Держава й великий бізнес мають підтримувати українського виробника, а не «дружню» китайську економіку, — Катерина Лапузіна, «Мейсон Трейд»
З інтерв’ю зі співвласницею компанії ТОВ «Мейсон Трейд» Катериною Лапузіною дізналися, як підприємство пристосувалося до роботи в умовах воєнного часу, та на що треба звернути увагу державним посадовцям, аби зберегти вітчизняних виробників — важливих гвинтиків в економіці держави.
— Розкажіть про вашу компанію, які товари ви виробляєте, де розташовано виробництво?
— Наша компанія займається виробництвом ексклюзивних мочалок для догляду за шкірою та кухонних губок торгівельної марки Maison. Ми починали виробництво в Харкові, але після початку повномасштабної війни нам довелося релокувати виробництво до Прикарпаття. Ми намагаємося постійно нарощувати обсяги виробництва разом із географією розповсюдження нашої продукції, тому що, як не крути, український ринок дуже просів в об’ємах реалізації. Тому ми намагаємося так розподіляти наші обсяги виробництва, щоб постійно, без вимушених відпусток, забезпечити роботою команду працівників, навіть якщо треба певний час попрацювати на склад.
— Як змінилась діяльність вашої компанії після 24 лютого 2022 року? Чи постраждало виробництво, що було з персоналом, чи змінився асортимент? З якими труднощами ви зіштовхнулись та як їх вирішували?
— З початком повномасштабної агресії проти нашої країни у нас багато чого змінилося як в житті, так і на виробництві — як і в переважної більшості наших співвітчизників. Коли всі трохи оговтались від подій кінця лютого 2022 року і до бізнес-спільноти почало приходити розуміння, що треба далі працювати і робити це інтенсивніше ніж до війни — почали відновлювати ланцюги постачань. На нас навіть почали виходити великі мережі, такі як Простор та EVA, бо втратили впевненість у безперебійності поставок банного асортименту з «дружнього» Китаю. Але, коли вони зрозуміли, що логістика відновилась, інтерес до співпраці втратили — мовляв, не треба відтягувати покупця від власного імпорту.
Що стосується команди працівників, то змогли вийти на роботу далеко не всі. Комусь було страшно під обстрілами виходити з дому, хтось поїхав в безпечніші місця. Розуміння того, що потреба в продукції існує та попит на неї зростає, прийшло до нас разом з відходом окупантів з Київського, Чернігівського та Сумського напрямків та концентрацією сил на Харківському напрямку з боку Бєлгороду й анонсом потужного повторного наступу на Харків. Це було на самому початку квітня. Тоді було прийнято рішення про релокацію виробництва. Під обстрілами почали збирати обладнання, сировину та продукцію, вантажити на машини і вивозити у напрямку Заходу України. Коли перша фура виїхала, ми ще не мали місця, де її розвантажувати. Звісно ж і працівники змогли виїхати далеко не всі. Тому на новому місці прийшлось ударними темпами готувати приміщення під виробництво та набирати працівників.
Звісно, вся ця ситуація вплинула на графіки постачання продукції. Але клієнти віднеслися з розумінням і чекали, доки ми все відновимо та налаштуємо. На це ми витратили приблизно два місяці.
— Яка наразі ситуація в компанії? Як закінчили 2022 рік та які плани на 2023-й? Чи випустили за цей час нові продукти? Чи змінили партнерів, якщо так, то як шукали нових? Що змогли покращити в компанії загалом?
— Після релокації було ще багато проблем і викликів. По-перше, переважна більшість персоналу була нова. Щось комусь не підходило, хтось із чимось не міг впоратися і таке інше. Це все звичайно впливає на темпи виробництва, щось приходиться оптимізувати, але, найважливіше — щоб реалізація була завжди в повному обсязі і в належний термін. Загалом 2022 рік, попри всі складнощі, закінчили приростом.
З кінця 22-го/початку 23-го стало дуже відчутно, що багато людей поїхало з країни, а в тих, хто залишився, дуже погіршилося матеріальне становище. Ми маємо за рік, що минув, суттєве розширення клієнтської бази, але воно пропорційно не вплинуло на обсяги продажів. Тому, ще з початку повномасштабної війни, пріоритетним напрямком розвитку стали експортні ринки. Вони освоюються дуже складно, але на порядок стабільніші за вітчизняний. За цей час ми змогли напрацювати собі двох контрагентів у Німеччині та одного в країнах Балтії. Також на стадії перемовин ще декілька потенційних перспективних партнерів.
Щодо розширення асортименту — у такі важкі часи це складно зробити. До того ж і переважна більшість ритейлерів та великих дистриб’юторів теж за такої складної ситуації не бажають розширювати свій асортимент. Але думки такі були, навіть робили певні розрахунки.
Також, завдяки новій команді працівників та зміненій організації виробництва ми змогли суттєво покращити якість нашої продукції.
— Які поради можете дати бізнесу в Україні? На що треба звертати увагу загалом?
— Коли очолюєш виробничий бізнес, то розумієш, скільки там є тонкощів і слабких місць. Говорити та радити можна багато, але кожний бізнес треба розглядати окремо. Тому нехай радять досвідчені коучі на платних тренінгах.
Єдине, що я хочу побажати та порадити нашій державі в цілому й окремим крупним гравцям ринку зокрема: звернути увагу на підтримку вітчизняного виробника. Тому що держава не помічає, а великі гравці купують і відправляють валюту на підтримку «дружньої» китайської економіки, а вітчизняному виробнику кажуть: «У нас немає місця для вашої продукції, вона буде відтягувати продажі від нашого імпорту, а нам треба свої гроші обернути скоріше. Нічого особистого, просто бізнес». Така політика підриває нашу, і без того, багатостраждальну економіку.
ТОВ "Мейсон Трейд"
Тел., Viber, WhatsApp:+380673984074
e-mail: maisonopt@gmail.com
З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua
Раздел: Ринки NonFood >
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар