Amazon таємно відправляла співробітників у компанії-конкуренти для збору інформації
Amazon, найбільший у світі інтернет-ритейлер, у 2015 р. створив компанію Big River Services International, яка займалася видобутком внутрішньої інформації конкурентів компанії. Про це повідомляє TradeMaster.UA з посиланням на . The Wall Street Journal. Завданням Big River було збирати дані про ціни, логістику та інші аспекти бізнесу. Amazon назвала підрозділ Project Curiosity («Проєкт Цікавість»).
Big River викуповувала різні товари у торгових мереж у Сіетлі, у тому числі у Costco, а потім перепродувала їх на Amazon та сайтах конкурентів — наприклад, Flipkart в Індії, дізналася WSJ. Метою Big River на першому етапі було наростити оборот, щоб потрапити на сайт Walmart, головного конкурента Amazon, який висував високі вимоги до виручки компаній-партнерів. У 2019 році Big River стала партнером Walmart, який так і не дізнався, хто справжній власник компанії.
Amazon всіляко намагалася приховати від конкурентів зв'язок із Big River. У роботі співробітники Big River не використовували корпоративної електронної пошти Amazon, для цього їм завели окрему. На сайті Big River немає згадок Amazon.
Big River стала одним із перших партнерів, кого у 2017 р. логістична компанія Fedex допустила до нової послуги — фулфілменту (комплекс послуг з отримання, зберігання та відправлення товарів для покупців). Завдяки цьому компанія відразу отримала доступ до інформації про ціни, тарифи та інші умови розміщення. Fedex навіть провела кілька дзвінків із Big River, але співробітники останньої не розкрили свого зв'язку з Amazon. В результаті після отримання даних про Fedex Amazon внесла зміни до своїх послуг з фулфілменту.
Співробітники Big River відвідували конференції для продавців, які проводили конкуренти Amazon. Наприклад, вони були на зустрічі у Лас-Вегасі, яку Ebay проводив для компаній-партнерів. Сама Ebay описує захід як можливість для продавців зустрітися з керівництвом компанії, дізнатися про заплановані великі зміни та іншу «ексклюзивну інформацію». Загалом у світі ж Big River отримала дані Alibaba, Etsy, Real.de, Wish та Rakuten, а у 2019 р., згідно з внутрішніми даними, мала роздобути інформацію ще 13 торгових майданчиків.
Як тільки співробітники Big River отримували доступ до цін, рекламних систем та різних каталогів, вони мали зробити скріншот. За словами деяких з них, членам Big River не дозволялося надсилати фотографії електронною поштою, натомість вони мали особисто показувати скріншоти зі своїх пристроїв, щоб також не створювати зайвих паперів.
Бенчмаркінг (методики для вивчення досвіду конкурентів та їх використання для покращення роботи) – звичайна практика в бізнесі, відповів WSJ представник Amazon. За його словами, Amazon вважає, що конкуренти компанії також вивчають Amazon, ведучи бізнес на платформі. Усі компанії вивчають загальнодоступну інформацію про конкурентів та купують їх товари, але є різниця між збором відомої інформації та промисловим шпигунством, каже професор юридичного факультету Університету Вірджинії Елізабет Роу. За її словами, приховування інформації про себе для конкурентів може спричинити судовий позов у справі про незаконне присвоєння комерційної таємниці.
Читайте також: Amazon економить на упаковці посилок, відправлених до Європи
З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua
Ексклюзивні матеріали TradeMaster.ua
Раздел: Товари та ринки > Все новости
Теги: новини ритейлу, амазон, онлайн ритейл, ecommerce
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар