18 лютого 2022

Продажі макаронних виробів в Україні: чого хоче покупець і що нас чекає у 2022

Продажі макаронних виробів в Україні: чого хоче покупець і що нас чекає у 2022

8321

На тлі розвитку пандемії COVID-19 відбулася активізація споживання виробів із борошна, зокрема макаронних виробів як дешевого продукту тривалого зберігання. Але зростання цін на пшеницю безпосередньо впливає на ціну макаронних виробів, а в умовах зниження доходів населення і падіння його купівельної спроможності перевагу багато споживачів віддають дешевим продуктам. В Україні спостерігається зміна попиту на макаронні вироби залежно від ціни на картоплю. Зі зниженням цін на овоч падає рівень споживання макаронних виробів, адже ці 2 продукти українці використовуються як гарнір. Яка зараз ситуація на ринку макаронних виробів України, як правильно продукт подати і чого варто очікувати, поділився з редакцією керівник відділу продажів ТМ «Ярка» Валерій Сердюков.

– У зв’язку з пандемією та падінням купівельної спроможності громадян ринок макаронних виробів в Україні протягом останніх 2 років був нестабільним – то різко зростав, то падав. Як Ви охарактеризуєте 2021 рік? Які зміни на ринку Ви б відмітили, та як змінився Ваш портфель протягом року?

– Як показало дослідження, пандемія змінила підхід до макаронних страв. Один споживач із чотирьох заявив, що під час локдаунів став готувати їх більше. В Україні більшість споживачів відзначили, що цінять макарони за «легкість приготування і тривалий термін зберігання», та зауважили, що така ситна їжа завжди корисна у важкі періоди.

З іншого боку зростання цін на пшеницю впливає на ціну макаронних виробів, тому населення обирає для себе дешевшу продукцію. Очевидно, це пов’язано із загальним зменшенням доходів населення. І якби не постійне зростання цін на пшеницю з початку 2021 року, попит на макаронні вироби знову активно підвищувався б. Але не варто забувати, що в Україні зараз є чимало дешевої імпортної картоплі. Сьогодні один із важливих драйверів розвитку макаронного ринку – культура споживання, що насамперед впливає на попит. Поки що вона залишається дуже низькою. Але ми бачимо позитивні зрушення і загалом культура змінюється.

– Які перспективи преміального сегменту макаронних виробів в Україні? Наскільки виправдане прагнення гравців увійти саме до цієї категорії?

– За підсумками маркетингового дослідження можна прогнозувати, що ринок макаронних виробів в Україні буде розвиватися шляхом збільшення споживання більш дорогих макаронів і зниження обсягу бюджетного сегменту. Завдяки відсутності захисних бар'єрів імпортна продукція з Європи продовжить витісняти з нашого ринку українські макарони. Злам цієї тенденції можливий лише в разі будь-яких форс-мажорних обставин, коли знову зросте потреба в найдешевших макаронах.

– Зростання цін на пшеницю впливає на ціну макаронних виробів, тому населення обирає для себе дешевшу продукцію. Який у Вас на цей випадок сценарій розвитку?

– Ми як виробник якісної продукції сподіваємось, що прихильники макаронних виробів все одно залишаться з нами. Так, ми спробуємо знизити собівартість продукції, але в жодному разі не за рахунок якості. Бо якість ТМ «Ярка» стоїть на першому місці.

– На Вашу думку, чи є різниця для споживача – паста чи макарони? Сформувалася останніми роками в наших співвітчизників культура споживання макаронних виробів, чи досі це просто дешевий продукт швидкого приготування?

