10 декабря 2019

Діджиталізація в галузі автомобільного транспорту на практиці. Як нові технології впливають на розвиток бізнесу тут і зараз

Діджиталізація в галузі автомобільного транспорту на практиці. Як нові технології впливають на розвиток бізнесу тут і зараз

1516

Впровадження цифрових рішень на підприємстві може допомогти побудувати конкурентну перевагу. Незважаючи на це, проблема полягає не в тому, чи потрібно компаніям адаптуватися до нових вимог ринку, а в тому, як змінити свою діяльність, щоб повною мірою використовувати можливості розумних рішень. Транспортний сектор довів, що цифрова трансформація може бути вирішенням більшості бізнес-проблем.

Швидке економічне зростання - це нове явище. Лише декілька століть тому економічний розвиток був помітний лише в масштабах декількох поколінь, а період, необхідний для подвоєння ВВП на душу населення, був довший 1000 років. Ситуація змінилася з промисловою революцією. Нові технології почали поширюватися все швидше і швидше. Для стаціонарних телефонів було потрібно 25 років, щоб досягти 10 відсотків домогосподарств, комп’ютерам - 10 років, планшетам - лише трохи більше 2 років. Цифрова революція в даний час змінює спосіб функціонування економіки з високою швидкістю.

- Гнучкість та технологія- це два слова, за якими лежить вирішення нестачі економічних ресурсів. Діджиталізація перевернула багато великих і стабільних підприємств догори ногами. Якою була Nokia 10 років тому і яка вона сьогодні? Хто ще пам’ятає Кодак? Компанії, які були лідерами на своїх ринках декілька років тому, припинили своє існування, оскільки не помітили, або нехтували майбутніми тенденціями, пов'язаними з діджиталізацією, - зазначив Марек Прушинський, директор з продажу в Trans.eu, технологічної компанії, що створює сучасну логістичну платформу для автомобільного транспорту.

За словами експерта, діджиталізація вже не є трендом. - Це незворотна сила, яка стукає у двері транспортно-логістичної галузі. Хто не відкриє вчасно, той випаде з бізнесу, - зазначив Марек Прушинський.

Дані - нова валюта в транспортній галузі

У цей самий момент Логістика 3.0 досягла своїх меж. Зараз транспортно-логістичний сектор почав шукати нові рішення у світі 4.0. Нові тенденції дуже добре помітні в галузі автомобільного транспорту - з’являються інноваційні інструменти, послуги та нові бізнес-моделі. Однією з найважливіших тенденцій є платформізація та інструменти TMS 4.0, які збирають усі можливі дані.

Впровадження цифрових рішень полягає в переході від традиційних до цифрових інструментів таким чином, що результатом цих дій є оптимізація роботи. У перевізника може бути цінник на свої послуги, як в Excel, так і в Word. Обидва документа будуть однаковими, але тільки в Excel Ви зможете збільшити ціни на 10% одним натисканням. Діджиталізація є точно такою ж - впорядкування даних та використання їх потенціалу найбільш ефективним способом. Каталогізовані бази даних означають, що Ви можете використовувати алгоритми та створити платформу для автоматизованої роботи.

Це рішення використовує компанія Trans.eu, яка базує свою платформу на принципах пошуку перевізників, тобто автоматизації пошуку, вибору та об'єднання компаній, що пропонують вантажі з перевізниками. Вантажовідправник публікує пропозицію вантажу для перевізника та вказує параметри (дані про вантаж, місце завантаження та розвантаження, умови перевезення тощо). Алгоритм враховує всі критерії (автопарк, рейтинг перевізника, сертифікати, напрямки виконаних замовлень), а потім поєднує пропозицію вантажу з перевізниками.

Вантажовідправник не переплачує за перевезення, оскільки, виходячи з наданих йому звітів, він знає, які тарифи актуальні в певний час року. Він може домовитись про умови перевезення та передбачити періоди відсутності вільних транспортних засобів та заздалегідь підготуватися до цього. У свою чергу перевізник отримує відповідні замовлення від постійних і нових клієнтів.

- Час розумних рішень, тобто алгоритмів, які можуть допомогти цій галузі підвищити прибутковість у складні часи, інтелектуально поєднуючи попит із стороною пропозиції, автоматизуючи та підтримуючи процеси прийняття рішень, пов'язані з управлінням завантаженнями та підрядниками, - зазначив Пьотр Гребенюк, лідер з розвитку продуктів Trans.eu.

Як це збільшить прибутковість бізнесу?

Важливо усвідомлювати, які види діяльності можна автоматизувати. На логістичному ринку, особливо в країнах із нижчим рівнем розвитку діджиталізації, певні області діяльності компаній в цьому відношенні все ще занедбані. Зокрема, це стосується процесів прийняття рішень, таких як узгодження ставок, вибір та перевірка перевізників, а також формування цінової політики. Тим часом, правильно використані дані можуть бути ліками для більшості негараздів у транспортно-логістичній галузі. Наприклад ?

Порожні пробіги

Уявімо собі, що ми управляємо невеликою транспортною компанією. У нас є 20 вантажівок, які постійно перевозять вантажі по країні. Автомобілі зазвичай на 60-80 відсотків заповнені. Це величезні втрати (лише у західноєвропейських країнах невикористаний транспортний потенціал коштує сектору близько 100 мільярдів євро на рік). А що, якщо вантажовідправник, який про це знає, зможе відправити замовлення на цей маршрут, щоб дозавантажити транспортний засіб до 100%?

Компанія GEFCO спокусилася подібними амбіціями, і цього року придбали платформу Chronotruck, яка об'єднує експедиторів та перевізників за допомогою цифрової платформи.

- Багато клієнтів все ще працюють традиційно - дзвонять, запитуючи ціну або надсилаючи електронні листи. Однак стає все більш зрозумілим, наскільки нові технології вплинуть на цю роботу. Chronotruck - це інструмент, який має допомогти діджиталізації GEFCO - він буде використовуватися для автоматичного розміщення пропозицій, спостереженням за потоком вантажів та попитом на них, - зазначив президент Групи GEFCO Люк Надал.

Наразі робота оператора виглядає так - він отримує запит на перевезення від клієнта, як правило, по телефону або електронною поштою, який він згодом повинен додати до власної системи. Далі експедитор починає шукати перевізника - чи то з власного автопарку, чи серед субпідрядників. На практиці найчастіше просто обзвонюють потенційно зацікавлених сторін.

- Завдяки платформі ми можемо відразу надсилати нашим партнерам, транспортним компаніям, пропозиції на перевезення. Завдяки цьому я знаю, скільки транспортних засобів мають наші партнери та в яких напрямках вони їздять. Це дозволяє нам заповнити вантажівки до 100 відсотків. За десять років оператори зможуть знайти 60-70 % транспорту автоматично, а їхні експедитори оброблять решту 30 %,- підсумовує Люк Надал.

Низька маржа

Маржа в галузі залишається на трагічно низькому рівні. До відсотків і податків вона становить в середньому від 2 до 3 %, більші компанії генерують маржу нижче 5 %

- Діджиталізація насамперед впливає на бізнес у сфері дистрибуції та продажу. З'явиться повна прозорість компаній. Результатом цього буде те, що недосконалості ринку, що складаються з інформаційної асиметрії, будуть вирівнюватися технологією. А це, в свою чергу, призведе до того, що маржа знизиться , - сказав Бартломій Гола, генеральний партнер групи SpeedUp, інвестують в проекти на ранніх стадіях розвитку, в основному з Центральної та Східної Європи.

Це означає, що виживатимуть лише ті, хто має шанс конкурувати на продуктах з низькою маржею, тобто ті, хто реагує на цифрову революцію. Побудувати цю конкурентну перевагу можна, якщо знайти спосіб співпраці з великими компаніями, наприклад, використовуючи платформи. Найголовніше, що сектор малих та середніх підприємств взагалі не постраждає.

- Малі компанії впораються. Для них цифрові рішення, такі як платформи, будуть скоріше можливістю, ніж загрозою, адже вони допоможуть їм досягти широкої аудиторії. Великі, якщо вони пристосуються до цифрової революції, зможуть навіть конкурувати з платформами, - додає Бартломій Гола.

Нестача професійних водіїв

Відсутність водіїв вантажних автомобілів призводить до зменшення кількості транспортних засобів у транспортних компаніях. На думку багатьох експертів, найкращий спосіб вирішити проблему нестачі водіїв або вантажних місць - це використовувати наявні ресурси, а не шукати нові.

- Це структурна проблема - водії старіють, а нові майже не готуються. Сьогодні майже кожна транспортна компанія стикається з викликом: як знайти водіїв та забезпечити ресурси для перевезення вантажів. Тим часом неможливо нескінченно розширювати причепи, шукати нові методи навчання водіїв тощо. Справжній прорив може бути забезпечений лише інформаційними технологіями, які звільнять ресурси та дозволять більш ефективно керувати ними, - зазначив Марек Прушинський.

Ці ресурси можна знайти у рішеннях, що з'єднують усі ланки ланцюга поставок і підтримують управління транспортними заявками, наприклад, на інтелектуальних транспортних платформах.

- Обмін даними дозволяє на 100% бачити ланцюг постачання в режимі реального часу. Переваги від нього отримують перевізники, які краще використовують автопарк та час і вирішують проблему дефіциту ресурсів у власному бізнесі, - констатує Джеспер Бенніке з компанії Project44, яка пропонує послуги з моніторингу та відстеження вантажів.

Логістика є важливою частиною світового ланцюга поставок. Для надання послуг вчасно, потрібно стати більш гнучким і передбачуваним. Потрібно бути частиною процесу, в якому всі фази - зміни попиту, транспортних умов та інфраструктури - пов'язані між собою. Завдяки відповідній реакції, технологія стає причиною розвитку компанії, а не її краху.

Компанія "ТРАНС.ЄУ УКРАЇНА"

79019, м. Львів, вул. Малинова 8

тел.: (+38) 032 247 04 07

info.ua@trans.eu

https://www.trans.eu/ua/

Читайте також: Діджиталізація в логістиці. Чи дійсно вона має такий сильний вплив на галузь

 

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua

Раздел: Статьи >

Теги:

Комментарии

Ваш комментарий будет первым.

Добавить комментарий

Ваше имя*


Защита от СПАМА

Сообщение*

Лучшие компании

Личности

Блоги