликана таким фактором, від придбання слід відмовитися.
Відкласти покупку на кілька днів
Якщо рішення про відвідування торгового залу дається непросто, потрібно зайнятися чимось корисним. Прибиранням, пранням, іншою домашньою роботою. Можливо річ буде вже не такою цінною, або не викличе колишньої ейфорії в разі придбання. Однак якщо раціональні аргументи не працюють, тоді вперед у магазин.
Додати коментар