20 червня 2022

VARUS: Працювати – це наш фронт, бо ми є важливою частиною продуктової безпеки країни

VARUS: Працювати – це наш фронт, бо ми є важливою частиною продуктової безпеки країни

7182

VARUS – національна мережа магазинів, яка на сьогодні представлена 111 магазинами в 25 населених пунктах України. З моменту вторгнення росії ринок зазнав змін, бізнесу довелось перелаштовуватись і шукати нові шляхи взаємодії з партнерами, щоб надати доступ населенню до соціально важливих товарів. Про виклики з початком війни, взаємодію з партнерами й колишніми конкурентами, маркетингову активність та соціальну відповідальність розповідає Ольга Румянцева, директор з маркетингу VARUS.

– Із якими труднощами Ви зіштовхнулись під час війни?

– Війна стала справжнім форс-мажором як для всієї України, так і для VARUS.

Що змінилось для ритейлу? Багато чого. Логістичні ланцюжки поставок довелось будувати заново: дефіцит та часом відсутність транспорту й пального ускладнили логістику. Частина постачальників опинилась у зоні бойових дій і не змогла здійснювати поставки продукції на склади та в супермаркети. На кількість робочих рук у нашій мережі, та в постачальників також, вплинули мобілізація й евакуація співробітників. Довелось працювати в режимі 24/7, щоб адаптуватися під нові реалії, зберегти команду і бізнес. Змінився графік роботи супермаркетів. Комендантська година змусила нас скоротити час роботи торгових точок, а в регіонах, де вводились більш суворі обмеження, – Київ, Запоріжжя, Київська область – закривати супермаркети на час дії цілодобової комендантської години. Також із міркувань безпеки довелось тимчасово закрити супермаркети в Донецькому регіоні та евакуювати персонал у безпечні регіони країни.

Маємо й матеріальні втрати – внаслідок ворожих обстрілів уражено склад під Києвом, ракетним обстрілом зруйновано склад у Дніпрі, втратили контроль над супермаркетами в Енергодарі, що опинився в окупації. Але, незважаючи на всі ці кризові обставини, VARUS і більша частина продуктового ритейлу працювала й продовжує працювати, розуміючи, що це – наш фронт, і ми є важливою частиною продуктової безпеки країни.

– Яким чином перебудовували процеси в компанії, щоб оперативно реагувати на події та задовольняти попит споживачів?

– Оскільки основна мета – робити все можливе для максимального забезпечення продуктами харчування та товарами першої необхідності, то змінилась робота із контрагентами, які постачають товари до супермаркетів. Установлені в мирний час правила роботи довелось скоригувати, щоб допомогти одне одному. Багато компаній об'єднували логістичні зусилля, використовуючи одну машину на кілька підприємств для доставки товару. Домовлялись про прямі поставки продукції в супермаркети, оминаючи склади. Клієнт мав бачити товар на полицях, купувати необхідні продукти, тому шукали та знаходили заміну постачальникам, що не могли виконати свої зобов’язання. На заміну постачальникам, які не змогли виконувати свої зобов’язання, шукали локальних постачальників – невеликі підприємства, що раніше не могли зайти у всю мережу, а з початком війни закривали товарні позиції в окремих регіонах.

Злагоджена робота команди VARUS з діючими постачальниками, пошук нових, зокрема локальних виробників, спрощення імпорту – усе це забезпечило полиці супермаркетів і, як наслідок, українців продуктами.

– Чи можна зараз говорити про зміцнення партнерських стосунків, адже всі постачальники й роздрібні мережі опинились в одному човні? Чим кожен готовий поступитися, що має бути обов’язковою умовою в договорі постачання, наскільки на сьогодні спрощені всі процедури ланцюга постачання?

– Із кожним партнером домовляємось окремо. Якщо в постачальників не було змоги привезти товар на наш склад, ми забирали продукцію транспортом VARUS. Деякі постачальники розвозили товар локально на конкретні магазини. Із кожним знаходимо взаємовигідні схеми співпраці, постійно ведемо діалог, оскільки так ми підсилюємо одне одного.

Також солідарність серед роздрібних мереж проявилась під час війни. Колишні конкуренти у сфері ритейлу перетворилися на партнерів. Торгові мережі ділилися одне з одним інформацією про постачальників і виробників, особливо регіональних, щоб замінити тих, які випали з виробничих ланцюжків. Відбулося неймовірне згуртування, яке складно було уявити раніше.

– Чи існують на сьогодні проблеми з персоналом? Як загалом змінилися обов’язки ключових членів вашої команди?

– Ми намагаємось зберегти команду. Евакуйованих із Донецької області співробітників влаштували на роботу в супермаркети Дніпра та Києва. Допомогли знайти їм житло. Дехто за своєю ініціативою виїхав за межі країни чи в західні регіони, тому не можуть виконувати свої обов'язки. Більшість із них пішли у відпустки без збереження зарплати, хтось звільнився.

Навантаження в магазинах довелось перерозподілити на співробітників, що залишилися. Зазнали змін і  графіки роботи – їх адаптували до актуальних графіків роботи магазинів. Частина співробітників офісу, у яких зменшилося завантаження за основними функціями, не залишилися без роботи. Їм запропонували працювати в магазинах. Ключові члени команди виконують свої основні функції, хтось віддалено, хтось в офісі. Мережа працює, тому задача топменеджерів забезпечувати роботу всіх підрозділів.

– Ви разом із партнерами запустили важливий благодійний проєкт «Це вам від щирого серця». Наскільки охоче українці беруть у ньому участь?

– Проєкт «Це вам від щирого серця» – наше бажання допомогти тим, хто опинився у складній життєвій ситуації – самотнім літнім особам та особам з інвалідністю, про яких нема кому подбати, окрім соціальних працівників. Забезпечити їх продуктами – це наша спільна відповідальність, тому ми залучили клієнтів. Кожен охочий може долучитись до проєкту, потрібно лише придбати онлайн на сайті https://go.varus.ua/dobro/ продуктовий кошик на суму 250 грн або 500 грн. У цьому кошику зібрані усі необхідні продукти, а це крупи, чай, засоби гігієни та інші необхідні товари.

Клієнти відгукнулись на наш заклик. На сьогодні клієнтами оплачено та передано підрозділам Міністерства соціальної політики вже 2 600 кошиків. Ці продукти отримали підопічні територіальних центрів у Києві, Дніпрі, Павлограді, Запоріжжі, Кам’янському, Кривому Розі, Нікополі та Марганці.

– Яка на сьогодні загалом маркетингова стратегія мережі VARUS?

– У перший місяць війни ми зупинили всі маркетингові активності. Не було акцій, ми підтримували моральний дух клієнтів корисними порадами з приготування їжі. Також звітували про те, як пройшов день у мережі, оперативно інформували про графіки роботи магазинів. Так ми піклувались про клієнтів, давали відчуття, що ми працюємо, продукти є.

Згодом акції у VARUS відновили, а клієнти швидко відновили споживчі звички. Ми хочемо дати клієнту можливість хоч трохи побалувати себе в цей непростий час. Продовжуємо підтримувати моральних дух. Для цього почали співпрацю з ілюстратором, запустили рубрику «на злобу дня» в соцмережах, де ми публікуємо злободенні картинки з прив’язкою до VARUS.

Наше позиціонування «VARUS – різномаїжжя щодня». Але його треба адаптувати до поточних реалій. Тому ділимось із клієнтами корисними порадами, як приготувати страви із базових продуктів, очистити воду. Разом з амбасадором нашої ВТМ Varto, провідним українським шефом Євгеном Клопотенком запустили проєкт «Кулінарна підтримка». Одна з основних цілей колаборації – допомогти українцям у воєнний час відчути смак життя, навчити їх готувати цікаву та різноманітну їжу із простих і доступних продуктів. На сторінках Євгена Клопотенко та VARUS в Instagram і Facebook регулярно публікували рецепти для наших клієнтів.

Також нагадали українцям про теплі спогади з дитинства та оголосили про проведення конкурсу «Смачна дитяча мрія» у соціальній мережі Instagram. Клієнти ділились омріяними в дитинстві смаколиками, а ми шляхом рандому визначали серед учасників переможців, яким дарували їхні дитячі мрії. А вони були різні – шоколадки, батончики, цукерки і навіть хвостик оселедця!

– На чому зараз зосереджена вся команда, і як плани на майбутнє?

– Зараз ми зосереджені над стабільною роботою нашої мережі. Головне – дати клієнту можливість завжди придбати необхідні продукти харчування. Для цього потрібно мати запаси продукції на складах, налагоджену систему логістики та плідну співпрацю з постачальниками. Ми відновили онлайн замовлення в Києві, Дніпрі, Запоріжжі, Кривому Розі й будемо надалі розвивати цей напрям.

Зберегти команду та компанію, забезпечити клієнтів продуктами, стабілізувати ситуацію та зробити бізнес ефективним – основна наша задача.

Читайте також: VARUS відкриває супермаркет на проспекті Бажана в Києві

 

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*

Кращі компанії

Особи

Блоги