McKinsey: до 2030 року економічна цінність метавсесвітів сягне $5 трлн

Міжнародна консалтингова компанія McKinsey & Company опублікувала звіт Value creation in the metaverse, в якому проаналізувала головні тенденції цифрового простору. Згідно з дослідженням, до 2030 року капіталізація ринку метавсесвітів може сягнути $5 трлн. Ця сума еквівалентна розміру економіки Японії - третьої за величиною у світі. Про це повідомляє TradeMaster.UA.
Крім того, у McKinsey дійшли висновку, що більше половини «живих» подій до 2030 року проходитимуть у метавсесвітах — наприклад, навчальні та розвиваючі. Середній користувач інтернету проводитиме у цифрових світах до шести годин на день. За оцінками експертів, найбільший дохід у метавсесвітах принесе сфера e-commerce — їхній розвиток вплине на 80% комерції.
У дослідженні наводиться структура сучасних метавсесвітів: десять шарів, кожен з яких ділиться на чотири категорії:
1. Інструменти реалізації.
- Платежі та монетизація: платформи та інструменти економіки метавсесвіту;
- Ідентифікація: платформи, що керують цифровою ідентифікацією, аватарами та соціальними графіками;
- Безпека, конфіденційність та управління даними.
2. Платформи.
- Платформи для креаторів/3D розробки: ігрові движки, послуги штучного інтелекту та інші;
- Платформи, які полегшують розповсюдження контенту, досвіду, програм, включаючи браузери, візуальний пошук, магазини програм, вітрини всередині програм.
3. Інфраструктура та програмне забезпечення.
- Базова інфраструктура у хмарі, напівпровідниках, мережах, яка «живить» метавсесвіт.
- Пристрої, операційна система та аксесуари.
4. Контент та досвід.
- Віртуальні світи: середовища, в яких велика кількість користувачів можуть збиратися, взаємодіяти, створювати та отримувати різні враження.
- Додатки: прив'язані до конкретних випадків використання метавсесвіту - навчання, спільна робота та заходи.
- Різні види контенту.
В якості основних бенефіціарів метавсесвітів компанія вказала великі технологічні компанії, приватних інвесторів та венчурних капіталістів, а також стартапи та відомі бренди.
Наприклад, корпорації, венчурні капіталісти та приватні особи вже інвестували у метавсесвіт понад $120 млрд за перші п'ять місяців 2022 року, що майже вдвічі перевищує обсяг коштів, вкладених у галузь за весь 2021 рік. Найбільша частка у цьому обсязі належить Microsoft, яка придбала Activision Blizzard за $69 млрд для створення метавсесвіту.
Великі технологічні компанії вкладають у метавсесвіт більше інших інвесторів і інтенсивніше, ніж у розвиток штучного інтелекту свого часу.
Окрім цього, експерти McKinsey опитали понад 3,4 тисяч осіб для оцінки інтересу до потенціалу метавсесвітів — майже 60% користувачів з ентузіазмом ставляться до переходу повсякденної активності у віртуальну реальність і віддають перевагу хоча б одній активності в цифровому світі.
Близько 95% респондентів очікують, що метавсесвіт позитивно вплине на їхній бізнес протягом п'яти-десяти років, а 61% опитаних очікують, що метавсесвіт принесе помірні зміни в їх сферу діяльності.
Експерти компанії виділили п'ять кращих видів діяльності користувачів у метавсесвітах:
- Шопінг;
- Соц мережі;
- Фітнес-вправи та спорт;
- Знайомства та дейтинг;
- Освіта.
Серед галузей, на які метавсесвіти можуть мати найбільший вплив, аналітики назвали роздрібну торгівлю, ЗМІ, телекомунікації та охорону здоров'я.
Також респонденти вказали основні ризики та бар'єри, пов'язані з переходом у метавсесвіт: конфіденційність даних та кібербезпека (86% та 85% відповідно), дотримання етики та нормативних вимог (60%), технологічні обмеження (53%), імідж бренду (45%) та безпека платежів (40%).
При цьому експерти наголошують, що метавсесвіти повинні доповнювати, а не замінювати реальний світ чи особисті зв'язки, і рекомендують компаніям ґрунтовно вивчити цю тенденцію діджитал-індустрії — віртуальна реальність дедалі більше проникає у всі сфери життя.
Великі корпорації вже зараз активно інвестують у розвиток власних метавсесвітів. Так вчинили, зокрема, Epic Games, Meta. Французька благодійна асоціація Entourage та агентство TBWAParis розробили утопічну копію фізичного світу у метавсесвіті, щоб привернути увагу користувачів до проблеми соціальної ізоляції безпритульних.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua
Ексклюзивні матеріали TradeMaster.ua
Раздел: Товари та ринки > Все новости
Теги: прогнозх 2030, метавселенная
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар