29 березня 2012
Європейці віддають перевагу гіпермаркетам зі знижками та розпродажами, українці – зручно розташованим супермаркетам

Гіпермаркети стають дедалі популярнішими у країнах Центральної та Східної Європи. Проте, їхня частка в Україні складає лише 8%, а основним місцем покупок в українців є супермаркети. Серед найважливіших характеристик магазину мешканці більшості європейських країн виділяють наявність знижок і спеціальних пропозицій, українці ж скоріше назвуть близьке розташування і низькі ціни. Про це свідчать результати дослідження Shopping Monitor CEE 2012, проведеного у жовтні-листопаді 2011 року у 10 країнах Центральної та Східної Європи.
Ексклюзивні матеріали TradeMaster.ua
Європейці віддають перевагу гіпермаркетам, українці - супермаркетам
Значна частина жителів європейських країн обирає гіпермаркети для здійснення покупок продовольчих та непродовольчих товарів: у Румунії таких 54%, у Чехії - 44%, у Польщі, Боснії і Герцеговині, Угорщині - трохи менше половини респондентів. В Україні, як і в Сербії, частка гіпермаркетів складає лише 8%. Популярністю в українців користуються супермаркети, в яких 45% респондентів роблять основну частину покупок товарів повсякденного попиту. Така сама частка респондентів обирає супермаркети в Боснії і Герцеговині, у Словенії цей показник зупинився на 47%.Їжу та повсякденні товари на ринках купують тільки в Україні і Румунії
Кількість респондентів, що віддають перевагу неорганізованій торгівлі при купівлі товарів повсякденного попиту, є незначною у всіх країнах Центральної та Східної Європи, окрім України і Румунії. Частка українців, що віддають перевагу ринкам, хоча і стрімко знижується останнім часом (на 7 п.п. за останні 2 роки), все ще є найбільшою в регіоні - 15%. Серед румунів таких респондентів 8%.Європейці цінують широкий асортимент і наявність розпродажів і знижок, українці - близьке розташування магазину
На питання, чому саме респондент обрав конкретний магазин, більшість респондентів в усіх країнах назвали прийнятні ціни, широкий асортимент товарів, а також наявність знижок і розпродажів. Українці більше за жителів інших країн регіону цінують близьке розташування магазину (близько 70% обрали цей варіант), а також низькі ціни на окремі товари (близько 24%). У той самий час, значно спокійнішим є їхнє відношення до таких характеристик, як широкий асортимент, знижки та розпродажі, ввічливий персонал, години роботи та можливість їздити за покупками на автомобілі (найнижчі або одні з найнижчих часток серед країн регіону). Лише 11% українців часто їздять за покупками на автомобілі, ще 12% використовують машину, коли планують великі закупівлі. Це є найнижчим результатом серед країн Центральної та Східної Європи, де машину для здійснення покупок сумарно використовують від 45% (Болгарія) до 68% (Боснія і Герцеговина).Найактивніші у розсилці рекламних матеріалів роздрібні мережі Румунії і Словенії, найменше шанують такий спосіб комунікації сербські та українські мережі
У таких країнах, як Румунія, Чехія Словаччина, Угорщина, Польща та Словенія 60% респондентів щонайменш прочитують рекламні листівки, що отримують поштою від роздрібних мереж, від 11% (Польща) до 56% (Румунія) роблять відповідно до них покупки. Половина українців не отримують відповідні матеріали взагалі, лише 9% респондентів в Україні (таким самим є показник у Боснії і Герцеговині) отримують, прочитують матеріали і роблять покупки відповідно до них. Менш активні роздрібні мережі тільки в Сербії, де 69% респондентів не отримують матеріали взагалі, і 3% отримують, прочитують і роблять згідно з ними покупки. Торговля в Украине Новости компаний Портал розничной и оптовой торговли TradeMasterЕксклюзивні матеріали TradeMaster.ua
Раздел: Товари та ринки > Все новости
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар