14 квітня 2021

Розкинути мережі: спочатку автоматизувати, потім масштабувати

Розкинути мережі: спочатку автоматизувати, потім масштабувати

3663

Яка торгова точка не прагне стати великою мережею ... Масштабування – логічна мета для ритейл-бізнесу. І статистика минулого року показує, що у багатьох операторів це непогано виходить. Кількість відкритих в 2020 році українськими ритейлерами торгових точок перевищила показники 2019 року майже на 40%. Що сприяє успішному зростанню торгової мережі і як технології автоматизації допомагають в цьому?

Що таке масштабування для торгової мережі: навіщо і коли потрібно?

Масштабувати бізнес – значить розширювати його масштаб, прискорювати зростання і розвиток. Мова йде не про внутрішнє зростання (поява нових відділів або штатних одиниць), а – про зовнішнє розширення (відкриття нових торгових точок, представництв, філій тощо).

Кожен власник переслідує власні цілі:

  • Збільшити дохід і прибуток.
  • Зміцнити бренд, зробити його більш впізнаваним.
  • Вийти на нові ринки.
  • Завоювати нову аудиторію.
  • Особисті амбіції власника.

Головне – керівник компанії повинен усвідомлювати свою мету і чітко уявляти, як буде її досягати. Мета повинна бути оцифрована і зафіксована в стратегії масштабування.

Багато експертів радять ще на етапі виношування і оформлення ідеї бізнесу, виробити бачення того, як ви будете його масштабувати. Тоді основні стратегічні моменти будуть заздалегідь зрозумілі. Але це, скоріше, ідеальний, ніж реальний варіант.

Коли масштабування виправдано?

Ось кілька прикладів того, коли бізнес готовий до масштабування.

  • Ви збудували успішну бізнес-модель з класним продуктом і командою, де все працює злагоджено, приносить належний дохід і прибуток. Ви задоволені результатами. У вас є повне розуміння власних сильних і слабких сторін, переваг і можливостей.
  • Налагоджена бізнес-модель вивільнила час для проектів розвитку і зростання. Ви можете сконцентруватися на більш стратегічних і глобальних речах.
  • У вас є варіанти партнерства або співпраці, які дадуть вам новий приплив інвестицій.
  • Як управлінець ви отримали досить глибокий досвід, відточили свої навички, розумієте ризики, готові працювати в режимі форс-мажорів, криз і багатозадачності, маєте в багажі успішні кейси.

Які існують шляхи масштабування для роздрібних мереж?

  1. Розширення торгової мережі (запуск нових торговельних точок як в межах одного міста, так і вихід на національний рівень).
  2. Використання онлайн-каналів продажів.
  3. Завоювання нових ринків, нових цільових сегментів і ніш.
  4. Франчайзинг.

Що потрібно зробити перед масштабуванням, як підготувати бізнес?

Розширення - складний і трудомісткий процес. Це завжди зміни і вихід компанії на новий рівень. Варто ретельно підготуватися до цього найважливішого етапу. Найголовніше, про що потрібно пам'ятати, – не можна масштабувати хаос. Якщо в бізнес-моделі існують проблеми, від яких страждають загальні результати, спочатку від них потрібно позбавитися. Інакше ви просто будете масштабувати проблеми.

З чого почати?

  1. Проведіть аналіз своїх бізнес-процесів. Чи все у вас в порядку, чи всі процеси працюють, як треба, структуровані і прописані? Чи всі члени команди розуміють зони своєї відповідальності та ін.?
  2. Усуньте виявлені проблеми і недоліки.
  3. Зафіксуйте цілі зростання, розробіть стратегію масштабування.
  4. Визначьтеся з необхідними ресурсами. Йдеться про фінансові вкладення, фахівців, технології та інше. В процесі масштабування вам знадобиться сильна команда і впровадження інновацій.
  5. Автоматизуйте торгові процеси. Ваш бізнес і всі торгові операції повинні бути прогнозованими, управління – прозорим, всі важливі показники – легко контрольованими. Домогтися цього без впровадження технологій автоматизації сьогодні досить складно.

Пробуйте розширюватися поступово, невеликими кроками, відпрацьовуючи стратегію і оперативно вносячи корективи. Будьте гнучким.

Для активного і успішного масштабування потрібен порядок. Порядок вносить автоматизація.

Необхідний регулярний, оперативний аналіз показників, єдиний облік всіх внутрішніх процесів. Тому ефективніше спочатку повністю автоматизувати торговий процес, а потім впроваджувати стратегію масштабування.

Які завдання масштабування допомагає вирішувати автоматизація?

Розповідає Дмитро Агапов, власник і CEO CHM Software, розробника програмних продуктів для автоматизації роздрібного бізнесу «Chameleon»:

1. Бачити консолідовані звіти з усіх торгових точок мережі

Коли кількість торгових точок мережі зростає, необхідно в режимі реального часу бачити і аналізувати показники кожної точки і оперативно реагувати на будь-які зміни. Інструменти автоматизації допомагають це забезпечити.

