АНЦ: Ми вирішуємо всі форс-мажорні питання з виробниками як партнери
Аптечний холдинг АНЦ, у який входять «Аптека низьких цін», «Аптека «Копійка», «Аптека Шар@», має у своєму портфелі більше 100 SKU під ВТМ. Зараз компанія знаходиться на шляху активного розвитку Private Label і лише за останній рік частка виросла на 80 %, але в загальному товарообігу вона поки що лише перевалила за 10%. На сьогодні відділ контрактного виробництва Департаменту управління асортиментом відкритий для пропозицій у багатьох категоріях та активно розширює асортимент. Завжди актуальний пошук партнерів із виробництва лікарських засобів, БАДів та виробів медичного призначення. Також планують зосередитись на продуктах для здорового способу життя (ЗСЖ) і засобах для догляду, розповіла Аліна Мазурик, керівниця відділу контрактного виробництва Департаменту управління асортиментом аптечного холдингу АНЦ для щорічного журнала Каталог Головних Проєктів PrivateLabel – 2022», дата виходу: жовтень 2022 року
– Яких змін зазнали портфель та стратегія розвитку ВТМ мережі загалом протягом року? Чи багатьох постачальників ВТМ втратили з повномасштабним вторгненням росії?
– Період початку війни був непростим, адже ми мали підлаштувати бізнес-процеси з виробництва ВТМ до умов війни. Частина підприємств Харкова, де ми виробляли велику частку препаратів, тимчасово призупинили свою діяльність, деякі перенесли своє виробництво на західну частину України, але це теж потребувало часу, бо необхідно знайти нове приміщення, перевезти обладнання, встановити його, переналаштувати тощо. Тож за таких умов ми вимушені були шукати інших партнерів для співпраці. Звичайно, з початком повномасштабного вторгнення ми відмовились від товарів, що вироблялись у Білорусі. Знайшли виробників в Україні, відтворили рецептуру.
– Яка частка Private Label на сьогодні в мережі? Чи є якісь категорії, де частка продажів ВТМ перевищує продажі брендів?
– У загальному товарообігу частка ВТМ на сьогодні становить понад 10%, але вона постійно зростає.
У портфелі є товари, які за рахунок своїх переваг, продаються краще, ніж всесвітньо відомі бренди. Наприклад, пелюшки нашого зонтичного бренду TIDY категорії Personal Care займають понад 80% частки у своїй категорії та майже замінили бренд Tena від SCA.
– Якими властивостями має володіти ВТМ аптеки, щоб конкурувати з брендами? Як правильно на сьогодні необхідно вибудовувати комунікацію з покупцями для підвищення продажів ВТМ?
– На мою думку, ВТМ, як і будь-який інший бренд чи продукт, для успіху повинен мати переваги для свого споживача. У сучасних умовах, звичайно, українці чутливі до ціни і з цим потрібно рахуватись, але важливо зберігати якість, продукт має бути насамперед ефективним, щоб йому довіряли, і вирішувати проблему, з якою прийшов клієнт. Для аптек це дуже важливо. Лише за таких умов маємо безліч інструментів для відбудови від конкурентів. Серед інструментів, що ми використовуємо для просування ВТМ, – реклама у місцях продажу, акційні цінові пропозиції, таргетовані розсилки, бонусні програми для персоналу аптек, активності в соцмережах тощо. Для нас важливо, щоб переваги наших ВТМ однаково доносились як фармацевтам, так і клієнтам, тому наші комунікації ведуться однією зрозумілою мовою на обидві аудиторії. Додатково ми навчаємо всіх охочих фармацевтів та проводимо продуктові тренінги. До речі, коли до прийдешнього дня фармацевта наших фахівців запитали, щоб вони хотіли б обрати в подарунок, вони побажали отримати деякі улюблені препарати під ВТМ.
– Що на сьогодні потребують ваші клієнти? Як комплексно ВТМ мають закривати їх потреби?
– Сьогодні ми розширюємо наші успішні лінійки, маємо амбітні плани зробити багато унікальних товарів, за якими люди будуть йти саме в нашу мережу. За важких часів виробляємо і так звані біржові чи соціальні товари, які повинні мати найнижчу ціну в категорії, наприклад, ліки під міжнародними непатентованими назвами.
– Як на сьогодні вибудовуєте роботу із постачальниками? З якими труднощами чи обмеженнями стикаєтесь?
– На жаль велике фінансове навантаження лягло на виробників. Знищений товар по всій країні. Втрати в команді деяких виробників через мобілізацію, міграцію та еміграцію співробітників, зростання термінів виробництва через логістичні проблеми та втрата українських сировинних баз викликає складнощі в роботі. Але всі наші виробники – наші партнери, тому ми сідаємо й вирішуємо всі ці форс-мажорні питання як партнери.
– Постачальників якої продукції потребуєте? Що для вас важливо у взаємовигідній співпраці?
– Зараз шукаємо виробника для справжнього батончика ЗСЖ та лінійки чаїв без ароматизаторів, лише з додаванням сушених фруктів і трав. Маємо наміри розширити асортимент, так би мовити, сумісними товарами масового попиту, зокрема поповнити категорію косметичних засобів, перекусів для підтримки ЗСЖ, категорію товарів personal care тощо. Ми завжди відкриті до пропозицій і нових ідей, тому, якщо у виробників є ідеї, а головне – технічна можливість зробити щось найкраще й вони бачать цей товар у понад 1000 наших аптек, ми відкриті до співпраці та пропозицій.
– Які плани щодо подальшого розвитку ВТМ мережі, які напрями вважаєте найбільш перспективними? На вашу думку, яким чином економічна ситуація в Україні вплине загалом на розвиток Private Label аптечних мереж?
– Плани – рухатись лише вперед, ми хочемо, щоб ті товари, у яких використані останні наукові розробки, новітні та ефективні технології, ставали доступними для українців. За для цього вам, як покупцеві, достатньо мати улюбленого фармацевта в найближчій аптеці нашої мережі – АНЦ, Копійка, ШАР@.
З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua
Раздел: Private Label >
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар