Митні ризики в логістичних процесах міжнародної торгівлі
Як правильно використовувати митну логістику в зовнішньоекономічній діяльності? Про це на ХХІ Всеукраїнській конференції День Логіста розповів експерт Комісії з митних питань громадської ради при ГУ ДФС в Києві Валерій Губарев.
Попри зміни законодавства та перехід комунікації в діджитал-сферу, суть логістики залишається незмінно, зазначає Валерій Губарев. Товар все ще необхідно перемістити з точки А в точку Б за максимально короткий проміжок часу. В умовах міжнародної торгівлі на заваді цьому часто стає митниця. В роботі з цим державним інститутом є безліч нюансів, про кожний з яких варто знати заздалегідь.
Спілкування з митницею: в пошуках спільної мови
Будь-який вантаж, що в’їжджає на територію України, мусить обов’язково пройти митний контроль - це чітко прописано в митному кодексі. Та чи можливо якимось чином заздалегідь почати спілкування з митницею? Валерій Губарєв каже - не тільки можливо, але й необхідно. Розрахування логістичних процесів з точки зору роботи митниці, передбачення ризиків та необхідності фінансової гарантії - все це “домашні завдання”, які необхідно виконати заздалегідь.
У митної логістики є три основні функції:
-
Забезпечення узгодженості матеріальних (товарних), інформаційних та фінансових потоків - ще до спілкування з митними офіцерами необхідно зрозуміти, хто, з якого пункту та коли буде переміщати певний товар; чи потрібні якісь фінансові гарантії (можна заздалегідь запропонувати їх логістам, перевізникам чи митним брокерам, і розрахувати ризики).
-
Оптимізація технології забезпечення переміщення товарів через митний кордон, з метою прискорення руху вантажів.
-
Відпрацювання стандартних логістичних вимог як до, так і після застосування митних режимів при зовнішньоторговельних операціях - в Митному кодексі України 14 окремих митних режимів, хоча більшості з нас відомі лише імпорт та експорт. Щоб зрозуміти, який саме режим потрібно застосовувати в конкретній ситуації, потрібно один раз уважно перечитати повний перелік.
“Уважно вивчити митні режими варто хоча для особистої вигоди, - каже Валерій Губерєв. - Наприклад, при тимчасовому ввезенні товари взагалі можуть не оподатковуватися. Бо ж вони тимчасово знаходяться на митній території України, тому можна одразу розрахувати, скільки буде коштувати ввезення цих товарів”.
Основні завдання митної логістики
“Отже, поговоримо предметно, про що саме треба подбати до того, як товар потрапить на митну територію України, - каже Валерій Губарєв. - Для цього на початку варто звернути увагу на ІНКОТЕРМС, тобто комплекс міжнародних правил з тлумачення найбільш широко використовуваних торговельних термінів (умов) в галузі міжнародної торгівлі”.
Важливо зазначити, що в ІНКОТЕРМС прописано не тільки право власності на товари, а також - хто, за що, та на якому етапі відповідає, хто несе фінансові витрати за навантаження, перевантаження, переміщення, доставку товарів до певного пункту призначення, а також чи включаються всі ці фінансові витрати до загальної митної вартості товарів, з якої вони і будуть оподатковуватись.
“Коли мене питають, скільки буде мита на той чи інший товар - меблі чи обладнання, я кажу: скажіть мені конкретно, який товар ви будете перевозити, і тільки після цього я дам вам відповідь, - каже Валерій Губарєв. - Я не можу сказати по назві слова, скільки буде мита”.
Для правильного спілкування з митницею необхідний також код товару. Щоб його отримати, варто поговорити зі своїм контрагентом, менеджером-логістом - саме він прописує митний, тарифний код. Кінцеві цифри можуть бути відмінними від українського коду товару (на превеликий жаль українська класифікація товару зовнішньо-економічної діяльності інколи не співпадає з кодами, які були надані контрагентом), але саме по цьому коду ви можна буде з’ясувати - які форми митного контролю будуть застосовуватись до товару.
Коли виникають проблеми
“Інколи телефонують мені клієнти і кажуть - товар стоїть на митниці. А що він там робить? Митниця тримає, - розповідає Валерій Губарев. - Коли починаємо розбиратись, чи права митниця в затримці товару - виявляється, митниця абсолютно права. Кажу - ви ж знали, що будете ввозити цей товар. Чому ви не передбачили митні ризики, чому не розрахували митну логістику, не передбачили, який митний режим треба буде використовувати? І куди в подальшому цей товар все-таки розмістити? Чому ви не скористались складами тимчасового зберігання? Кажуть - ну, ми не знали. Це дуже неприємна ситуація, якої можна було уникнути”.
Перший “лайфхак”, що допоможе уникнути проблем - це уважне вивчення 14 митних режимів. Адже саме той, хто привозить товар на митницю, має з цим режимом визначитись. Митниця має право підтвердити вибір, або відмовити у ньому. В другому випадку заповнюється спеціальна карта відмови, де чітко прописуються пункти, через які була надана негативна відповідь.
Наступний пункт - вибір гарантії доставки товарів. “Якщо ви ввозите товар на територію України, ви маєте про це повідомити митницю, - каже Валерій Губарев. - “Я маю намір ввезти такий товар”. А за скільки? А хоч за місяць, ваше право”.
Подавати можна попередню декларацію, або попереднє повідомлення. Яка різниця між двома цими документами? Є певні види товарів, на які митниця буде вимагати резервування митних платежів.
Яку саме митницю треба повідомляти про ввіз товару? Саму ту, на яку товар кінець-кінцем потрапить. Українське законодавство значно спростили в цьому плані, відмінивши так зване “кріпосне право” - тепер можна бути акредитованим саме на тій митниці, яка найбільше підходить вам логістично. Окрім цього, весь пакет необхідних документів можна підготувати онлайн, не виходячи з офісу.
Логістика має працювати в такий спосіб, щоб рух товару був найшвидшим, вважає Валерій Губерев. Навіть в умовах міжнародної торгівлі цей процес не є надважким чи переобтяженим бюрократією - якщо вчасно звернути увагу на всі нюанси спілкування з митницею.
Читайте также:XXI Всеукраинский День Логиста
По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua
Раздел: Логістика >
Теги: логистика, таможенная логистика, Инкотермс
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар