30 квітня 2024

Інтермодальні перевезення DSV

Інтермодальні перевезення DSV

7073

Як все починалося?

Ідея запуску інтермодальних перевезень з’явилася в нас ще у 2019 році, коли у «пікові» сезони звичайні дозволи закінчувалися ледь не щогодини, доступного транспорту ставало все менше і вантажівкам доводилось їздити за книжками ЄКМТ. Терміново була потрібна альтернатива автомобільним вантажним перевезенням. Адже навіть тимчасова зупинка міжнародного товарообігу між Україною та Європою могла спричинити негативні наслідки.

Прискоренню втілення інтермодальних перевезень в дію сприяла складна ситуація на кордонах України, яка виникла в кінці літа 2023 року.  Ще з початку війни,  згідно двосторонніх домовленостей  з ЄС, була скасована необхідність отримання дозволів. Таке рішення геть не влаштовувало польських перевізників, адже наші транспортні компанії практично витіснили їх з ринку логістики, а  пункти пропусків просто не справлялись з українськими об’ємами перевезень.

Блокування всіх переходів кордонів практично зупинило міжнародну доставку вантажів автотранспортом: виникали значні черги на кордоні (приблизний термін очікування варіювався від 12 до 21 днів), відчувалась нестача транспорту, поставки відтерміновувались на невизначений період, тарифи на автоперевезення росли щодня… Автомобільні вантажоперевезення фултраками (FTL) ставали не рентабельними, як для клієнтів, так і логістичних компаній.

Такий хід подій став своєрідним поштовхом для нашої команди і ми, оцінивши всі ризики та наші можливості, прийняли рішення запустити сервіс контрейлерних перевезень, який мав забезпечити перетин кордону без затримок та виконання зобов’язань перед клієнтами та партнерами.

Окрім цього, інтермодальні перевезення є найбільш екологічними та покликані зменшити вуглецевий слід ланцюга постачань. Схема таких перевезень доволі проста: авто-залізниця-авто, але при цьому значно мінімізується пробіг фури і, відповідно, знижуються викиди СО2.

DSV, як одна з найбільших транспортно-логістичних компаній світу, взяла курс на «зелену» логістику (DSV Green Logistics) ще у 2021 році та впровадила комплекс рішень щодо прискорення «зеленого» переходу всієї галузі.

Як запускались контрейлерні перевезення?

Передпроєктна робота тривала кілька місяців. Ми провели ретельну роботу з  локальними залізничними операторами та обрали найкращих; підключили нашу службу DSV Global Equipment Services, яка надала європейські напівпричепи; залучили тягачі з власної мережі DSV.

Все, щоб запропонувати клієнтам не тільки альтернативне й ефективне рішення, а й оптимальне співвідношення ціни та високої якості, що відповідатимуть міжнародним стандартам імпортних та експортних перевезень.

Колаборація з нашими представництвами допомогла закрити європейську складову інтермодального перевезення:  наша фура з напівпричепом завантажується у відправника, прямує на замитнення та термінал у Форст (Німеччина), далі причіп вантажиться на залізничну платформу, фіксується і залізницею прямує в Україну на станцію Мостиська-2 (Львівська область). Орієнтовано, транзитний час залізницею складає 3-4 дні.

Тут, в Україні, на терміналі контрейлер знімається, причіплюється до тягача і доставляється до митниці призначення.

Таким чином, левову частину маршруту (близько 600 км) займає залізниця, яка не завдає великої шкоди навколишньому природному середовищу.