Євросоюз погодив закон щодо боротьби з монополізмом у технологічній сфері
Рада Європи й Європарламент дійшли до «попередньої політичної угоди» по закону «Про цифрові ринки» (Digital Markets Act), який спрямований на більш жорстке регулювання діяльності IT-гігантів та боротьбу з монополізмом. Про це повідомляє TradeMaster.UA з посиланням на сайт Європейського союзу.
Після внесення технічних правок пройде голосування щодо документу в Європарламенті. Також його мають схвалити держави-члени ЄС. Проте з урахуванням досягнутої домовленості експерти розглядають ці процедури як формальності.
Згідно з новим законом, великим технологічним корпораціям можуть бути призначені величезні штрафи — до 10% світового обороту за перше порушення і до 20% — за повторне. У поточній версії документ стосується компаній із капіталізацією від €75 млрд або з річним оборотом в ЄС від €7,5 млрд, а також із щомісячною активною аудиторією не менше ніж 45 млн і не менше ніж 10 тис. бізнес-користувачів із країн ЄС.
Крім цього, у компанії має бути як мінімум одна велика інтернет-платформа з істотним впливом в ЄС і діяльністю в кількох країнах блоку. Серед корпорацій, яких торкнеться новий закон - Google, Amazon, Apple, Microsoft, Alibaba.
У законі вони прописані як «брамники (gatekeepers) цифрового ринку» — мається на увазі їхній вплив ринку як великих гравців і посередників послуг. Закон «Про цифрові ринки» вимагає від IT-гігантів:
- давати можливість користувачам відписуватись від ключових сервісів платформи, але так, щоб у всіх інших відносинах у них були такі ж умови, як і у тих, хто підписався на ці послуги;
- не вимагати за замовчуванням при встановленні операційної системи установки важливого програмного забезпечення (наприклад, браузерів) від цієї платформи;
- забезпечити справедливий доступ різних розробників додатків до таких функцій смартфонів як NFC-чіпи;
- надати продавцям доступ до даних щодо ефективності маркетингу та реклами на платформі;
- забезпечити сумісність різних послуг обміну повідомленнями;
- інформувати Єврокомісію про злиття та поглинання.
При цьому згідно із законом корпораціям-«контролерам» забороняється:
- виділяти серед інших товари та послуги, які надає сама інтернет-платформа;
- передавати дані користувачів, зібрані одним із сервісів платформи, іншими її сервісами;
- встановлювати несправедливі умови для бізнес-користувачів;
- встановлювати деякі додатки;
- вимагати від розробників, які хочуть розмістити свій продукт у магазинах додатків, використовувати певні послуги, наприклад платіжні.
Таким чином, коли закон набуде чинності, Apple доведеться надати альтернативні варіанти завантаження додатків – не лише з App Store. А Google, наприклад, буде складно показувати рекламу, що таргетує, оскільки часто дані користувачів, отримані в одному з сервісів платформи, використовуються для реклами в іншому.
«Закон про цифрові ринки» було запропоновано Єврокомісією у 2020 році, з того часу в ЄС йде його обговорення. Закон розкритикує влада США, яка вважає, що він спрямований насамперед проти американських компаній.
По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua
Ексклюзивні матеріали TradeMaster.ua
Раздел: > Новости за рубежем
Теги: новости экономики, ес, борьба с монополиями
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар