Навіть в умовах війни бізнес має працювати і розвиватися, — Віктор Столяр, директор «Мантінга Україна»
Директор компанії «Мантінга Україна» Віктор Анатолійович Столяр в інтерв’ю TradeMasterGroup розповів про унікальну візію його компанії, яка допомогла не лише вижити у важкий 2022 рік, але й наростити обсяги виробництва, збільшити зарплати працівникам і допомагати ЗСУ.
— Розкажіть про вашу компанію, які продукцію ви виробляєте, де розташовано виробництво, які обсяги, кількість персоналу?
— MANTINGA є найбільшим виробником хліба, закусок та замороженої продукції в країнах Балтії. Асортимент налічує понад 1300 найменувань, 80% — це товари Private Label для міжнародних мереж — Żabka,Lidl, MAXIMA, Carrefour та багато інших.
Компанія «Мантінга Україна» працює в Україні вже понад 20 років. Ми імпортуємо заморожену продукцію з Литви і розвозимо її по всій країні, зокрема по таким містам, як Херсон, Миколаїв, Харків, Чугуїв.
Запорукою нашої винятковості є інноваційність і творчі здібності. Завдяки цим якостям ми здатні здійснити найвитонченіші бажання клієнтів. І робимо це без компромісів по відношенню до найвищої якості виробів
Особливо важливо те, що це — сімейний бізнес. Навіть у назві присутня частинка родини, вона поєднує імена Мантаса та Інгріди — дітей засновника компанії Клеменцаса Агентаса.
Ще на початку діяльності компанії нас відрізняла рішучість і прагнення до зростання. Наша візія — стати найтворчим виробником хлібобулочних виробів у світі.
Задля досягнення цієї мети ми приділяємо особливу увагу п’ятьом елементам.
1 — сучасне виробництво
Виробничі площі Mantinga займають понад 41 кв. км, на яких розміщені чотири заводи.
Сучасні виробничі лінії — це ключовий елемент, що дозволяє забезпечити максимальну якість, ефективність, а головне — гнучкість виробництва. Ми є одним з небагатьох виробників, здатних змінюватись відповідно з побажаннями клієнта та виготовити виріб, призначений виключно для клієнта і в необхідній для нього кількості.
2— продукт
Особливу увагу ми приділяємо якості продуктів — коли ми готуємо для вас, ми готуємо і для себе.
Одночасно ми залучаємо клієнтів різноманіттям продуктів та інновацій. В нашому асортименті 1000 найменувань — від хліба, піци, бутербродів до булочок, круасанів і пончиків. Тим не менш, ми не перестаємо творити. Ми підрахували, що майстри Mantinga щоденно створюють в середньому 3 нових вироби.
3— глобальність
Ми — міжнародна компанія. Це підтверджується не тільки наявністю партнерів і представників у шістьох країнах, а й постачанням продукції Mantinga майже до 40 країн. Вироби досягають навіть найвіддаленіших куточків світу від Америки до Японії.
4 — люди
Mantinga об’єднує понад 1500 співробітників. Ми відчуваємо себе однією родиною, тому відносимося до кожного працівника як до члена родини. Безпечна та стимулююча виробнича атмосфера, організація свят, кар҆єрне зростання, увага до освіти дітей працівників — це лише декілька прикладів прояву турботи.
5— стійкість
Діяти, рости та розвиватись стійко — пріоритетне направлення компанії. Ми прагнемо знижувати негативне та посилювати позитивний вплив своєї діяльності на навколишнє середовище, працівників та їхній добробут, надавати більше допомоги оточуючим нас спільнотам. Ми діємо з урахуванням довготривалої перспективи, так як турбуємось про наше спільне майбутнє.
— Як змінилось діяльність компанії після 24 лютого 2022 року? Чи постраждало виробництво, що було з персоналом, чи змінився асортимент?
— Після повномасштабного вторгнення ми на п’ять днів зупинили реалізацію продукції. У цей період ми активно допомагали партнерам — мережам NOVUS, М'ясомаркет, Wine Time, La Famiglia Catering. Надавали продукцію для потреб ЗСУ, ТРО. Потім поступово почали відновлювати постачання продукції до мереж АЗК, які конче потребували наших товарів. З другої половини березня почали відновлювати збут клієнтам HoReCa та ритейлу. Працівники компанії працювали віддалено, деякі залишили Україну. Але вже у квітні була частково відновлена робота офісу. Асортимент у квітні-травні-червні був зменшений через відсутність площ для зберігання. Починаючи з липня 2022 року, асортимент був повністю відновлений.
— З якими труднощами зіштовхнулись та як їх вирішували?
— Найбільші складнощі виникли з доставкою продукції з виробництва до складів зберігання та зі складів до споживачів. Оскільки багато магістральних шляхів були зруйновані, довелося прокладати нові маршрути. Крім того, в Україні діє комендантська година. Уночі автомобілі не можуть рухатися, що виключає цілодобову доставку.
Ми відкрили склади по всій Україні, розмістили продукцію не лише в центральній частині України, а й у Львові, Дніпрі, Одесі, Миколаєві. Це потребувало додаткових витрат, але попри це ми не підвищили ціни.
Виникли і труднощі з поставками з Литви — через відсутність персоналу, оскільки водіям до моменту впровадження системи «Шлях» було заборонено покидати територію України. Збільшилися терміни доставки. Перевізники відмовлялись доставляти продукцію з виробництва до регіонів.
Додав проблем і блекаут. Внаслідок відключень електроенергії компанія несла додаткові витрати на закупку генераторів та альтернативних засобів зв’язку. Склад працював на дизель генераторах у період грудень-лютий, що збільшило витрати на понад 1,5 млн грн. Також ми допомагали та надавали все необхідне для безперервної комфортної життєдіяльності працівників.
— Яка наразі ситуація в компанії? Як закінчили 2022 рік та які плани на 2023-й? Чи випустили за цей час нові продукти? Чи змінили партнерів, як шукали нових? Що змогли покращити в компанії загалом?
— Ми переглянули асортимент продукції, який імпортували. Частину імпорту скоротили — менш рентабельні продукти були виведені з асортименту, переглянули відпускні ціни у зв’язку з девальвацією гривні. Імпорт складає головну частину продажів, відповідно був відібраний оптимальний асортимент, який має гарний показник рентабельності, що дозволяє нам покривати витрати та бути прибутковим підприємством. Націнка значно скоротилась, тому що ми не піднімали ціни пропорційно девальвації гривні, тим самим ми дали можливість нашим партнерам працювати, залишаючи наш продукт доступним для кінцевого споживача, зберігаючи якість продукції.
2022 рік ми закінчили з приростом продажів на 6% у порівняні з 2021 роком, асортиментна лінійка була розширена на 22 SKU. На 2023-й заплановане зростання продажів на 70%. З початку цього року до асортименту додано вже дев’ять позицій, до кінця року додасться ще не менше 30.
Ми розширили портфель товарів українського виробництва — м’ясну продукцію, соуси, кондитерську групу. Почали співпрацю з новим виробниками. Було відновлено співпрацю з мережею АЗК WOG щодо забезпечення одного з основних інгредієнтів — «булочки для французьких хот-догів». У каналі збуту HoReCa клієнтська база була розширена на 40-45%. Почали співпрацю з такими регіональними мережами - 7/23, Alma Markat, Sirvellend.
Щодо персоналу — ми розширили штат і підняли зарплату на 20%, регулярно проводимо тренінги, навчання тощо.
Значно збільшили інвестиції в рекламу на радіо, в інтернеті. Почали співпрацю з міжнародною компанією, яка займається просуванням нашого бренду на території України.
Вперше за весь період діяльності компанії в Україні ми прийняли участь у виставці-конференції Food & NonFoodMaster & CatMаnMaster.
— Які поради ви можете дати бізнесу в Україні? На що треба звертати увагу загалом?
— Навіть в умовах війни бізнес повинен працювати там, де це можливо, платити податки та давати країні ресурс для продовження оборони, допомагати країні та ЗСУ.
Війна навчила нас, що треба завжди мати кілька запасних планів на різні випадки. Слід впроваджувати нові методики продажів, не боятися експериментувати, щось змінювати.
Зрештою, потрібно делегувати персоналу більше повноважень, давати можливість самостійно приймати важливі рішення.
Мантінга Україна
Україна, м. Київ, проспект Миру, 15-А
Тел: 067 247 62 26, 067 320 58 07, 067 341 89 01
E-mail: mantinga.mega@gmail.com
З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua
Раздел: Статті >
Теги: новини виробників, виробництво втм, Інтерв’ю виробника
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар