05 апреля 2021

Стратегічне планування як конкурентна перевага – чому БН-Груп впевнено тримає свою частку логістичного ринку

Стратегічне планування як конкурентна перевага – чому БН-Груп впевнено тримає свою частку логістичного ринку

620

Глобалізація буквально перетворила весь світ на один великий ринок. Внаслідок політики відкритої торгівлі кожного дня все більше компаній виходить на світовий рівень, відкриваючи для себе нові ринки. Хоча це і приносить користь споживачам, які отримують більш низькі ціни та ширший вибір різноманітних товарів, підприємствам доводиться стикатися з жорсткою конкуренцією.

У сфері логістики конкуренція ще гірша, з огляду на кількість факторів, що впливають на бізнес. Яким чином логістичні компанії можуть досягти успіху в таких умовах?

Задля цього логістичні оператори мають зосередитися на власних конкурентних перевагах, щоб краще задовольняти клієнтів та залучити більше споживачів їхніх послуг.

Багато компаній, що займаються перевезеннями й логістикою, розуміють це, але здебільшого вони зосереджуються лише на одному чиннику – ціноутворенні. Так, конкуренти завжди пропонують агресивні ціни. Але в умовах, коли всі намагаються запропонувати вигідні ціни, логістичні компанії можуть виділитися за рахунок інших важливих бізнес-функцій.

З директором БН-Груп Тарас Ногаль розмовляємо про сучасний стан справ у вітчизняній логістичній галузі, а також про те, за рахунок чого цій компанії вдалося утримати свою частку на ринку на тлі зникнення багатьох конкурентів, що не витримали турбулентності коронавірусної доби.

- Як ви оцінюєте конкуренцію на українському ринку транспортно-логістичних послуг?

- Конкуренція – двигун прогресу. Сучасний український ринок транспортно-логістичних послуг не є виключенням і не може існувати без конкуренції. Саме змагання компаній між собою за клієнтів змушує їх краще працювати.

Конкуренція, як правило, корисна для бізнесу, необхідно тільки вміти правильно її використовувати. Навіть ті, хто називає партнерами своїх конкурентів на спільному ринку, час від часу змушені боротися за клієнта, за краще замовлення, за перемогу в тендері тощо. В Україні, як і в цілому світі загалом, з кожним роком розвитку економіки і бізнесу конкуренція стає жорсткішою. Ніхто не хоче ділитися своїм прибутком із конкурентом, тому потрібно бути унікальним і мати переваги для того, щоб обрали саме вас.

- Чи відчуваєте тиск з боку закордонних конкурентів в перевезеннях всередині країни і за кордоном?

- Ні, закордонні компанії зазвичай виступають нашими партнерами, з якими ми вибудовуємо плідну співпрацю.

- Чи мають іноземні компанії в чомусь перевагу над вітчизняними?

- Все залежить від умов, вимог та географії перевезень. Якщо вести мову про перевезення між країнами ЄС, то, можливо, мають.

- Як загалом вплинула на логістичний ринок пандемія COVID-19? Логістичних компаній стало більше, менше?

- Пандемія COVID-19 істотно вплинула на логістичну сферу і в Україні. Через серйозну зупинку морських, автомобільних та авіаційних перевезень багато галузей промисловості відчули суттєві проблеми із транспортуванням.

Окремим викликом для транспортної та логістичної галузі став карантин, який було введено у березні 2020 року. В умовах пандемії COVID-19 серед головних тенденцій можна виокремити: 1) зниження обсягу внутрішніх та міжнародних перевезень; 2) зменшення кількості автотранспорту на дорогах через режим самоізоляції; 3) відсутність обмежень стосовно руху вантажного транспорту у вихідні дні; 4) зменшення ставки на тарифні перевезення.

Пандемія COVID-19 сприяє виходу із логістичного ринку слабких гравців. Ринок залишили дрібні та середні підприємства, при цьому спостерігається низка банкрутств, поглинань, злиттів. З іншого боку, логістичні компанії, чиї позиції є стійкими на ринку, матимуть можливість збільшити свою частку на ринку.

- За рахунок чого вам вдається змагатися з конкурентами, не віддавати свою частку на ринку?

- Мабуть, справа у нашому ставленні до бізнесу. Більшість українських логістичних чи транспортних компаній підходять до вибору стратегії конкурентної поведінки швидше стихійно, відповідно до обставин, ніж як до процесу стратегічного планування. Як наслідок, компанії часто змінюють стратегічний курс, що призводить до неможливості досягти високих фінансових результатів, забезпечення подальшого розвитку бізнесу та веде до не конкурентоспроможності як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках, і до збитковості в майбутньому. Саме тому, необхідність формування та управління конкурентними перевагами набуває такого вагомого значення.

Перспективне планування – це запорука успіху. Завчасне планування зводить до мінімуму обсяг будь-яких проблем, які можуть виникнути в останню хвилину. Також це допомагає приділити увагу кожній дрібниці, не залишаючи нічого на волю випадку.

Доставка великих партій вантажів – справа непроста, особливо, якщо товар має бути доправлений закордон. І завчасне планування дуже допомагає  правильному виконанню задачі й гарантує, що жоден крок не буде пропущений, а всі питання будуть вирішені.

Досягнення конкурентних переваг є метою стратегічного управління БН-Груп, концентрованим проявом лідерства серед конкурентів. Їхні особливості та механізм формування являють собою один із ключових факторів конкурентоспроможності. Необхідність управління процесами пошуку, формування і розвитку конкурентних стратегій зумовлює їхню оцінку, що дозволить досягти спільно поставлену ціль.

 

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

 

По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua

Комментарии

Ваш комментарий будет первым.

Добавить комментарий

Ваше имя*


Защита от СПАМА

Сообщение*

Лучшие компании

 

Личности

Блоги