28 січня 2021

Логістика 2021: вплив пандемії і нові тренди для виходу з кризи

Логістика 2021: вплив пандемії і нові тренди для виходу з кризи

7494

Поширення COVID-19 завдало серйозного удару по світовій логістиці та забезпеченню ланцюгів постачання. Криза викликала дисбаланс вантажопотоків, пов'язаний зі змінами попиту, припиненням виробництв і введенням обмежень. Головними логістичними тенденціями стали зниження вантажопотоку у світовому і локальних масштабах та відсутність простих, зрозумілих правил гри в умовах карантину для представників логістичного ринку. Яким був цей рік для компанії ONYX TRADE, чого очікувати в 2021 і що характерно для логістики України загалом, редакція дізналася в Олександра Павлюкевича – власника компанії ONYX TRADE, яка пропонує повний комплекс логістичних, митних, експедиторських послуг з доставки вантажу.

 

– Цей рік був нелегким для бізнесу, і міжнародні перевезення не стали винятком. Як ви охарактеризуєте 2020 рік? З якими проблемами зіткнулися, що робили, щоб ваші клієнти цього не відчули?

– Бізнес в усьому світі під час пандемії змінився назавжди, і ці наслідки будуть на нас ще дуже довго впливати. Не стала винятком і логістика. Щоб швидко прийти в себе і вижити в цей час, компаніям довелося адаптуватися до мінливих умов і перебудовувати повністю бізнес-процеси. Ринок вантажоперевезень у 2020 році піддався багатьом змінам, які внесли свої корективи в розвиток логістики і визначають розвиток цього напряму на 2021 рік. У першому півріччі боротьба за клієнта спричинила виникнення цінового демпінгу, так як кількість вантажів зменшилася, а транспорт простоював. Багато компаній не витримували цього і просто йшли з ринку. Але ближче до кінця року ситуація кардинально змінилася – з майбутнім новим локдауном в усій Європі, зокрема і в Україні, імпортери почали замовляти багато вантажів, що спричинило небувалий ажіотаж на перевезення з Азії. Відразу ж почалася величезна нестача контейнерів і логістичні оператори почали значно підвищувати ціни. Наприклад, якщо перевезення 40-футового контейнера пару місяців назад коштувала близько 3000 доларів з Китаю до Одеси, то сьогодні ця ціна сягає 10 000 доларів. Через високий попит на світовому ринку морських перевезень деякі судноплавні компанії ввели плани загального підвищення ставки (GRI) або ставки відшкодування (RR) для управління своїми бізнес-витратами. Це пов'язано з відновленням економічної активності в Китаї, а також з піковим періодом попиту на товари на ринках США і Європи у зв'язку з різдвяними та новорічними святами, а також з поставками антисептиків, масок та інших невід'ємних атрибутів пандемії. У той же час попит на американські та європейські товари на азіатських ринках був слабким, що призвело до нерівномірності торгових потоків. На тлі критично великих завантажень портів товаром піднялися ціни на ЖД і авіаперевезення в кілька разів.

Доступність контейнерів у китайських портах залишається на рекордно низькому рівні, а з наближенням китайських новорічних свят ми можемо спостерігати ще більший дефіцит вільних контейнерів, що буде сприяти й подальшому підвищенню цін. Через це величезна кількість імпортерів відмовляються від перевезень товару в зв'язку з великими транспортними витратами, що може привести до скорочення морських вантажоперевезень і попиту на перевезення. Адже економічно недоцільно ввозити продукти з такими високими витратами на їх транспортування. З огляду на цю тенденцію, в лютому – березні ставки на фрахт будуть максимальними, можна припустити, що з другого кварталу почнеться новий цикл контейнерних перевезень, який, сподіваємося, стабілізує ситуацію.

Незважаючи на перераховані складності, наша компанія виконала всі імпортні перевезення наших клієнтів. Це вдалося здійснювати за рахунок оптимізації різних логістичних процесів і кооперації з великими логістичними операторами. Наша команда й надалі залишатиметься надійним партнером для своїх клієнтів.

– Які тренди характерні для логістичного ринку України у 2021 році?

– Пандемія стала хорошим уроком для логістики, який дасть змогу зробити ланцюги постачання більш стійкими, що означає краще планування запасів і відхід від поставок лише з одного місця, так звану диверсифікацію ризиків. Серед головних трендів варто відзначити розвиток колаборацій, кооперації, об'єднання сервісів, щоб утримати клієнтів і запропонувати унікальні комплексні пропозиції, збільшення попиту на послугу «збірні вантажі», відмова від оновлення транспорту з метою економії, впровадження IT-технологій, переведення багатьох співробітників на віддалену роботу, що характерно не лише для логістики, а й для бізнесу загалом, і головний тренд – розвиток аутсорсингу.

– Чому бізнесу економічно доцільно міжнародні перевезення передати на аутсорсинг?

– Багато компаній давно вже передали логістику на аутсорсинг, адже це скорочення витрат на цілому відділі логістів і брокерів, а також відсутність ризиків, пов'язаних із проходженням митниці, простоями і втратами вантажу. Якщо передати логістику на аутсорсинг, то компанії зможуть спрямувати вивільнені ресурси на розвиток своєї справи, маркетингу, дистрибуції або інших напрямів. А фахівці нашої компанії, в тому числі і у фінансових питаннях логістики, несуть відповідальність за якість роботи, мають багаторічний досвід і з кожним днем ​​його вдосконалять, стикаючись з безліччю різних завдань. Наша команда має мережу партнерів по всьому світу, чого немає в окремого відділу логістів, і працює 24/7.

– Які переваги отримує клієнт, довіривши вам доставку «під ключ»?

– Доставка «під ключ» охоплює повний комплекс логістичних послуг, починаючи від упаковки на складі постачальника, доставки, митного оформлення і закінчуючи передачею вантажу замовнику. Ми допомагаємо компаніям не думати про те, як краще організувати доставку вантажу й перевозимо абсолютно все: збірні вантажі, небезпечні, крихкі, габаритні, негабаритні, специфічні та інші. Участь замовника в транспортуванні вантажу мінімальна, так як ми повністю організовуємо й контролюємо весь процес, узгодивши попередньо ціну, терміни та особливі умови. Маємо агентів у великих портах і складах збору / зберігання вантажів. Наші логісти допомагають скласти оптимальний варіант доставки вашого вантажу: море, авіа, ЖД, авто. Здійснюємо консолідацію вантажів – це одна з умов зниження вартості перевезень, особливо для невеликих вантажів. Ми підбираємо кілька вантажів, що йдуть в одному напрямку, і відправляємо їх як один великий вантаж (контейнер).

Допомагаємо оформляти всі необхідні документи на вантаж. Будь-яка затримка на митниці може коштувати вам втрати прибутку або втрати товару, якщо у Вас вантаж швидко псується. Щоб скоротити термін митного оформлення, вантаж повинен підійти до неї з уже підготовленими документами: ми заздалегідь аналізуємо й погоджуємо їх, готуємо, щоб перестрахуватися, додаткові документи для безпроблемного оформлення вантажу. Допомагаємо в оформленні сертифікатів, якщо це необхідно. Оформляємо попередні декларації.

– Як одержувачу в нинішніх умовах максимально убезпечити свій вантаж і раціонально підійти до вибору логістичного провайдера?

– Щоб голова не боліла за вантаж, необхідно дотримуватися кількох пунктів.

  1. Довіряти перевіреним компаніям. Швидка, безпечна та якісна доставка вантажів є однією з основних умов для вантажоперевізників сьогодні. Значна частина ризиків у процесі транспортування визначається обраною транспортною компанією.
  2. Не довіряти демпінговими цінами на перевезення. Низька вартість далеко не завжди той показник, на який потрібно орієнтуватися під час вибору перевізника. Ціни компаній, де працює ціла команда, будуть відрізнятися від тих, що пропонують приватні особи. Але обираючи співпрацю з великими компаніями, ви платите не просто за доставку вантажу, а за відповідальність, яку бере на себе перевізник, додаткові можливості й чітко вибудуваний процес роботи.
  3. Звертати увагу постачальника / відправника на якісну упаковку вантажу. Потрібно враховувати різні ризики: пошкодження вантажу, ризик падіння або пошкодження вантажу під час вантажних робіт або можливе пошкодження упаковки під час транспортування. Проводити фото- / відеофіксацію під час вантажно-розвантажувальних робот. Якщо це товар, для транспортування якого потрібні певні температурні умови, то необхідний автомобіль з рефрижератором. Якщо він крихкий, то вантаж потрібно буде додатково упакувати.
  4. Страхувати вантажі. Страхові послуги компенсують власнику вантажу збитки, отримані в результаті ДТП, випадкових або навмисних дій третіх осіб. Оформляти договір поставки.
  5. Передавати логістику одному оператору під ключ, який буде нести всю відповідальність і всі ризики. У разі псування, втрати вантажу не потрібно буде шукати потім винного серед кількох підрядників.

 

Якщо вам необхідний якісний логістичний оператор, страхування вантажу чи допомога у митному оформленні, звертайтеся за телефоном +38(044) 331-14-10 і отримайте знижку 50 доларів на першу доставку, застосувавши промокод TradeMaster.

Сайт компанії: https://onyx-trade.com/ua/

 

Читайте також: Трейд-маркетінг України в епоху коронавіруса

 

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*