Переваги та потенційні недоліки франчайзингу
Рано чи пізно майже кожен, хто є найманим працівником, замислюється над відкриттям власної справи, і не дарма: бізнес — це джерело потенційно високого прибутку, можливість зростання та масштабування, а також фінансова незалежність. Однак нерідко постає питання вибору ніші або виду бізнесу, і саме на цьому етапі частина майбутніх підприємців зупиняється надовго.
А що, якщо відкрити власну справу під вже відомим і популярним брендом, наприклад McDonalds, Carrefour чи Hilton? Так, це дійсно можливо завдяки франчайзингу! У цьому матеріалі розповіли, що таке франшиза, які її переваги та чи має цей вид бізнесу недоліки.
Переваги франчайзингу
Франшиза — це право на відкриття бізнесу під певною торговою маркою/брендом з визначеною прибутковістю. Працює це так: ви купуєте ліцензію у франчайзера (сума різниться), а натомість отримуєте готовий бізнес, який нерідко облаштовує та готує до відкриття сам власник мережі. Інколи, крім разової плати за ліцензію, власники брендів стягують і щорічне/щоквартальне роялті у вигляді певного відсотка з доходу торгової точки. Власники ж франшиз презентують потенційним клієнтам бізнес-плани, а також визначають суму потенційного прибутку та терміну окупності інвестицій клієнта.
Переваги франшиз:
- Простота відкриття
У той час, як власну справу потрібно продумувати та будувати з повного нуля, готовий бізнес треба лише придбати, а також простежити за підготовкою та облаштуванням закладу: такий бізнес вже має і бренд, і визначений стиль, і точний перелік товарів.
- - Економія
Бренд, що ось-ось був створений, потрібно активно рекламувати та просувати, що призводить до додаткових витрат, а ось готову мережу достатньо просто відкрити: бренд вже є відомим, а тому не потребує реклами, а веденням соцмереж займається безпосередньо франчайзер.
- - Гарантії та чіткий план
Новостворена компанія має високі ризики не стати прибутковою. Торгова точка за франшизою — це, своєю чергою, гарантія окупності та отримання певного доходу, а також чіткий бізнес-план розвитку бізнесу.
- - Простота ведення
Франшизу просто не лише відкрити, а й підтримувати «на плаву»: постачальники вже визначені, клієнтська база напрацьована, а всі необхідні матеріали закуплені. Покупцю франшизи залишається лише слідкувати за роботою працівників та технічною справністю устаткування.
Недоліки франшиз
Як і будь-який інший вид бізнесу, франчайзинг має і свої недоліки, серед яких:
- ●обмеженість вибору. Змінити дизайн чи додати нові товари не вийде;
- ●платний характер послуги. Відкрити власну справу самостійно дешевше, ніж купувати франшизу та сплачувати роялті;
- ●ризики втрати бізнесу. За порушення умов власник мережі може розірвати угоду, а тому ви втратите бізнес;
- ●залежність від мережі. Успіх власної справи залежить від вас, а успіх франшизи — від стану справ у материнській компанії.
Зважте всі за та проти, щоб ухвалити правильне рішення!
Додати коментар




