26 лютого 2021

Новий рівень ціноутворення в ритейлі: оптимізація з технологією штучного інтелекту

Новий рівень ціноутворення в ритейлі: оптимізація з технологією штучного інтелекту

4673

Успіх будь-якого ритейлу починається саме з правильного формування ціни і вмілого ціноутворення. Сучасний підхід до ціноутворення – це поєднання розумного менеджменту, постійного моніторингу, визначення цілей компанії та обов'язкове врахування вподобань покупців. Розумне управління цінами – це одна з найпотужніших тактик для отримання прибутку в умовах ринкової нестабільності. Традиційний підхід, який полягає у зниженні цін, вже неефективний, адже тоді ритейл або просідає по прибутковості, або показники обороту і трафіку значно відстають. Як же зі збільшенням обсягу продажів у магазині, ритейлерам управляти та оптимізувати ціни в кожному каналі, регіоні й окремому магазині мережі з урахуванням постійних змін тенденцій серед споживачів, постачальників і конкурентів? Спробуємо розібратись разом із бізнес-консультантом IT консалтингової компанії U&Sluno Анною Носенко.

– Які проблеми найчастіше виникають перед менеджерами мереж під час формування цін?

– Сучасний світ постійно диктує нові умови, ставить все нові і нові виклики для категорійних менеджерів та їх команд: в умовах, що швидко змінюються, потрібно досягнути росту бізнес KPI, при цьому підтримувати конкурентну позицію і задовольнити споживача. З одного боку, менеджмент очікує збільшення товарообігу та прибутку, а з іншого, конкурентне середовище тисне на зниження цін. У результаті перед категорійними менеджерами виникає доволі складна задача: як досягти поставлених KPI і при цьому залишитись на ринку і не втратити покупця? Однозначно великі й малі роздрібні мережі відчувають тиск з боку конкурентів, є складність в управлінні цінами та їх оптимізації для різних каналів, регіонів і магазинів. Категорійні менеджери стикаються з такими питаннями: як правильно класифікувати товари за купівельною спроможністю покупців, як врахувати локальні особливості попиту в ціноутворенні, як відповісти на зниження цін конкурентами, чи можливо знизити залежність від регулярних промоакцій тощо.

– Яким чином можна знайти розумний баланс між максимізацією прибутку і збільшенням ринкової частки?

– Насправді, ситуація виглядає складніше, тому що потрібно додатково враховувати безліч чинників, починаючи з поведінки покупців, на яку впливають також десятки факторів, величезної кількості товарів і торгових точок, і закінчуючи необхідністю отримати оптимальний баланс КРІ – прибуток, оборот, маржа, ціни конкурентів, об’єм продажів у штуках. Враховуючи комплексність задачі та величезний об’єм даних, який необхідно опрацьовувати вже сьогодні, людині самостійно майже неможливо оптимально вирішити подібні задачі. На допомогу приходять технології, які дають змогу обробити великі масиви даних, автоматизувати й оптимізувати ціноутворення з використанням технологій штучного інтелекту (Artificial Intelligence) та машинного навчання (Machine Learning), які є основою платформи оптимізації цін для роздрібних мереж Yieldigo.

– Який принцип роботи штучного інтелекту платформи Yieldigo?

– Джерелом для аналізу даних із метою майбутньої оптимізації ціноутворення є історія транзакцій продажів мінімум за два роки. Ми аналізуємо дані на предмет їх цілісності та узгодженості, збагачуємо наборами даних із зовнішніх джерел й використовуємо їх для побудови моделей оптимізації на рівні товарних категорій з урахуванням еластичності попиту за допомогою інструментів аналізу даних та алгоритмів системи. Ми виконуємо налаштування системи відповідно до цілей KPI, задаємо ряд параметрів і правил, а далі процес працює в автоматичному режимі: система пропонує оптимальні ціни продажу для досягнення бізнес KPI, ціни встановлюються на полицях магазинів, система отримує нові дані у вигляді даних по транзакціям продажів і вчиться на цьому зворотному зв’язку. Далі цикл повторюється і система коригує цінову пропозицію з врахуванням нових умов.

– Наскільки складна платформа Yieldigo у використанні?

– Однією з основних задач під час розробки програмного забезпечення для оптимізації ціноутворення була зробити інтерфейс простим та інтуїтивним у користуванні. Наша мета – надати менеджерам «кермо» для управління процесом. Якщо порівняти з керуванням автомобілем, то під час руху нам не потрібно дивитись і думати, як працює мотор. Нам необхідно визначити пункт призначення, враховувати зовнішні умови, що змінюються під час руху, і керувати процесом, не заглиблюючись занадто в деталі.

– Як швидко можна реагувати за допомогою платформи Yieldigo на зміни умов, зокрема на ціни конкурентів?

– Великою перевагою використання сучасних технологій обробки даних є те, що зміни можуть бути враховані миттєво й без участі людини. Для ритейлу зазвичай характерне оновлення всіх даних продажів один раз на день, коли завершується торговий день. Після оновлення даних відбувається автоматичний розрахунок цін, який буде скорегований автоматично відповідно до змінених умов для досягнення мети згідно з KPI. Загалом частота розрахунку – це параметр, який налаштовується залежно від бізнес-потреб.

– Яких результатів вдається досягти і який термін окупності?

– Найчастіше клієнти спершу ставлять ціль максимізації прибутку, іноді товарообороту, але в результаті найголовніше – це інструмент у руках, який дає змогу змінювати орієнтири й усвідомлено приймати рішення. Результати реальних проектів – це стабільне підвищення прибутку від 3 до 6 % в абсолютних показниках, товарообороту в середньому на 2–3 %. Це значні цифри на об’ємах роздрібних мереж, тому цією можливістю радимо не нехтувати. Враховуючи, що Yieldigo – це сучасне хмарне рішення, інтеграція не займає багато часу й ресурсів, а користування системою надається за моделлю SaaS (Software as a Service) і не вимагає великих інвестицій на початку.

Якщо вас зацікавила платформа оптимізації цін Yieldigo або необхідні інші прогресивні ІТ-рішення для ефективного розвитку бізнесу та оптимізації ресурсів, звертайтеся за тел.: +38(044) 541 00 49, +38(050) 919 85 92.

Email: sluno-ua@u-sluno.com.ua

Сайт компанії: www.u-sluno.cz 

 

Читайте також: Співробітники-терористи: інструменти роботи з опором, саботажем і провокаціями

 

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*