Вітмарк-Україна: робота і благодійність під час війни

Провідний виробник соків та продуктів дитячого харчування «Вітмарк-Україна» – одна з компаній, які не розгубилися з початком вторгнення військ рф та швидко пристосувалася до важких умов воєнного стану.
Компанія «Вітмарк-Україна» займає лідируючі позиції на українському ринку соків та напоїв. Продуктовий портфель компанії орієнтований на сучасне здорове харчування і включає популярні бренди Jaffa (соки, функціональна вода та смузі), соки та нектари «Наш сік», дитяче харчування «Чудо-Чадо», вода Aquarte та рослинне молоко Vega Milk.
До початку війни компанія експортувала свою продукцію в більш ніж 35 країн світу.
Історія Вітмарк-Ураїна почалася у 1994 році, коли компанію було створено на базі Одеського заводу дитячого харчування. Виробник неодноразово впроваджував інноваційні продукти та «відкривав» з нуля категорії продуктів, яких раніше не існувало. Багато новинок у сфері виробництва соків та дитячого харчування саме «Вітмарк» почала робити першою в Україні. А представлення ринку відомого соку «Одеського консервного заводу дитячого харчування» у білій упаковці стало сьогодні хрестоматійним прикладом успішної проривної інновації, яка «перевернула ринок».
Компанія активно розвивалася навіть попри карантинні обмеження останніх років. Так, у 2020-му було представлено ринку 11 смаків рослинного молока під брендом Vega Milk , бренд «Наш Сік» розширив лінійку 100% соків, у відповідь на Covid-19 було розроблено мультивітамінний нектар з імбиром Jaffa Immunity , що не мав аналогів на українському ринку. У 2021-му на рину з’явилися дві новинки від «Вітмарк» - смузі Super Food і Protein Boost, у той же час виробник пропагував активний образ життя – почалася співпраця з Біговою Лігою Українських Мейджорів від Run Ukraine, що вилилося в підтримку бігових марафонів і спортивних подій по всій території країни.
Активно велася справа і у сфері дитячого харчування: компанія продовжувала дивувати малих бешкетників смачними та корисними новинками, реалізовувала запланований на 2021-22 роки перехід на рецептури без цукру, були презентовані новинки під ТМ «Чудо-Чадо» в категорії фруктово-молочні десерти, закінчилася розробка готових до вживання каш з фруктовим пюре тощо. Але головним здобутком у цій категорії для «Вітмарк-Україна» став випуск органічного дитячого пюре .
Робота з впровадження новинок продовжувалася до самого початку війни – буквально за кілька тижнів до російського вторгнення був анонсований розлив преміальної лінійки 100% соків прямого віджиму . Новинка мала з’явитися на полицях магазинів роздрібних мереж України вже в лютому-березні 2022 року…
Підготовка до воєнних дій і робота під час війни
З огляду на тривожне інформаційне становище напередодні війни, у «Вітмарк Україна» був розроблений план «Б» на випадок війни, який передбачав скорочення запасів готової продукції на складах клієнтів та їхньої дебіторської заборгованості, створення збільшених запасів сировини та матеріалів, забезпечення автономного електроживлення, підготовку бомбосховища, тощо.
Підготовка до воєнних дій відбувалася на кількох рівнях: збереження людського капіталу, інфраструктури підприємств, «скорочення розривів» та фінансова безпека.
Підприємство має довгу історію. У 60 роки на його базі виготовляли їжу для космонавтів, звичайно, під час холодної війни всі приміщення, а особливо об’єкти стратегічного значення, мали бомбосховище.
Тому відділ охорони праці «Вітмарк» організовував тренування та проводив роз’яснювальну роботу щодо евакуації, правил поведінки в бомбосховищі, тощо. Усім бажаючим працівникам була запропонована дистанційна робота.
Утім, вжиті заходи спрацювали лише частково, адже бізнес – це багаторівнева співпраця, часто не одного гравця. Не всі партнери компанії розділяли дії «Вітмарк Уккраїна». Але в цілому наразі виробник має зараз сировини для подальшої роботи. Це вкрай важливо з огляду на те, що підприємство як виробник дитячого харчування додане до рекомендованого списку виробників товарів першої необхідності.
Перший тиждень після 24 лютого виробництво простоювало. Тобто соки і нектари не розливалися, хоча центральний офіс працював. Була проведена інвентаризація людських і виробничих ресурсів та перебудування процесів з урахуванням нових реалій – порт не працював, частина доріг зруйнована, підприємства партнерів можуть за одну ніч опинитися на окупованих територіях.
Всі відділи: виробництво, маркетинг, продажі, логістика та ін. працювали дуже злагоджено. Керівники підрозділів повідомили підлеглих в месенджерах про початок війни та попередили, що варто залишатись в безпеці. Пізніше це повідомлення продублювали на корпоративну пошту. Перші дні ті, хто мали чітке розуміння, що потрібно робити – працювали на благо компанії та України, ті, хто не мав термінової роботи – організовували родинам безпечний простір. Майже одразу департамент персоналу разом з фінансистами авансом перевели співробітникам зарплату, щоб люди могли придбати продукти та зробити запаси пального, якщо ще цього не здійснили, придбати білети та поїхати за кордон, якщо така перспектива розглядалася.
