22 грудня 2025

Американська асоціація рекламних агенцій назвала майбутній рік переломним для галузі

Американська асоціація рекламних агенцій назвала майбутній рік переломним для галузі
93

Американська асоціація рекламних агенцій (4A's, American Association of Advertising Agencies) опублікувала щорічний звіт «Погляд у майбутнє: тенденції 2026 року», в якому окреслила ключові напрямки розвитку агентського бізнесу у найближчий рік. Документ на 93 сторінках присвячено трансформації агентських моделей та факторів, які визначатимуть конкурентоспроможність галузі. Про це повідомляє TradeMaster.UA.

У передмові до звіту генеральний директор асоціації Джастін Томас-Коупленд виділив два основні вектори еволюції агентств. Перший — модель «постачальника маркетингових послуг», коли він агентства перетворюються на технологічні платформи, які мають власними продуктами, даними і автоматизованими рішеннями задля досягнення вимірних результатів. Другий — модель «стратегічного партнера», де фокус зміщується на креативні та бізнес-рішення, а операційні завдання все частіше виконуються за допомогою ШІ та внутрішніх розробок.

За його словами, у ролі стратегічних партнерів агенції створюють цінність за рахунок ідей, аналітики та людського погляду — того, що неможливо повністю замінити технологіями. При цьому він наголошує, що універсального шляху розвитку не існує: обидві моделі активно розвиваються паралельно.

Окрема увага у звіті приділена «золотій середині» — гібридному підходу, якого прагнуть незалежні та нові агенції. Сучасні технології дозволяють поєднувати операційну ефективність із глибокою стратегічною експертизою та масштабувати такі моделі швидше, ніж раніше. Основні тенденції:

- Виробництво з урахуванням штучного інтелекту. Агентства перетворюються на виробничі мережі з урахуванням штучного інтелекту, впроваджуючи власні ШІ-агенти для прискореного та самостійного виконання робіт.

- Трансформація талантів. Людський талант зосередиться на управлінні машинами та контролі результатів роботи ШІ.

- Перехід від компенсаційних моделей до ліцензування. Основне джерело доходу агентства переміститься з оплачуваних робочих годин на ліцензування інтелектуальної власності, моделей даних та продуктових послуг.

- Управління як гарантія бренду. Дотримання нормативних вимог та управління повинні бути невід'ємною частиною всіх робочих процесів управління даними, забезпечення конфіденційності та походження, забезпечуючи довіру до бренду.

- Змінний конкурентний ландшафт. Агентства повинні вміти орієнтуватися в умовах, коли великі технологічні компанії є одночасно клієнтами, партнерами та конкурентами, що робить конфіденційні дані більш важливими.

У 4A's вважають, що 2026 стане переломним для галузі, а найбільшого успіху досягнуть агентства, здатні адаптуватися і переосмислити себе, поєднуючи різні моделі розвитку.

 

 
 

 

TradeMaster в соціальних мережах

 

З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua



Ексклюзивні матеріали TradeMaster.ua

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від СПАМ

Сообщение*

Читайте також