16 травня 2023

«АТБ» і Duracell розвивають спільний проєкт з утилізації батарейок

«АТБ» і Duracell розвивають спільний проєкт з утилізації батарейок

2563

Колаборація лідера українського ритейлу та провідного виробника елементів живлення спрямована не лише на захист навколишнього середовища, але й на зміну поведінки споживачів, заохочуючи їх до екологічних ініціатив.

Чому це важливо

Широке поширення батарейок живлення криє чутливу загрозу для екології — використані батарейки становлять небезпеку для навколишнього середовища, оскільки за неправильної утилізації після розкладання корпусу батареї до ґрунту та ґрунтових вод потрапляють отруйні хімічні елементи.

У батарейках містяться марганець, цинк, залізо, графiт та інші метали та їх сполуки. Правильна утилізація не лише попередить забруднення природи, але дасть змогу використати ці речовини наново. Друге життя ці елементи знаходять у фармацевтиці, хімічному виробництві, чорній металургії, а також у виготовленні нових елементів живлення.

Позиціонуючи себе як бренд, що дбає про довкілля, Duracell інвестує в проєкти, що займаються утилізацією батарейок по всьому світу. Окрім безпосередньої утилізації, процеси з виробництва батарейок Duracell організовані таким чином, щоб звести нанівець забруднення навколишнього середовища.

Так, завод Duracell, розташований у Бельгії, завдяки використанню виключно зеленої енергії має нульовий рівень викиду вуглецю в атмосферу. З екологічних міркувань компанія відмовилася від виготовлення найдешевших сольових батарейок, які більше забруднюють довкілля. Також понад 30 років тому Duracell відмовилася від використання пластику в упаковці батарейок. 

У боротьбі із забрудненням природи бренд знайшов надійних партнерів-однодумців серед соціально-відповідального бізнесу в Україні — торгівельну мережу АТБ-маркет, дистриб’юторську компанію САВСЕРВІС і агенцію Promo Service. Разом з ними було запущено масштабний проєкт зі збору вживаних батарейок в магазинах «АТБ» з метою їхньої подальшої переробки.

Підготовка й реалізація проєкту

Розгортання проєкту потребувало значних інвестицій у створення відповідної інфраструктури. Бокси для збору батарейок були розміщені в понад тисячі супермаркетів «АТБ». Було обладнано склад у місті Дніпро відповідно до норм законодавства і вимог процесу сортування відходів. Сортуванням і підготовкою батарейок для транспортування займався персонал, який пройшов спеціальне навчання. Зрештою, був організований логістичний маршрут з експорту відпрацьованих елементів до заводів у Польщі та Румунії.

Шлях батарейки до свого другого життя починається з того моменту, як споживач опускав відпрацьований елемент живлення до одного з орендованих боксів у магазині «АТБ». Наповнені бокси з торгівельних точок відправляються на сортувальний склад у Дніпрі, де батарейки проходять сортування та пакування в спеціалізовану тару.

У міру накопичення вживаних батарей, залучалися перевізники, які транспортували елементи живлення до Європи. Потрапивши на завод, батарейки очікують переробки впродовж 1-6 місяців і лише після цього проект звітує про успішну утилізацію.

Слід зазначити, що весь процес збору, транспортування і переробки суворо документується, і будь-який споживач може ознайомитися зі звітами на сайті проєкту.

Унікальність проєкту

Проєкт Duracell та АТБ став першим і єдиним в Україні, який був розроблений згідно з вимогами європейської практики сортування батарейок згідно EWC (European Waste Catalogue) і суворо дотримується цього стандарту.

Для всіх учасників колаборації утилізація елементів живлення стала лише однією складовою з низки екологічних ініціатив, як-то відмова від пластику, утилізація та переробка сміття, широке застосування енергозберігаючих технологій, перехід на зелену енергію тощо.

На сьогодні ініціатива Duracell та АТБ є найбільшим проєктом зі збору батарейок в Україні.

Вражаючі результати

Програма зі збору батарейок була розпочата ще до повномасштабного вторгненні і  партнери доклали неймовірних зусиль, аби проєкт не зупинився, і стали єдиними в Україні, хто продовжив збирати та експортувати елементи живлення на утилізацію протягом війни. Варто відзначити і відповідальне ставлення споживачів, які попри численні негаразди продовжували активно здавати вживані батарейки.

За весь 2022 рік загалом було зібрано понад 5 млн батарейок, які, якщо їх викласти одним шаром, зайняли б чотири баскетбольних поля!

Станом на 1 травня 2023 року було зібрано та відправлено на переробку 100 тон вживаних батарейок — 80 тон до Польщі та 20 тон до Румунії.

Усі учасники проєкту продовжують розширювати свою екологічну діяльність і працюють над зеленими ініціативами. Турбота про довкілля  починається, в першу чергу, з розуміння необхідності захисту навколишнього середовища. Приклад Duracell та АТБ, сподіваємося, спонукає більше українських брендів долучитися до важливої і спільної для всіх справи — збереження природи для майбутніх поколінь.

 

 
 

 

TradeMaster в соціальних мережах

 

З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*