Рішення про відновлення було прийнято після завершення інвентаризації наявної продукції, систематизації замовлення від найбільших торгівельних мереж, прорахування логістичних шляхів.
Звичайно, у ці дні вироблялися лише флагманські позиції асортименту, та надзвичайно актуальні категорії – зокрема перший тиждень після запуску завод виготовляв виключно дитяче харчування: пюре під брендом «Чудо-Чадо».
Соціальна відповідальність і благодійна місія компанії
Наразі «Вітмарк Україна» скеровує свою діяльність за двома напрямками: бізнес та благодійність.
Звичайно, основною метою будь-якого бізнеса є отримання прибутку. Крім того, у воєнний час дуже важливо не зупиняти грошообіг. Компанія є одним із найбільших платників податків в Одеській області, забезпечує сотні робочих місць.
«Вітмарк» ще до війни була відома як компанія, яка приділяє велику увагу благодійності. Вона завжди підтримувала молодь і вразливі категорії населення, надавала продукти до лікарень, багатодітним родинам, до притулків тощо. Тому на момент початку війни у «Вітмарк» була велика база фондів та організацій, перевірених часом та спільними діями на благо українського суспільства.
Вже в перші вхідні війни компанія надала допомогу Одеському відділенню Товариства Червоного Хреста в Україні, зусилля якого направлені на доставку дитячого харчування та поміч дітям в укриттях. Ця ж організація допомогла доставити продукти для евакуйованих дітей, віком від 6 до 13 років, яких привезли до Одеського санаторію «Люстдорф».
Всі ці дні «Вітмарк Україна» продовжує надавати допомогу через великі фонди та благодійні організації, реагує на запити місцевої й обласної влади, бере участь у формуванні гуманітарної допомоги одеських підприємств для Києва та відстежує індивідуальні запити споживачів у соціальних мережах. Соки Jaffa та «Наш Сік» передаються волонтерам, рослинне молоко Vega Milk направляється до польових кухонь і для приготування теплих страв тим діткам, яких евакуювали до санаторіїв Одеси з інших регіонів. Також компанія допомагає Степанівській територіальній громаді – це технічна допомога регіону, в якому розташовано виробництво.
Компанія продовжує безкоштовно надавати готову продукцію, насамперед, дитячі соки та дитяче харчування, в якому є велика потреба, для дітей у бомбосховищах та багатодітним родинам.
Волонтерська діяльність співробітників
З початку війни деякі з працівників компанії буули призвані до лав ЗСУ. Наразі біля 6,5% чоловічого складу нашої компанії служать в армії.
Одеса – унікальне місто, майже всі співробітники відмовляються його покидати. І якщо жінки з тих чи інших причин виїхали (вивезли дітей, переїхали на якийсь час до родичів у Європу чи інше безпечне місце), то чоловіки залишилися і буквально кожен другий записався до лав ТрО або став волонтером.
Наприклад, менеджер з бренду Jaffa на своїй машині розвозить волонтерам продукцію компанії для польових кухонь, активно співпрацює волонтерами та допомагає у роботі з фондами та благодійними організаціями. Компанія заохочує таку допомогу та надає продукцію безкоштовно.
Дівчата-працівниці, які опинилися в різних куточках Європи, окрім дистанційної роботи, знаходять час для волонтерської діяльності. Вони організовуються в групи у містах перебування та активно допомагають при пошуку ліків, одягу та іграшок для українських дітей.
Так, у Варшаві вони допомагають Українському дому в поселенні новоприбулих, організовують передачу рецептурних ліків (зокрема інсуліну) до України. У Берліні працюють волонтерами-перекладачами в місцях прибуття українських родин. У Вільнюсі перекладають українською мовою тексти для головних інформаційних порталів для українців, допомагають в поширенні українських книжок серед дітей-біженців. У Лісабоні мама двох дітей через день працює волонтером в українському сортувальному центрі благодійної допомоги.
Наразі компанія упевнено дивиться в майбутнє, а всі співробітники розуміють, яка велика відповідальність покладена на них - бо підприємство як виробник дитячого харчування додане до рекомендованого списку виробників товарів першої необхідності та виконує заявки обласних військово-цивільних адміністрацій на постачання продукції, у межах Держзакупівель, затверджених Постановами Кабміна.
Основне завдання компанії, як і до війни, залишається незмінним – пропонувати споживачам здорові та корисні продукти, що відповідають високим вимогам до якості та складу.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua
Раздел: Статті >
Теги: новости компаний, новости производителей, Новини рітейлу в Україні, контакти рітейлу в Україні, всі мережі України, перелік мереж україни, перелік усіх магазинів України, новини роздрібних магазинів України
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар