Кейс магазину Shket&Faina. Дизайн у рітейлі: ефект синергії
Дизайн вінницького магазину “Шкет&Файна мода” завоював головну премію на британському конкурсі Europe Property Award. Серед інших номінантів - HOLA Design (Франція), Folkart Hills (Туреччина), Loft Factory (Польща) та інші. Ми поговорили з генеральним директором мережі Shket&Faina Олександром Лосем та дизайнером Петром Голиком, щоб дізнатись, як це - створювати інтер’єр, визнаний на європейському рівні.
“Шкет&Файна мода” – новий магазин сімейного шопінгу у Вінниці. Дорослий та дитячий одяг, взуття, іграшки, канцелярія, товари для спорту та відпочинку - все це можна придбати, задовольнивши потреби одразу всіх членів сім’ї в одному магазині.
- Як виникла ідея створити магазин нового формату?
Олександр Лось: Ми давно замислювались над тим, щоб об’єднати магазини “Шкет” і “Файна” на одній локації. Зробити один великий магазин сімейного шопінгу. Втілити це раніше не вдавалось через брак простору, але у Вінниці загальна площа приміщення, в якому розташований магазин - 2,5 тисячі квадратних метрів. Тут все співпало - наші бажання з нашими можливостями.
- Чим продиктована необхідність такого об’єднання?
Олександр Лось: Коли “Шкет” поєднується з “Файна” на одній локації, виникає ефект синергії - об’єднання дорослого і дитячого напрямків. У випадку з нашою аудиторією працює найкраще. Адже 70% відвідувачів - молоді жінки віком від 25 до 35 років. У вінницькому магазині їм дуже зручно: вони можуть щось придбати для дитини, а заразом - і для себе, або для чоловіка. Чи навпаки: купуючи щось для себе, купують і дитячі товари. Товари “Шкет” і “Файна” - масс маркет, то ж і ціни ми тримаємо нижче середніх. Ефект синергії у вінницькому магазині працює на повну силу.
- Чи довго ви шукали дизайнера для нового проекту?
Олександр Лось: Ми вивчили кілька проектів, аналогічних до нашого, в яких нам сподобався дизайн інтер’єру, і співвідношення ціна-якість. Тобто, матеріали там використовувались недорогі, але при цьому було повно сучасних трендів, тенденцій. Ми ходили по київських ТРЦ, розглядали, нотували, і кінець-кінцем знайшли дизайнера, чиї роботи нам сподобались - ним виявився Петро Голик зі Львова. Я особисто поїхав у Львів, щоб з ним зустрітись. Так почалась наша спільна праця.
- Дизайнер отримав готовий концепт дизайну, чи Ви вирішили довіряти його творчій думці?
Олександр Лось: Це наша спільна робота. Було кілька концепцій, які нам запропонував Петро. Серед них ми обрали одну, яка ідеально відповідала всім запитам.
Львівський дизайнер Петро Голик працює в рітейлінговому дизайні вже не перший рік. Він звик звертати уваги на дрібниці - як от, наприклад, функціональну корисність дизайну для конкретного магазину, його відповідність запитам покупця.
- На що ви, як дизайнер, одразу звертаєте увагу, коли працюєте з торговельними площами?
Петро Голик: Технологічні процеси і як їх правильно врахувати. Є товар, який має бути ближче до входу. Є товар, який має бути подалі. Каси і примірочні теж мають бути розташовані правильно. Я, як дизайнер, маю наперед подумати: чи буде зручно працювати людині, яка буде одяг біля примірочних складати, сортувати, розвішувати. Як буде виглядати її робоче місце? Де мають бути столи для сортування одягу, і так далі.
- Про що подумали, коли дізнались, який магазин пропонують до роботи?
Петро Голик: Що треба робити дизайн у стилі лофт. Приміщення вінницького магазину “Шкет&Файна мода” - реконструйований радянський магазин. Половина його раніше використовувалась в якості торговельної площі, інша - була законсервована. Подивившись на це, ми одразу зрозуміли: цей індустріальний стиль необхідно зберегти, але зробити його цікавим. Для цього ми використали багато дерева - воно “пом’якшило” інтер’єр, водночас зробивши його приємним як для зовсім молодих, так і більш дорослих покупців.
Крім цього, ми зробили в магазині спеціальні рекреаційні площі - як для дорослих, так і для дітей (Дитяча ферма). Все створено таким чином, щоб люди, які прийшли щось купити, мали змогу ще й трохи відпочити.
- Розкажіть про конкурс Europe Property Award.
Петро Голик: Це британський конкурс, досить старий і престижний. Ми подали заявку в категорію “retail interior” і додали повний альбом фотографій внутрішнього оформлення магазину, побажань замовника, нашої кінцевої роботи, а також матеріалів, з яких внутрішній інтер’єр виконаний. Щоб судді могли відчути, яка текстура матеріалів, які вони є на дотик. За результатами голосування ми опинились у переліку фіналістів.
- Наскільки такі конкурси важливі для кар’єри дизайнера у рітейлі?
Петро Голик: Дуже важливі. Нам було вкрай цікаво поспілкуватися з дизайнерами зі всього світу. Які особливості у них там при розробці дизайну, на що вони звертають увагу. Зрозуміло, що проекти іноземних компаній більші за бюджетом, і взагалі набагато більше сміливих ідей там можна реалізувати. От зараз думаємо над тим, які перспективи у нас є на міжнародному ринку.
Справка ТМ:
Другий об’єднаний магазин “Шкет&Файна мода” вже відкрили у Хмельницькому. “За основу ми брали таку цінність, як дім, сім’я, еко-стиль. Тому й дизайн - дуже світлий, домашній, приємний”, - зазначає генеральний директор мережі Shket&Faina Олександр Лось.
Читайте также: Подарки как инструмент лояльности: поздравляем партнеров
По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua
Раздел: Статті >
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар