13 липня 2022

Повне відновлення поставок та напружений графік розвитку мережі JYSK в Україні заради перемоги

Повне відновлення поставок та напружений графік розвитку мережі JYSK в Україні заради перемоги

4147

Із початку повномасштабної війни магазини JYSK в Україні припинили діяльність, але швидко відновили роботу й постачання усіх товарів, не лише тих, що входять до критичного імпорту. Звичайно, у компанії є відхилення від стратегічних планів на 2022 рік, але й надалі мережа працює над оновленням уже існуючих магазинів, відкриттям нових та відновленням зруйнованих. Про особливості роботи ритейлера в умовах війни і План відновлення на 2023 фінансовий рік редакції розповів Country Manager JYSK в Україні Євген Іваниця.

– Ви уже відновили роботу 77 магазинів із 85, що працювали до повномасштабного вторгнення росії в Україну, і відкрили один новий. Які основні проблеми ритейлу на сьогодні Ви могли б відмітити? Що для Вас виявилось найскладнішим в умовах воєнного стану?

– Як і всі, ми не були готові до цієї війни. Ми не вірили, що так може бути у 21-му столітті. Але, якщо відверто, ми як і всі українці, показали таку волю до свободи, перемоги, незалежності, таку свідомість, вміння єднатися, домовлятися, змінювати процеси тощо, що дуже швидко компанія відновила свою діяльність після фактичної повної зупинки. Насамперед це заслуга працівників компанії, їхні цінності та відношення роблять різницю.

JYSK усвідомлює свою гуманітарну місію і важливість продовження діяльності з максимальним географічним охопленням. Звичайно, воєнний стан ускладнює всі процеси без винятків, починаючи від логістики й закінчуючи режимом роботи магазинів. Щодо останнього, то із самого початку компанія прийняла категоричне рішення: ми відновлюємо діяльність лише у випадку, якщо працівники магазину, керівник магазину та регіональні менеджери відчувають себе в безпеці. Так, у нас і досі є магазини, які зачинені саме через небезпеку для персоналу, зокрема окремі магазини в Харкові. Природно, що з першого дня попадання магазинів JYSK в зону окупації, господарська діяльність там припинялася.

– Основна проблема для національних роздрібних мереж – це руйнування звичних ланцюгів постачання. Наскільки актуальною була ця проблема для Вас? Що стало запорукою їх стійкості у JYSK?

– За організацію поставок товарів у магазини JYSK в Україні відповідає логістичний відділ JYSK в Радомсько в Польщі. Наші колеги стикнулися з багатьма викликами. Мова йде і про суттєве скорочення кількості європейських перевізників, які були готові возити товар в Україну, і про кратний ріст вартості фрахтів, багатокілометрові кількаденні черги на кордонах, введення режиму критичного імпорту тощо. Та всупереч цьому, вони справилися на відмінно і магазини JYSK безперебійно забезпечували українців необхідними для життя товарами.

Також варто зазначити про неймовірну моральну та фінансову підтримку, що надавала і надає материнська організація. Відтермінування у часі оплати за поставлений товар, зокрема за товар, який не входив у перелік критичного імпорту, дозволило українському офісу направити кошти на покриття касового розриву та не зупиняти поставки товарів.

– У перші дні мережа JYSK в Україні повністю призупинила діяльність. Яким чином налагоджували робочі процеси в мережі, що доводилось перелаштовувати під час відновлення, які процеси оптимізували?

– Окрім вище зазначеного, ці зміни стосуються насамперед внутрішньої та зовнішньої міграції. Більше ніж сто працівників компанії тимчасово покинули Україну з початку війни, ще більше колег були вимушені покинути домівки та шукати прихистку на заході України. Усім працівникам без винятку було запропоновано працевлаштування незалежно від того, у якій країні вони перебувають. Українці зараз працюють у магазинах JYSK у більш ніж 20 країнах. Усі співробітники, що переїхали до більш безпечних регіонів всередині країни, працевлаштовані в місцевих магазинах. Ці переміщення призвели до тимчасового дисбалансу між штатною та фактичною кількістю працівників на окремих магазинах.

Проте JYSK не зупиняється і відкриває нові вакансії та інвестує таким чином в економіку України, наближаючи нашу перемогу. Більш того, ми продовжуємо програми розвитку персоналу як то Store Manager Trainee чи Talant Program. Ми не зупиняємось розвивати наші таланти в цей нелегкий час, адже це головна складова майбутнього успіху компанії.

Також, попри війну, JYSK Україна продовжує вкладати кошти в покращення умов праці в магазинах – будуються нові ліфти, закуповуються нові навантажувачі, підіймачі, збільшуються та переобладнуються складські площі, зараз компанія активно готується до нового Indoor сезону, плануючи поставки нового асортименту.

Говорячи про працівників офісу JYSK в Україні, потрібно зазначити, що вони працюють на віддалі. Зайві пересування обмежуються, тому відрядження є обмеженими. Процес управління мережею перейшов здебільшого в дистанційний режим.

Продовжуючи про нову реальність та безпеку праці, JYSK суворо дотримуємося попереджень про повітряну небезпеку. Як тільки звучить сирена, магазин JYSK припиняє діяльність, споживачів просять покинути приміщення і працівники переміщуються в найближче найбільш безпечне укриття. Через те, що, на жаль, не у всіх ТЦ система сповіщення працює досконало, компанія встановила відповідні застосунки на всіх корпоративних телефонах. Більш того, спеціалістом з охорони праці було активовано повторні спеціалізовані навчання працівників з безпеки праці.

