Повоєнна логістика. Основні виклики та напрямки роботи логістичного фронту
Війна в Україні стала неабияким викликом для кожного. Торкнулася і всіх сфер бізнесу. Здавалося, що COVID-19 навчив бізнес швидко орієнтуватися в потребах і викликах ринку, але наразі маємо суттєво більший іспит на витривалість, швидкість, спроможність, доцільність та ефективність.
Ми запитали думку провідного національного оператора з локальної та міжнародної логістики – Компанії UVK. На наші запитання відповідає Директор – Євген Навроцький.
- Євгене, поділіться досвідом, з моменту початку війни, якими були ваші перші кроки? Із якими найбільшими викликами довелося зіткнутися?
Наша Компанія, як і багато інших, у перші дні війни мала на меті першочергово зберегти життя та безпеку нашої команди. Ми – національна Компанія, тож у кожному з регіонів країни є наші співробітники. Київ та Київська області, багатостраждальні Харків, Житомир, Маріуполь, Чернігів, попало і Броварам… Евакуація, спасіння себе та своїх рідних. Багато хто з нашої команди був змушений в найкоротші терміни виїжджати в безпечні регіони. Тож перші дні ми закривали діючі заявки та маршрути й не брали нових замовлень на завантаження.
Не обійшла війна й склади під Броварами та у Дніпрі. Поруч постійно розривалися снаряди, над головами летіли ракети. Надважкою склалася ситуація у гарячих точках, де є наші склади – Харкові та Одесі. Важкими були дні очікування хоч будь-якої звістки від регіональних колег. Відсутність зв’язку та повна відсутність інформації морально виснажували.
- Чи є вже точні дані які об’єкти з інфраструктури Компанії зазнали найбільших уражень, які терміни для відновлення роботи Ви прогнозуєте, в якій відсотковій потужності наразі діє Компанія?
Нам вдалося врятувати близько 95% регіональних представництв та наразі відновити на більшості з них повноцінну роботу. Так, ми маємо міста, в яких повністю зруйновано приміщення кросдоків, і це вплинуло на внутрішню логістику збірних вантажів. Наразі ми шукаємо нові можливості, щоб як і раніше швидко доставляти товари, особливо гуманітарного призначення.
Щодо складських послуг: ми маємо склади у Броварах, Харкові, Дніпрі, Одесі та Львові. Робота не зупинилася на жодному зі складів, навіть у Харкові та Одесі. В напружені воєнними діями дні склад у Харкові працював, наразі плануємо переїзд складу в більш безпечну локацію. Дніпро та інші міста працюють всі дні та майже на 100%. Навіть під обстрілами, відвантаження та прийом товарів проходили 7 днів на тиждень, діяла і послуга відповідального зберігання. Ми пишаємося відданістю та сміливістю наших співробітників. В неймовірних умовах війни нам вдалося зберегти високий рівень працездатності й гарантувати надійність послуг для бізнесів наших Партнерів.
- Флагман бізнесу UVK – складський комплекс у Броварах, чи витримав він удар війни?
На щастя, так, витримав. В перші дні напрямок Броварів був один із найспекотніших на лінії фронту. Запеклі бої, постійні обстріли – частина колег виїхали з небезпечного регіону, а частина залишилася у селах Броварського району, що опинилися під окупацією. Приміщення складу зазнало осколкових уражень, але всі вантажі цілі та збережені, все витримало, встояло. Тож, щойно ситуація більш-менш стабілізувалась, ми одразу почали планування робіт та виводили співробітників під задані обсяги. На сьогодні наша команда на робочих місцях, відновлено всі послуги складського обслуговування Клієнтів. Підтримуємо й надалі послуги з відповідального зберігання, відбору та комплектації товарів.
- Щодо міжнародних напрямків, яка ситуація на автошляхах? З якими труднощами, можливо, довелося чи доводиться стикатися?
Міжнародна доставка FTL/LTL наразі функціонує в повному обсязі. Ми реалізуємо повний спектр послуг з імпорту та експорту збірних та повнокомплектних вантажів з країн Євросоюзу, доступна і послуга консолідації вантажів на території Польщі з подальшою доставкою в Україну.
З труднощів можна зазначити нестабільність ситуації загалом, адже щодня може змінитися лінія фронту в конкретних регіонах, і в зв’язку з цим і вартість доставки може значно змінюватись. Багато з маршрутів стали довшими через об’їзди. Також важливим фактором стає і ріст цін на паливо, адже ринок транспортних послуг як внутрішній, так і зовнішній дуже чутливий до цінника пального. Наприклад, ціни на експорт в рази перевищують ціни на імпорт. Це пов’язано з тим, що імпорту дуже мало і в більшості випадків – це імпорт гуманітарних вантажів, які з Європи перевізник везе майже безкоштовно. Тож вся затратна частина падає саме на експортний маршрут.
- Чи можна наразі говорити про ефективність морського та залізничного видів перевезень? Яка ситуація складається в європейських морських портах? Чи діють послуги перевезення залізницею, адже цей вид доставки не такий чутливий до стрибків цін на паливо? Чи збільшився попит на цей вид доставки?
Щодо морського сполучення, наразі ми доставляємо вантажі через порт Констанція в Румунії, порт Гамбург в Німеччині та Гданськ у Польщі. Серед популярних товарів – генеральні вантажі та продукти харчування. Й надалі пропонуємо повний комплекс внутрішньопортової обробки лінійних контейнерів, перетарку контейнерів в тент авто, палетизацію вантажів. Доступне й оформлення транзитної документації, вивезення вантажів з порту в тентах (СMR/TIR) або контейнеровозами, також доступна послуга вивозу контейнерів в складі контейнерного потягу.
Залізничні шляхи для перевезення вантажів наразі відкриті. Доступний вагонний тип доставок, особливою популярністю послуга користуються в доставці продуктів харчування, веземо залізницею вермішель, сіль, цукор, борошно, гречку, воду, дитяче харчування, молочні продукти, рибні консерви та ін. З послуг на станціях пропонуємо координацію завантажень – це і контроль завантаження/відвантаження, тримаємо комунікацію з керівництвом станцій, контролюємо кількість відвантажених вагонів, слідкуємо за вагонами протягом всього шляху доставку. Чи стала доставка залізницею більш затребуваною? Можна сказати, що так, стала. Ми отримуємо більше замовлень й заявок на прорахунок саме цього ланцюжка доставки. І безпечно, і швидко, і відсутній ризик різкого зростання ціни на пальне.
- Ви щодня спілкуєтеся з вашими Клієнтами та Партнерами, певно у багатьох з них виникли проблеми з веденням бізнесу через військову активність, чи зменшилася кількість Клієнтів, чи можливо Компанія змінила правила роботи, які спеціальні умови UVK пропонуємо своїм Партнерам зараз?
Щодо клієнтів, так, спілкуємося чи не щодня, аналізували ситуацію, серед регіональних клієнтів ніхто не повернувся до роботи повноцінно, близько 80% бізнесів наших партнерів намагаються запустити діяльність, а 20% не зупинялися, але й не працювали на повну потужність, зменшивши обсяги виробництва в кілька разів. Найбільше постраждали компанії, товари яких мають нееластичний попит. Втриматися вдалося виробникам та дистрибуторам товарів першої необхідності: продукти харчування, напої, медичні товари, побутова хімія тощо. З регіонів активних бойових дій максимально ефективно та в часи тиші від обстрілів вивозимо застряглі вантажі, допомагаємо евакуювати вантажі Партнерів в більш безпечний західний регіон. Активно співпрацюємо з гуманітарними організаціями, наприклад, маємо контракт з ООН на зберігання та доставку гуманітарних вантажів та засобів захисту у постраждалі регіони. Серед Клієнтів київського регіону – близько 90% були змушені повністю зупинити бізнес, інші перевезли потужності та офіси в західні області. Багато хто планує відновити роботу лише після закінчення війни, це здебільшого NON-FOOD компанії. З середини квітня спостерігається пожвавлення попиту на послуги логістики, багато хто цікавиться чи не зростали ціни, які маршрути та схеми доставки є наразі найбезпечнішими та найефективнішими. Роботи з кожним зверненням ведуться персонально та індивідуально прораховується кожний доступний вид доставки. Ми намагаємося якомога більше підтримати кожного свого Клієнта, розуміємо, що тільки разом зможемо перемогти в ці важкі для країни часи.
Мар’яна Глущак
инновации в логистике 2021, Новые технологии в логистике, новые решения в логистике, логистические тренды
По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua
Раздел: Керівнику ЗЕД >
Теги: логистика, грузоперевозки
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар