20 жовтня 2023

В Україні показали ІТ-рішення, яке за допомогою комп'ютерного зору аналізує товари в магазинах

В Україні показали ІТ-рішення, яке за допомогою комп

4050

20 жовтня в Києві пройшла конференція "DistributionMaster-2023: Нова реальність - виклики та рішення". На конференції виробники, дистриб'ютори, ритейлери та інші учасники FMCG-галузі дізналися про те, як у поточній нестабільній реальності поліпшити й оптимізувати бізнес-процеси.

Інноваційний партнер конференції ІТ-компанія IBA Україна розповіла про розробку Goods Checker. Вона вже успішно працює в одному з найбільших українських мерчандайзингових агентств і розпізнає товари на полицях магазинів з різних куточків країни.

Це ІТ-рішення на основі комп'ютерного зору, яке автоматизує процеси мерчандайзингу. Воно допомагає українському бізнесу якісно поліпшити свої процеси: підвищити відсоток дотримання планограм, зменшити час аудиту торгової точки, знизити кількість out-of-stock і, зрештою, підвищити продажі.

 

Три модулі Goods Checker для кожного етапу мерчандайзингу

Goods Checker складається з трьох модулів, кожен з яких автоматизує окремий процес мерчандайзингу:

1. Робота з планограмами. Plano Creator допомагає менеджерам виробників і дистриб'юторів у сфері FMCG за кілька хвилин створювати планограму, яка буде давати реальне уявлення про товари і торгове обладнання. Такий підхід знижує кількість помилок під час аудиту торгової точки мерчандайзерами, а менеджери, зі свого боку, можуть переключитися на інші завдання.

2. Контроль викладки в магазині мерчандайзерами. Мобільний додаток Check & Go допомагає польовим співробітникам швидше виконувати аудит магазину: орієнтуватися в завданнях, невідвіданих торговельних точках, відмічати проблеми на стелажах тощо.

3. Розпізнавання SKU та аналітика. Модуль Shelf Eye на основі нейромереж відповідає за розпізнавання SKU на полицях, порівняння викладки з планограмою і формування аналітики. З Shelf Eye процес роботи в магазині наступний: мерчандайзер приходить у торговельну точку і фотографує полицю, а Shelf Eye виконує розпізнавання товарів і показує, які з них стоять на своїх місцях, а які - ні. Завдяки штучному інтелекту всі фотографії від мерчандайзерів будуть оброблені, а дані - враховані в аналітичних звітах.

4. Shelf Eye формує аналітику в різних розрізах: SKU, магазин, категорія, мерчандайзер тощо. Приклади KPI, які можна відстежувати в Goods Checker: частка бренду/суббренду/SKU власних конкурентів на полиці, причини невідповідності викладки планограмі, пропуски товарів тощо.

Як мерчандайзингове агентство в Україні прискорило складання звітності в торговельній точці на 70%

Lex Marketing - одне з провідних українських мерчандайзингових агентств, що працює з відомими виробниками FMCG-товарів і міжнародними корпораціями.

Ситуація. Мерчандайзери працюють так: щодня вони відвідують приблизно 10 магазинів, у яких складають звітність за результатами аудиту. На день на це йшла приблизно година.

Завдання. Мерчандайзинговому агентству необхідно було оптимізувати процеси: прискорити їхнє виконання і підвищити якість послуг. Це потрібно для того, щоб підвищити продуктивність роботи з наявними клієнтами і розширити свій бізнес.

Рішення. Щоб впоратися з поставленим завданням, Lex Marketing вирішив автоматизувати один із найтрудомісткіших етапів аудиту: порівняння викладки товарів із планограмою. Для цього завдання агентство обрало ІТ-рішення на основі штучного інтелекту Goods Checker.

Тепер аудит відбувається таким чином. У додатку, з яким агенція давно працює, мерчандайзери фотографують полиці з товарами в магазинах. У цей додаток інтегрували Goods Checker, тому фотографії автоматично завантажуються на сервер. На сервері нейромережі обробляють знімки: розпізнають товари до рівня SKU, визначають, чи стоїть товар на своєму місці, чи немає порожніх місць.

Goods Checker обробляє фотографію з точністю вище 95% всього за 30 секунд або менше. Якщо полиця не поміщається в один кадр, Goods Checker "склеює" кілька зображень в єдиний знімок.

Мерчандайзер одразу ж бачить опрацьований знімок у своєму додатку, а менеджер оновлену аналітику з урахуванням даних цієї фотографії. Goods Checker показує реальну ситуацію роботи торгової точки. Він створює аналітичні звіти з необхідними замовнику KPI, а також важливою додатковою інформацією, такою як дата і час фотографії, назва магазину, ПІБ мерчандайзера тощо. KPI адаптуються під завдання клієнта: відсоток відповідності планограмі, доступність продукту, частка займаного місця на полиці тощо.

Результат. Для пілотного проєкту обрали 6 міст, 45 торгових мереж і 694 торгові точки. З Goods Checker працювали 12 співробітників агентства: 4 супервайзери та 8 мерчандайзерів. Агентство хотіло повноцінно використовувати додаток якомога швидше, тому пілотний проект реалізували за два тижні. За підсумками пілота Goods Checker розпізнавав фотографії з точністю вище 95%, а деякі SKU - з точністю 100%.

Goods Checker допоміг прискорити аудити торгових точок. Мерчандайзери складають звітність за підсумками аудиту всього за 20 хвилин замість години. Крім цього, в деяких торгових точках аудит прискорився на 50%.

Час, що звільнився, мерчандайзери можуть витратити на додаткові послуги для клієнта мерчандайзингового агентства або відвідати ще кілька торгових точок. Крім цього, Goods Сhecker знизив до мінімуму помилки "людського фактору". Комп'ютерний зір ніколи не втомлюється, не втрачає уважності і працює однаково як на початку робочого дня, так і наприкінці. Клієнти агентства можуть бути впевнені, що отримують повну, актуальну та достовірну аналітику про ситуацію на полицях у магазинах.

Після введення в промислову експлуатацію Goods Checker масштабували більш ніж у 6 разів. Тепер Goods Checker використовується в 4 500+ торгових точках по всій Україні. Найближчими місяцями планується розширити проект на інші бренди, з якими працює мерчандайзингова агенція.

Goods Checker - корисний інструмент для компаній України

Навіть у період нестабільності до нововведень необхідно ставитися з відкритістю; активно шукати ті рішення, які відповідають вашим потребам. У сфері FMCG конкуренція висока, і будь-які перебої в процесах можуть підірвати конкурентоспроможність бізнесу.

Впровадження інновацій зараз простіше, ніж здається. ІТ-компанії часто надають свої рішення через модель SaaS або дозволяють провести пілотні проекти. Це допомагає протестувати продукт і з'ясувати, чи підходить він для вашої компанії та чи вирішує ваші завдання.

Сьогодні Goods Checker - важливий інструмент для компаній України. Часи змінюються, і Goods Checker відкриває нові можливості: підвищує якість аудиту торгових точок, точність аналітики, збільшує довіру клієнтів і допомагає налагодити довгострокові відносини з вашими замовниками.

 

 
 

 

TradeMaster в соціальних мережах

 

З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*