Наприклад, в нашій програмі Chameleon POS передбачений одночасний, багатопотоковий обмін даними між торговими точками і офісом, відстеження інформації про продажі, залишки в режимі онлайн.

2. Контролювати діяльність партнерів при масштабуванні шляхом франчайзингу

Партнерам-франчайзі не потрібно турбуватися, як налагодити облік продажів, відстежувати залишки і планувати закупівлі. Їм не потрібно шукати відповідне рішення для цього. У них буде доступ до хмарного софту Chameleon Cloud, в якому вони зможуть контролювати всі операції. А власник в свою чергу зможе бачити всі показники і результати діяльності, відслідковувати динаміку і вчасно приймати правильні рішення.

3. Керувати бізнесом з будь-якої точки країни і світу

Завдяки системі автоматизованого обліку та контролю Chameleon Cloud власник не прив'язаний до конкретного місця або конкретної точки, що дуже важливо при розширенні мережі, коли в зоні його уваги кілька напрямків і магазинів. Управляти системою, роботою торгових точок, вести повноцінний облік, можна з комп'ютера, ноутбука, планшета, телефону, перебуваючи в будь-якій точці світу, де є доступ до Інтернет.

4. Розробити асортимент нової торгової точки на основі аналітики даних

У «Chameleon Cloud» передбачено кілька видів звітів, які допомагають працювати з асортиментним рядом. Коригувати і пропонувати затребувані категорії товарів можна за допомогою звітів «ТОП товарів», «Активність товарів», «Рух товарів». Наприклад, звіт «Активність товарів» призначений для перевірки тих чи інших параметрів продукції на активність, які згодом можуть вплинути на можливість продавати обрані товари. Словом, за допомогою цього звіту можна визначити, чи буде товар продаватися. Це хороший інструмент для роботи з асортиментом при масштабуванні і запуску нових торговельних точок.

5. Економія грошових ресурсів і вивільнення коштів на розвиток мережі

Відкриття нових торгових точок – витратний процес, де важлива кожна гривня. Впровадження комплексних рішень автоматизації допомагає заощадити. Адже бізнесу не потрібно створювати власний відділ підтримки, він сплачує лише щомісячну абонентську плату, а всі завдання вирішує команда постачальника послуг автоматизації.

Найняти адміністраторів, програмістів, навчити їх, забезпечити необхідними ресурсами (обладнання, автомобілі), – це чималі витрати для бізнесу, яких і так вистачає в процесі масштабування. Тому віддати цю функцію на виконання впровадженцю системи автоматизації – більш раціональне рішення.

Наприклад, наша компанія CHM Software надає сервісні послуги для софту і для робочих станцій, де встановлено обладнання і програма автоматизації касової зони Chameleon POS. ПО автоматично оновлюється без зупинки робочого процесу. А наш сервісний відділ оперативно вирішує всі виникаючі питання.

Приклади швидкого і успішного масштабування завдяки автоматизації від CHM Software

CHM Software надає безліч інструментів для масштабування бізнесу, які дозволяють власнику делегувати рутинні процеси, звільняючи час, можливості і творчу енергію для розвитку бізнесу.

«Наші клієнти завдяки впровадженню і ефективному використанню програмного забезпечення для автоматизації Chameleon змогли в рази масштабувати свої бізнеси. – Коментує Дмитро Агапов. – Майже 90% клієнтів компанії, які починали з однієї торгової точки, розширилися і продовжують рости й сьогодні.

Наприклад, серед наших клієнтів – мережа магазинів і кіосків молочної продукції. Ще на етапі відкриття перших магазинів керівники компанії-клієнта стали замислюватися про необхідність автоматизувати робочі місця продавців і всі торгові операції. Мережа стала активно розширюватися і менеджменту потрібно було швидко організувати єдину систему обліку, щоб легко контролювати рух грошових коштів, управляти асортиментом і залишками. Потрібно було бачити результати продажів всіх торгових точок в одному консолідованому звіті і контролювати все в режимі реального часу.

Фахівці CHM Software провели повний аудит торгового процесу компанії-клієнта. Підібрали комплект обладнання, виходячи з потреб і побажань клієнта, запропонували саме ті програмні модулі, які були потрібні для організації обліку і контролю торгових операцій.

У якості front-офісу на робочих місцях продавців ми встановили класичну версію Chameleon POS для ПК з клавіатурою і монітором, сканером, принтером чеків. Back-офіс (програмне рішення для обліку та аналітики) – це хмарна система обліку Chameleon Cloud, яку можна інтегрувати з будь-яким клієнтським бек-офісом.

 

Рішення автоматизації касової зони Chameleon POS для ПК з клавіатурою

Всі ці інструменти допомогли нашому клієнту значно спростити і прискорити процес масштабування торгової мережі, зробити його більш прозорим і менш витратним.

Більше кейсів, інтерв'ю, корисних рекомендацій від експертів для ритейл-бізнесу – в нашому телеграм-каналі «Ритейли без Фейлу». Приєднуйтесь, щоб бути в курсі останніх подій».

 

 

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua

 

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*