Як змінюється динаміка продажів порівняно з довоєнним часом? Які з категорій стали лідерами, а які просіли? Які зміни помітні в розподілі споживачів між різними каналами продажу за цей час?

– Ми відмічаємо суттєві й різносторонні зміни в географічній структурі відвідування магазинів та продажах. Так, на Заході, приміром, більшість порівняльних магазинів JYSK у травні – червні показали приріст за кількістю продажів та кількістю відвідувачів. Цьому сприяло як і збільшення кількості населення міст внаслідок переміщення частини населення зі східної та південно-східної частини України, так і перерозподіл надлишків сезонного садового асортименту, який магазини «успішно» встигли завести на передодні війни з південно-східних магазинів JYSK на магазини, що розміщуються на заході України.

Якщо говорити про товарну структуру продажу, найпопулярнішими товарами мережі у травні та червні були меблі для дому, подушки й ковдри, домашній текстиль, кошики та пластикові короба для зберігання тощо. Загалом довоєнні споживчі тренди збереглися. Найбільше падіння показує садовий асортимент. Це і зрозуміло – для частини українців придбання садових меблів дещо втратило актуальність.

Порівнюючи магазини, якщо порівнювати виторги рік до року, то в червні JYSK в Україні показує незначне, але падіння. Загальні показники компанії в червні також далекі від планових. Невиконання планових показників не потребує додаткового пояснювання. Варто лише згадати кількість розграбованих магазинів на окупованій території, кількість знищених чи вимушено закритих магазинів через пошкодження, а також звернути увагу на те, що частина магазинів знаходяться в географічній близькості до лінії фронту, а побудова частини нових магазинів заморожена.

– Як змінились процеси взаємодії з постачальниками, що вже не працює і як формувати нові відносини у зв'язку із затягуванням воєнних дій на території України?

– Як я вже зазначав вище, нам вдалося повністю відновити поставки.

Щодо вітчизняних постачальників, то більшість із них, нехай із затримками, але відновили поставки на центральний склад, магазини та розподільчі центри в Європі. Мені відомо, на разі, лише про єдиний випадок, де місцевий постачальник ще не відновив діяльність і поставки – це постачальник каркас сіток, що використовувалися як основа для матраца в ліжках. Зараз ця продукція заміщена в асортименті JYSK Україна аналогічними артикулами з розподільчих центрів JYSK в Європі.

– У Вас значну частину асортименту займав імпорт. Як на сьогодні відбувається робота з іноземними постачальниками, які основні проблеми виникають і як впливає на співпрацю ріст валюти?

– Близько 80% усієї продукції JYSK імпортується в Україну з розподільчих центрів в Європі.

Проте, попри те, що частина товарів не входила до переліку критичного імпорту, JYSK імпортував весь асортимент товарів в Україну. Приймаючи це рішення, зважали на ризик курсової різниці, адже за поставку товарів поза переліком критичного імпорту здійснювати оплату доведеться в майбутньому по зовсім іншому курсу.

При цьому звичайні ціни з довоєнного періоду не підлягали перегляду, і це не дивлячись на інфляцію витрат.

Компанія JYSK зробила все можливе для того, щоб споживач не відчув жодного дефіциту в товарах. Усі ціни на товари залишилися без змін. Компанія все ще самостійно несе всі додаткові витрати, пов’язані з ростом вартості транспортних витрат, інфляції витрат на енергоносії тощо. Крім того, ми також залишили чинними всі політики: гарантія ціни, подовжена гарантія, політика повернень без обмежень тощо. Основна мета – зробити для споживача процес купівлі максимально доступним, комфортним та фінансово безпечним, це особливо актуально в ситуації війни, у якій знаходиться країна.

– Якою є стратегія розвитку JYSK в найближчий час на території України?

– Компанія стартувала 2022 фінансовий рік (почався 1-го вересня 2021 року, як і шкільний рік) з 80 фізичними магазинами. Планували відкрити 14 магазинів за 2022 фінансовий рік (до 1-го вересня 2022 року). До весни встигли відкрити 5 та перебудували 5 магазинів. Тобто, враховуючи кількість підписаних угод оренди та стан перемовин по нових потенційних приміщеннях, – якби не війна, то станом на 1 вересня мережа нараховувала б 94 магазини. Але поточний стан справ показує, що реально очікувати завершення фінансового року орієнтовно з 80–82 чинними магазинами.

До 24-го лютого JYSK мав сім підписаних угод оренди на відкриття нових магазинів, де приміщення були на різній стадії готовності. Один із цих магазинів вже відкрито – ТОЦ «Fabrik» у Львові. Магазин у ТЦ ХІТ Mall у м. Рівне вже готовий до відкриття. Залишається лише дочекатися, коли ТЦ відкриє свої двері. Висока ймовірність, що ТЦ вдасться це зробити до кінця літа. Наступним проєктом, який компанія планує запустити вже наприкінці липня, є відкриття магазину JYSK в ТРЦ «Майдан» у Червонограді.

Компанія також не зупиняє перебудовувати магазини. До кінця літа заплановано перебудувати магазин у ТЦ New Point у Львові та збільшити складську площу. Як ви бачите, у короткостроковій перспективі JYSK демонструє доволі напружений графік розвитку мережі.

Ми також готуємо План відновлення на 2023 фінансовий рік. Тобто можна стверджувати, що горизонт планування на цей час сягає осені 2023 року. Також ми плануємо нові відкриття у 2023 фінансовому році.

 

Читайте також: JYSK остаточно виходить з росії

 

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*