– Незважаючи на знайомство українців із новими формами макаронних виробів та їх прихильністю до італійської продукції, найбільшим попитом в Україні продовжують користуватися всім знайомі та близькі з дитинства форми, такі як мушля, перо, спіраль, вермішель, ріжки, а також форми, звичні для італійського столу – тальоліні, тальятелле, феттучині. Як відомо, макаронні вироби запозичені нашою кухнею з Італії. Але український ринок неможливо порівнювати з італійським, де в кожному регіоні є свої особливості пасти. Туристи, які приїжджають в Італію, дивуються смакам нібито звичного для всіх продукту та надзвичайно широкому асортименту виробів: у кожній провінції – свої макаронні традиції. Щоб ви розуміли, в Італії «макаронами» називаються лише найтонші вироби. Товстіші «трубки» мають назву «меццо цита» і найбільш товсті макарони «радянського зразка» – це є справжнісінька «цита». На своїй батьківщині в «цити» було мало шанувальників, але нашому споживачеві цей вид макаронних виробів полюбився. Точніше, спочатку його нав'язали споживачам, але потім він припав до смаку всьому населенню. До речі, чимало українців і сьогодні вважають, що макарони – це їжа для бідних, не зовсім здоровий продукт. Насправді макаронні вироби мають відносно високу харчову цінність. Наприклад, приготовані з 100 грам сухих макаронних виробів страви на 10–15 % задовольняють нашу добову потребу в білках і вуглеводах, які добре засвоюються.

– Для успішного просування макаронів необхідно забезпечити не лише широку представленість марки в торгових точках, а й збільшити обсяг оптових продажів, сформувати лояльність до бренду в оптово-роздрібному секторі та у споживача. До яких маркетингових заходів Ви вдаєтесь? Як і де рекламувати макарони ефективніше?

– Брендинг є однією із найважливіших складових маркетингу, а також створення й просування торгових марок для формування довгострокової переваги. За допомогою маркетингових і рекламних технологій брендинг бореться не просто за споживача, а за його емоції, за його прихильність до товару, за його душу й лояльність. Завдяки правильному брендингу, споживач в кінці кінців вибере саме Ваш товар серед значної кількості аналогічних. Тому ми прагнемо донести до наших споживачів, що наша ТМ «Ярка» є дуже якісним продуктом при тому ж за дуже привабливими цінами. Тому ми запускаємо різні активності для споживачів та наших дилерів, а також різні рекламні компанії (радіо, банери, сувенірна продукція та інше).

– Для успішних продажів важлива й обгортка. Які інноваційні ідеї з'явилися на ринку пакування останнім часом? Що із цих розробок використовуєте в компанії?

– Останнім часом упаковка продукції відіграє дедалі більшу роль у маркетинговій діяльності промислових і торговельних підприємств. Упаковка – це оболонка готового продукту, яка одночасно повинна виконувати кілька життєво важливих для нього функцій: можливість розподілу його вмісту за вагою або кількістю, збереження та зручність транспортування продукту, його ідентифікацію, інформаційну функцію, зокрема рекламну, тощо. Упаковка має істотне, а часом і вирішальне значення у сприйнятті того чи іншого бренду. Крім того, упаковка на сьогодні стала багатофункціональна й вийшла далеко за рамки своєї основної функції. Нерідко обгортка стає зразком прикладного мистецтва, промографії, предметом для колекціонування, свідченням тих чи інших історичних подій розвитку; використана упаковка може бути використана для дитячої творчості, як вторинна сировина, напівфабрикат тощо. У вирішені цих питань нам допомагає те, що в нас на підприємстві встановлена своя лінія друку та ламінації. Тому ми за шість місяців суттєво змінили нашу упаковку, зробивши її ще яскравішою та більш стійкою до впливу різноманітних зовнішніх чинників.

– Крім упаковки, покупців намагаються переманити на свою сторону новою незвичайною формою, кольором і смаком макаронної продукції. Чим можете похвалитися сьогодні Ви?

– Зараз у світі нараховується декілька сотень видів макаронних виробів, проте український споживач віддає перевагу ріжкам, спіралям, ракушкам, вермішелі короткорізаній, тобто сортам короткорізам, що не довше 6 см. Макаронні форми «кус-кус» – у вигляді дрібних фігурок (розміром 0,6–1 см) та довгорізані сорти (більше 10 см) в Україні мало популярні. Виняток становить «Вермішель довга» (український варіант італійських спагеті) – єдиний «довгоріз», що користується попитом через ергономіку та популярність. Поки що більше 94 % макаронних виробів в Україні – це звичайні макарони. У нас є цікаві напрацювання в рецептурах, але насправді все залежить від попиту: якщо споживач сьогодні скаже «хочу» – завтра ми задовільнимо його потреби. Також ми намагаємося працювати і з формами, тому зараз експериментуємо з випуском такого виду, як Метелик із борошна м’яких сортів. До речі, такий вид у м’яких сортах не в змозі випускати жодна з компаній в Україні, ми прагнемо бути першими. Також намагаємося розширити лінійку нашої продукції та плануємо запуск деяких круп у наш портфель.

– Сучасний споживач часто робить акцент на здорове харчування, тому обирає навіть макарони виходячи з того, щоб продукт був не просто корисним, а й низькокалорійним. Які розробки Ви ведете в цьому напрямі?

– Якщо річ іде про макарони, усі люди вважають їх дуже калорійними, але в самих же варених макаронів калорійність не така висока: як і для будь-якого сухого продукту, після потрапляння в киплячу воду їм характерно збільшення в обсягах, а тому ті цифри, що вказані на упаковці для сухого варіанту, не підходять, бо продукт досяг своєї готовності. Загалом початкове значення потрібно розділити на два з половиною чи три, щоб обчислити кількість калорій, які ви отримаєте після приготування. Зокрема, калорійність відварених макаронів типу Ріжки покаже 114 кКал на сто грам, за великим рахунком це усереднене значення калорійності варених макаронів усіх типів, які не мають добавок у вигляді вершкового масла або соусів. Тільки чистий продукт. За умови додавання рослинного жиру навіть безпосередньо у воду, де відварюється макаронний виріб, цифра підскочить до 160 кКал. А ось для спагеті, наприклад, показник і без того не сильно зміниться. Незважаючи на те, що в сухого варіанта калорійність залишається тією ж – 333 кКал на сто грам, вони практично не розварюються в процесі приготування, якщо це правильні спагеті ТМ «Ярка». А тому для подібного ґатунку калорійність відварених макаронів покаже 220 кКал на сто грам. Якщо саме з них зробити улюблені за простоту й ситність українцями макарони по-флотськи, калорійність страви змусить протягом дня вживати салати й несолодкі фрукти. Тому у всьому треба мати міру та дотримуватися рекомендацій дієтологів.

Ідеальні пропорції для приготування – 10 г. солі й 1 літр води на кожні 100 г. продукту. Рецепт приготування дуже простий – макарони відварюють протягом 5–7 хвилин. Таку ступінь готовності називають «аль денте» – від італійського al dente, що перекладається «на зубок», у готовому блюді зберігаються корисні речовини в повному обсязі за відсутності небажаних наслідків для фігури. Відварені макарони не промивають, щоб зберегти всі важливі речовини. Кількість макаронів на одну порцію має вміщуватись у кулак. Соус готують низькокалорійний, використовуючи свіжі овочі, морепродукти, свіжу зелень, часник. Також можна додавати сир невисокої жирності (1 столова ложка на порцію), натертий на тертці. Щоб менше з’їсти, можна вдаватись до хитрощів. Наприклад, підчеплювати виделкою по одній макаронині. Процес їжі займе більше часу, але ефективність його буде вище. Інший «хитрий» варіант – макаронні вироби у вигляді ріжків або спіральок. Вони створюють ілюзію щедрою порції, що психологічно виправдано.

Якщо казати про розробки, то в нас є рецептура макаронних виробів із гречаного борошна, яку ми виробили й запустили на ринок ще у 2020 році, але нажаль наш споживач ще не готовий вживати цей продукт у тих обсягах, щоб його можна було випускати не зазнаючи збитків.

– Що ж очікує на макаронну галузь у 2022 році? Якими є перспективи розвитку ринку та його основні тренди?

Агросектор та економіку буде штормити у 2022 році за багатьма напрямами. Підстав достатньо: дорогий газ, дефіцитний бюджет, подорожчання добрив, пального, харчів, послуг, урожай АПК – під питанням. Можна прогнозувати, що у 2022 році буде великий недобір із продовольчої пшениці: менше посіяно озимої пшениці вже, і неповне внесення добрив навесні (дорогі добрива) позначиться на врожайності та класності зернових, що значно вплине на ціни на макаронні вироби. Ми як виробники будемо намагатись знизити собівартість нашої продукції, але 100 % не за рахунок якості.

Для співпраці звертайтесь за тел.:
050 426 46 58 – Сердюков Валерій,
067 560 86 00 – Стась Артур.

Email: serdiukovvaleriy@icloud.com, artur20097@gmail.com

Сайт компанії: https://www.jarka.ua/

 

Читайте також: Секрет виробництва якісної пасти

 

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*