Рецепт стабільності від «Трюфф Роял»: працювати та не боятися експериментувати за будь-яких умов
Головний виконавчий директор компанії «Трюфф Роял» Артем Кравченко у розмові з TradeMaster.UA розповів про становлення підприємства та з якими труднощами довелося стикнутися після початку повномасштабного вторгнення РФ, а також за рахунок чого вдалося не лише їх вирішити, але й продовжити розвиток бізнесу.
— Розкажіть про вашу компанію, які товари виробляєте?
— «Трюфф Роял» з’явилася в місті Дніпро у 2005 році як українсько-німецька компанія з місією — створювати інноваційні продукти, не шкідливі для здоров’я. На створення компанії надихнуло відсутність на той час цікавих пропозицій від вітчизняних виробників на кондитерському ринку України. У той же час іноземні бренди на повну користувалися ситуацією і заповнювали полиці українських торгових мереж і завойовували прихильність споживачів.
Ми вирішили створити гідного конкурента іноземним компаніям, який би пропонував покупцям таку ж саму цікаву продукцію, але вітчизняного виробництва.
Кілька років пішло на вивчення іноземного досвіду, пошук висококласних фахівців – майстрів своєї справи, налагодження співпраці з міжнародними кондитерськими інститутами та виробництвами…
«Трюфф Роял» зосереджена на трьох напрямках — вироби з борошна (вафельна продукція), шоколадна продукція, снеки та фруктові цукати.
Для виробництва ми використовуємо високоякісну вітчизняну й імпортну сировину, ретельно переймаємо рецепти у провідних іноземних лідерів у своїх галузях і адаптуємо їх під смаки українських споживачів.
При створенні продукції ми прагнемо, щоб покупець отримав не лише смакове, але й естетичне задоволення та залишився назавжди нашим палким прихильником.
— Який розвиток пройшла компанія?
— Виробництво стартувало з верстата, який загортав стандартну шоколадну плитку в обгортку, а далі кожного року додавалася лінія для виробництва нового виду продукції. Наразі на «Трюфф Роял» виробляються різноманітні шоколадні цукерки та фігурні вироби, італійські та бельгійські солодкі вафлі, зокрема і з житнього борошна, корисні батончики, цукати тощо.
Одночасно ми є виробниками продукції Private Label для інших брендів та провідних національних торгових мереж — АТБ, Varus, Metro. Співпрацювали з компанією Disney, для якої в рамках проєкту Disney Kitchen розробили лінійку солодощів зі зменшеним вмістом цукру, солі та жиру.
До війни продукція «Трюфф Роял» експортувалася до 7 країн світу — США, Китаю, Нідерландів. Румунії, Литви, Азербайджану та В’єтнаму. Загалом щорічний об’єм продаж складав понад 365 тонн вафель, майже 3 мільйони шоколадних фігур, майже 7 мільйонів батончиків і понад 9 мільйонів шоколадок.
— Як змінилася діяльність компанії після 24 лютого 2022 року? Чи постраждало виробництво, що було з персоналом, чи змінився асортимент?
— Звісно, повномасштабне вторгнення Росії викликало шок, виникло безліч питань, пов’язаних з невизначеністю — що буде зі споживачами, як забезпечити безпеку працівників, заново побудувати надійну логістику в умовах війни, а також постала нова задача — допомагати державі вирішувати гуманітарні питання.
Впродовж лічених днів ми адаптувалися до нових умов і вже 1 березня відновили діяльність. Наша продукція знову з’явилася на полицях супермаркетів, і, вважаю, це певною мірою стало сигналом для споживачів — не треба панікувати, треба продовжувати працювати, забезпечувати продовольчу безпеку, підживлювати економіку, доки ЗСУ героїчно відбивають напад ворога.
Нам вдалося зберегти повний асортимент виробництва, паралельно ми працювали над вирішенням проблем із логістикою та постачанням імпортної сировини. Важливим завданням також було повністю виконати всі зобов’язання за контрактами з нашими партнерами.
Частина персоналу евакуювалася в безпечні райони України та за кордон і працювала віддалено. Згодом, коли в певному сенсі в Дніпрі стало безпечніше, більшість із них повернулася. Деякі працівники пішли до лав збройних сил і довелося закривати ці вакансії.
Звісно, певні робочі місця — особливо безпосередньо на виробництві — не передбачають можливості дистанційної роботи, тому на якийсь час у компанії виник дефіцит таких фахівців. Але згодом ситуація стабілізувалася — частково завдяки працівникам, які повернулися, а частково і залученням нових кадрів, зокрема і з числа переміщених осіб.
Залишаються певні проблеми з окремими посадами, які потребують спеціальних знань і навичок. Ми працюємо над їхнім вирішенням — у тому числі навчаємо власні кадри, підвищуємо їхню кваліфікацію.
Окремо хочу відзначити наших водіїв, які перевозили товар до найнебезпечніших місць, де тільки працювали магазини — наприклад, у Харкові та Миколаївській області — всі розуміли, що навіть в безпосередній близькості до бойових дій, під обстрілами людям потрібна продукція.
— Чи зменшилися обсяги виробництва, враховуючи складні обставини, в яких опинилися споживачі та партнери?
— Попервах продажі, а отже і обсяги виробництва впали. На це вплинув і відтік населення, і закриття частини магазинів, і, зрештою, погіршення купівельної спроможності покупців. Через фінансову нестабільність багато хто обмежувався покупками лише товарів першої необхідності.
Але нам вдалося налагодити співпрацю з гуманітарними місіями і це дозволило майже повністю повернути виробничі потужності до об’ємів довоєнного часу.
— З якими ще складнощами ви стикнулися та як їх вирішували?
— Найголовнішою проблемою стала відсутність якісної сировини. Довелося докласти чималих зусиль аби знайти нових постачальників, які б виробляли таку сировину, що відповідала б нашим високим стандартам, без втрати в якості кінцевого продукту.
Певних труднощів додали перебої електропостачання, проте ця проблема швидко вирішилася з купівлею потужних генераторів.
— Яка наразі ситуація в компанії? Як закінчили 2022 рік та які плани на 2023-й? Чи випустили за цей час нові продукти? Що змогли покращити в компанії загалом?
— Вважаю, що головне наше досягнення — це те, що ми зберегли виробництво, робочі місця, продовжуємо працювати, сплачувати податки та відновлювати економіку країни. На відміну від деяких інших галузей бізнесу, продукти харчування більш затребувані і це певною мірою допомогло нам.
Більше того, ми беремо участь у грантових програмах, завдяки яким купуємо нове обладнання, розширюємо виробництво і створюємо нові робочі місця, працевлаштовуємо, зокрема, переміщених осіб.
З початком війни головним нашим пріоритетом було не отримання прибутків, а нормальна діяльність підприємства. Було зрозуміло, що тривала зупинка виробництва відкине компанію на роки назад, і відновитися, особливо в умовах воєнного стану, було б вкрай важкою задачею.
Звісно, не можна порівнювати фінансові результати компанії за 2022 рік з попередніми показниками, але головне — що ми маємо можливість і працювати, і розвиватися, і сплачувати працівникам гідну заробітну платню.
Великим досягненням стало розширення асортименту — ми випустили низку нових продуктів, і деякі з них навіть перевершили наші очікування, здобувши велику популярність у споживачів.
— Як змінилися відносини з партнерами?
— На жаль, деякі партнери, з якими ми працювали впродовж багатьох років, призупинили свою діяльність з різних причин — у когось виробничі потужності були зруйновані внаслідок бойових дій або ракетних обстрілів, хтось опинився на окупованій території. Тому в нас з’явилися нові партнери, з якими ми будуємо плідні відносини. Також ми не забуваємо про експортний напрямок і у 2022 році налагодили співпрацю з дистриб’ютором із Вільнюса.
— Які поради ви можете дати бізнесу в Україні? На що треба звертати увага загалом?
— Кожен бізнес унікальний, і якщо вдалося зберегти діяльність під час війни, то напевне власники таких компаній мають власні рецепти успіху.
Спираючись на досвід «Трюфф Роял», можу сказати одне — треба наполегливо працювати, повністю віддаватися компанії. Не слід боятися експериментувати — лише так ви можете «вистрілити», знайти нову нішу для своєї продукції на ринку. Це приносить і прибуток, і неймовірне задоволення від роботи, і підвищує впізнаваність бренду. Зрештою, той хто шукає — той завжди знайде!
З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua
Раздел: Ринки Food >
Теги: новини виробників, виробництво солодощів, «Трюфф Роял», виробництво «Трюфф Роял», стаття від «Трюфф Роял»
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар