Залізниця Нового шовкового шляху опинилася у стані невизначеності
Останні п’ять років стали справжнім періодом випробувань для одного з найбільш масштабних китайських проектів – залізниці Нового шовкового шляху, що поєднує КНР з Європою. Про це повідомляє TradeMaster.UA з посиланням на Logist.FM.
Залізничні вантажні перевезення між Китаєм та Європою страждають від невизначеності та різких змін, повідомляє Railfreight.com. При цьому думки аналітиків галузі з приводу подальших перспектив Нового шовкового шляху розділилися. Песимісти підкреслюють поступове зниження частки ринку та зростання конкуренції з боку морського транспорту, тоді як оптимісти говорять про світлу сторону: нішеву конкурентну перевагу євразійської залізниці.
Оптимізм пов’язаний з трьома основними факторами: політичною рішучістю, ефективними та повними розкладами залізничних перевезень і, фактично, відходом від менталітету конкуренції між морськими та залізничними перевезеннями. Експерти також наголошують, що пандемія Covid-19 призвела до різкого зростання кількості вантажних потягів на міжконтинентальному маршруті.
З іншого боку, важко не помічати ту похмуру картину, яка почала складатися після нападу РФ на Україну у 2022 році. Вантажопотік просто почали обмежувати у зв’язку із санкціями, які запроваджували проти країни-агресора.
Тим не менш, фахівці галузі сходяться на тому, що євразійська залізниця продовжувала хоч повільно, але впевнено еволюціонувати, збільшуючи свою роль у системі міжнародної логістики.
Під час Європейського саміту Шовкового шляху 2025 року у Мілані, кілька моментів виділилися з плідних дискусій та обмінів. Перший стосується конкуренції з морським транспортом, який також переживає не кращі часи. Тут усе залежить від тарифів, говорять експерти. Але виникає небезпека, що залізниця таки продовжить програвати морському транспорту.
Другий момент – суто китайське лобіювання проекту «Один пояс, один шлях». Якщо КНР зав’язне у торгових війнах із західними країнами, то подальша доля залізничного сполучення з ЄС виглядає непривабливо.
І все ж майбутнє може виявитися значно кращим, ніж очікують. Звертає на себе заява голови правління Китайської державної залізничної групи Го Чжусюе, який повідомив, що з моменту запуску залізничного сполучення з Європою середній час для виконання рейсу скоротився на 30%, а вартість перевезення вантажів зменшилася на 40%.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua
Ексклюзивні матеріали TradeMaster.ua
Раздел: > Новости за рубежем
Теги: новини логістики, новий шовковий шлях, торгівля з китаєм
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар































