01 червня 2023

Які переваги отримує замовник від логістичної компанії, яка має власний автопарк

Які переваги отримує замовник від логістичної компанії, яка має власний автопарк

1863

Чому вигідно працювати з логістичною компанією, яка має власний автопарк, які плюси та мінуси для самої логістичної компанії, нові або вживані автомобілі краще купувати? У цьому матеріалі поговоримо про власний автопарк для логістичної компанії. 

«Спочатку в нас не було своїх автомобілів, ми працювали як експедиторська компанія, — розповідає Дмитро Слободчуков, керівник логістичної компанії «Укравтологістика». — І дуже часто замовники, перевізники та партнери цікавилися наявністю в нас власного автопарку. Перевізники не раз дорікали нам, що ми не розуміємо їх як постачальників, бо без своїх автомобілів ми нібито не знаємо всіх проблем цього бізнесу. А замовники, які мали чимало пропозицій від інших експедиторських компаній, цікавилися, наскільки серйозно ми зайшли в цей бізнес. До того ж для багатьох замовників поняття власний автопарк означав наявність п'яти чи десяти власних або лізингових машин». 

Усе це спонукало Дмитра у 2016 році все-таки відкрити власний автопарк. Якби ж він знав, що все буде не так просто. У компанії не було досвіду в організації та утриманні автопарку, але їй вдалося знайти досвідченого спеціаліста для цих завдань: ремонт, обслуговування і добір техніки, пошук водіїв та багато інших важливих функцій, пов'язаних із розвитком власного парку. 

«Так ми купили перший вантажний автомобіль. І вже на першому автомобілі ми зрозуміли, як це складно, — згадує Дмитро. — По-перше, він був із вторинного ринку. По-друге, ламався. По-третє, нас десь підводив водій. Загалом, на першому автомобілі все могло і закінчитися, якби не впертість і розуміння того, що рухатися далі все ж таки потрібно, якщо ми хочемо рости як компанія». 

Тому компанія не тільки не продала перший автомобіль, але й придбала ще два. А потім ще й ще: так потроху автопарк із мінуса почав виходити в нуль. А вже серйозне зростання відбулося в серпні 2022 року, коли «Укравтологістика» підписала контракт зі Scania Україна і купила в лізинг одразу п'ять автомобілів, поповнивши власний автопарк до 18 машин

Наші вантажні авто Scania

«Ми розмістили автопарк у Хмельницькому, оскільки з погляду логістики це оптимальне місто на карті — із нього зручно виїжджати в будь-якому напрямку. І після цього все геть змінилося: тепер ніхто із замовників, партнерів чи перевізників не міг сказати, що ми щось робимо несерйозно. Хоча й до цього робили все більш ніж серйозно. Однак тепер ми розуміємо всі тонкощі роботи і як перевізники, і експедитори», — зазначає Дмитро. 

Крім того, власний автопарк дав змогу компанії виступати як кінцевий виконавець, а не підрядник. Це дозволило співробітникам контролювати високу якість роботи для замовників, що було надзвичайно важливим для Дмитра. 

Рентабельність

«І, звісно, завдяки власному автопарку ми прагнули отримувати прибуток. Проте скажу відверто, прибуток компанії-власника автопарку — це дуже розпливчасте поняття. Бо дуже складно отримувати прибуток на тому ринку, де не повною мірою стандартизовано умови роботи. Виникає відчуття, що тут поки що кожен сам за себе: компанії з приватним автопарком мають нижчу собівартість рейсу, тому виконують роботу в кілька разів дешевше за підрядників. 

А великі дилери та дистриб'ютори, які мають автопарки з великою кількістю автомобілів, поводяться інакше. Коли вони відвозять свій вантаж у точку A, то, щоб не їхати назад порожніми, збивають фрахт до мінімальних розцінок, аби просто компенсувати витрати на зарплату водія та паливо. У таких випадках не те що не можна заробити, тут навіть свої доводиться докладати. Тому з прибутком, на жаль, усе неоднозначно».

Власний автопарк: за і проти

За словами Дмитра, попри всі труднощі справа вартувала того. Оскільки компанія навчалася на помилках та здобула досвід, який не можна було б отримати без власних машин. 

«Ми показали собі та іншим серйозність наших намірів у цьому бізнесі, наскільки ми готові вкладатись у нього та розвиватися. Крім того, ми почали залучати власний автопарк для тіснішої роботи із замовниками, працюючи не лише як перевізники, а і як експедитори. Ще нам простіше керувати автопарком, бо в нас багато логістів із різних напрямків. Тому ми можемо використовувати власний автопарк для будь-яких вхідних замовлень, як нам ефективно, та отримувати пряму ціну на перевезення від прямого замовника. 

Нові або вживані автомобілі 

Керівник «Укравтологістика» Дмитро Слободчуков упевнений, що купувати нові автомобілі для власного автопарку для роботи по Україні нерентабельно. Він вважає, що, як правило, нові автомобілі купують великі компанії для перевезення власних вантажів і для них це вигідно з різних причин. Тому поки що компанія придбає для себе вживані автомобілі. 

Наші вантажні авто Scania

Клієнтські переваги від компанії, що має власний автопарк

Замовник логістичних послуг різного профілю потребує впевненості, що виконавець досвідчений і надійний. Це може підтвердити багаторічний досвід роботи на ринку та здатність нести відповідальність, зокрема й матеріальну, за якість своїх послуг. І саме власний автопарк для замовників є дуже важливим критерієм для роботи з компанією з надання логістичних послуг.

«Крім усього перерахованого, ми ще надаємо страхові договори із замовниками як експедитор та перевізник. Тобто ми максимально показуємо нашому замовнику, що з нами можна мати справу. Водночас на ринку чимало випадків, коли невеликі та нові компанії, бажаючи заробити трохи більше, ризикують вантажем перевізника, співпрацюючи з неперевіреними перевізниками або використовуючи транспорт, що не відповідає нормам перевезення. І в таких ситуаціях вантаж може зіпсуватися або зникнути. І постає питання: хто за це все матеріально відповість? Адже є вантажі, які коштують мільйони гривень. 

Тому насамперед ми переслідували одну з цілей: ми — надійна компанія, з якою можна мати справу і яка готова відповідати за збереження майна наших партнерів, які довіряють нам транспортування цього майна». 

Плани щодо розвитку

До повномасштабного вторгнення в «Укравтологістика» хотіли придбати контейнеровози, але під час війни зі зрозумілих причин ці плани змінилися. 

«Якщо дивитися в майбутнє, я впевнений, що буде робота і на тентовані напівпричепи, і на контейнеровози. Тоді можна буде досить оперативно це питання розв'язати, купивши або замінивши напівпричепи на автомобілях. Адже потрібно обов'язково мати різні види транспорту в автопарку, щоби покрити максимум запитів наших замовників».

«Укравтологістика»
Логістика без меж
Джерело: https://ukrautologistic.com.ua/yaki-perevagi-otrimue-zamovnik-vid-logistichnoyi-kompaniyi/

 

 
 

 

TradeMaster в соціальних мережах

 

З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*