18 августа 2022

Аналіз систем управління та моніторингу транспорту на ринку України

Аналіз систем управління та моніторингу транспорту на ринку України

2922

У сучасних економічних умовах системи управління та моніторингу транспорту потрібні кожному підприємству, діяльність якого пов'язана з транспортом. На сьогодні на ринку України є багато постачальників послуг, які можуть забезпечити контроль та управління на різних етапах. Звичайно, значна частина із них – дистриб’ютори, які працюють на відомих платформах (наприклад, Wialon), частина продуктів має російське походження, але у зв’язку з війною користування продуктами країн-агресорів – це підтримка війни в Україні, а також додаткові ризики. У статті ми хочемо розглянути винятково власні розробки компаній (дистриб’юторів та різних посередників не беремо до уваги) – це як міжнародні продукти-лідери, так і національні системи, що нічим не поступаються закордонним, а в деяких випадках навіть краще пристосовані до роботи в умовах національного бізнесу.

Безпека

Під час вибору системи кожному бізнесу насамперед рекомендуємо звернути увагу на місце знаходження серверів та зберігання їх даних, вони мають бути надійно захищені й не знаходитись на території держави-агресора. На серверах зберігається повна історія по кожній одиниці техніки й, отримавши до них доступ, військові можуть використати дані у своїх антигуманних цілях. Наприклад:
- відстежувати переміщення колон техніки в режимі онлайн;
- відстежувати переміщення вантажів, місця пунктів видачі та їх прийому;
- визначати основні місця скупчення техніки, паркінги, автобази, ремонтні цехи тощо;
- визначати локації заправних станцій, бензовозів, цистерн із паливом;
- відстежувати проведення робіт в полях аграрною технікою;
- розуміти з даних основні жили (дороги) перевезення, де зараз курсують машини, де є проїзд, де немає, навігація по місцевості, об’їзні шляхи, які відомі лише місцевим водіям та інше.

Зараз значна частина комерційного транспорту допомагає в перевезенні гуманітарних вантажів, евакуації людей, тому дані із сервера можуть коштувати життя наших громадян. Агресор, маючи доступ до серверу, може спланувати багато операцій та військових дій, обрати пункти для бомбардування, зупиняти гуманітарні поставки, розстрілювали колони машин, планувати свої переміщення по території України, викрадати паливо, машини, блокувати роботу с.-г. сектору. Саме тому відбувається активний перехід українського бізнесу з продуктів країн-агресорів на українські системи чи міжнародні. А спеціалізовані софт продукти додають до своїх систем модулі обліку, наприклад, модуль «Запчастини» в AutoBi. Цей модуль дає змогу контролювати доцільність залишків запчастин на складах шляхом автоматичного аналізу використання/залишків та зручному інтерфейсу.

Порівняння аutomotive систем

Залежно від масштабу бізнесу, його специфіки, пріоритетів і найбільш проблемних зон, кожен може підібрати для себе максимально зручну програму. На даний момент на ринку присутні багато систем, які частково покривають потреби управлінців парків техніки, вирішують задачі точково, й є ті, хто намагається надати максимальні переваги цифрового продукту для реальної економії грошей. Точно так і для компаній – комусь потрібен поглиблений моніторинг, а комусь достатньо оптимізації маршрутів, підвищення продуктивності й контролю споживання палива. Не має сенсу платити за збір велетенської купи даних, з якими потім не знаєш, що робити.

Для аналізу ми взяли 4 найбільш розповсюджених на території України системи. Деякі з них на ринку давно, а дехто досить новий гравець, але, на нашу думку, вони варті уваги, адже намагаються комплексно покрити всі потреби парків техніки.

AutoBI

Аналізуючи графік та порівняльну таблицю, лідером виявився досить новий на ринку України продукт AutoBI. Українська команда створила продукт, що дає змогу розширити можливості традиційних automotive систем. Зокрема AutoBI має модуль ремонтів, дуже зручний модуль віджитів, на якому представлена вся інформація про статус парку у зручному форматі, та модуль «Аналітика – Утилізація парку», чого поки що немає в жодного іншого конкурента. AutoBI надає можливість відстежувати будь-які показники техніки, а також команда додатково розробляє необхідний функціонал під клієнта. 

Доступні модулі AutoBI:
- інтерактивна панель управління,
- сервісні заявки на ремонт,
- ведення обліку  ремонтів,
- контроль технічного обслуговування,
- каталог техніки та обладнання,
- групи техніки та обладнання,
- штрафи ПДД,
- модуль користувачів та прав доступу,
- створення структури компанії,
- відкрита API для інтеграцій,
- панель управління SaaS,
- управління запасами запчастин,
- модуль телематики та моніторингу,
- модуль сповіщень,
- ідентифікація по VIN та держномеру,
- підключення GPS трекерів,
- страхові договори.

Таким чином, продукт дає змогу вести облік та аналіз запчастин і агрегатів, витрат пального, GPS-моніторингу, сповіщати про штрафи та нестандартні події, контролювати якісні та кількісні показники роботи водіїв, агрегувати та контролювати всю інформацію в одній системі. Завдяки використанню машинного навчання система буде передбачати проблеми автопарку та завчасно повідомляти користувачів.

Але поки що AutoBI – це молода й не широковідома ТМ, має обмежені ресурси в сучасних умовах для реалізації всіх потенційно можливих ідей.

Wialon

Наступним є універсальний та гнучкий продукт Wialon – лідер за покриттям, що охоплює більше 150 країн і має багато дистриб’юторів в Україні. Платформа передбачає широкий функціонал, напрацьований протягом майже 20 років, від класичної системи моніторингу транспорту до контролю процесів на складному виробництві. Дає можливість відстежувати понад 300 різних параметрів моніторингу. Має кілька програмних рішень: Wialon PRO, Wialon Hosting, Fleetrun (контроль ТО), Hecterra (моніторинг с.-г.), Eco Driving (контроль якості водіння), NimBus (рішення для маршрутного транспорту).

Доступні модулі Wialon:
- телематика,

- тахограф,
- поведінка водія,
- паливо,
- маршрути,
- ТО,
- штрафи,
- інтеграція з системами документообігу,
- мобільний додаток,
- коробка,
- автоматизація звітів.

Головний недолік – це знаходження відділу розробки на території білорусії та росії, хоча комерційний відділ знаходиться в Литві, тому питання захисту даних відкрите. Також у Wialon, на відміну AutoBI, відсутній функціонал інспекція технічного стану авто, управління та аналізу залишків запчастин, управління робочими процесами.

Free track

FreeTrack – це система GPS моніторингу транспорту в Україні, повністю національний продукт, який на ринку більше 15 років. Також має кілька програмних рішень: FreeTrack™ e-TOLL (система для стягування зборів за проїзд по платних ділянках доріг у Польщі), FREETRACK™ Tacho (інструмент для здійснення віддаленого зчитування даних тахографа, яке базується на інтеграції роботи цифрового тахографа та системи gps-моніторингу), FREETRACK™ Хостинг (партнерська пакетна пропозиція для інтеграторів GPS-моніторингу транспорту), FREETRACK™ SentGEO (сервіс з автоматичної переадресації геолокаційних даних з платформи gps-моніторингу FREETRACK™ на моніторингову платформу систему SENT, в режимі реального часу, з можливістю online-контролю за отриманням даних системою SENT та оперативного інформування Клієнта у випадку відсутності підтвердження платформою SENT про отримання даних).

Доступні модулі:
- телематика,

- тахограф,
- поведінка водія,
- паливо,
- маршрути,
- інтеграція із системами документообігу,
- мобільний додаток,
- автоматизація звітів.

У системі Free track відсутня можливість планувати, погоджувати та відслідковувати ефективність ремонтів і технічних оглядів, відсутній модуль обліку адміністративних документів та автоматичних звітів.

Fort Monitor

Досить поширеним на території країн СНД є Fort Monitor, в Україні має близько 10 представників, на ринку з 2007 року, тому ми вирішили розглянути і його. Але головний офіс знаходиться в росії, тому захист даних під великим питанням і ми категорично не рекомендуємо підтримувати програмні продукти, розроблені в країні-агресора, й фінансувати війну в Україні. Платформа пропонує моніторинг транспорту «в 2 кліки», високу швидкість роботи та побудови звітів, підтримку терміналів сторонніх виробників, систему рахунків користувачів, що настроюється, конструктор звітів та API для розробників.

Доступні модулі:
- телематика,

- тахограф,
- документи,
- поведінка водія,
- паливо,
- маршрути,
- інтеграція із системами документообігу,
- мобільний додаток,
- коробка,
- автоматизація звітів.

У Fort Monitor відсутній модуль каталогу трекерів, обліку запланованих ремонтів та контролю заявок на ремонт, залишків запчастин на складах, технічного стану, страхових полісів, неможливе створення структури компанії з призначенням відповідальних.

Підсумки

Витрати на утримання й обслуговування парків техніки та обладнання – одна з найбільших статей витрат виробничих і сервісних компаній. На сьогодні існує немало ІТ рішення, що дають можливість контролювати бізнес-процеси. Звичайно, є вузькоспеціалізовані системи, які потім підприємство може доопрацювати або доповнити іншими системами, і є комплексні рішення, де постачальники намагаються покрити весь спектр потреб автопарків. Кожен бізнес може підібрати собі рішення, що відповідає його потребам, адже комусь достатньо лише відстеження транспортних засобів, розрахунку пробігу та витрат палива. Якщо потрібні інструменти для реального збереження бюджетів автопарків на кшталт ефективності планових та позапланових ремонтів, доцільності закупівель та залишків запчастин, прогнозування частоти поломок техніки тощо, то в такому випадку пропонуємо звернути увагу на AutoBI.

Особливу увагу радимо приділити походженню ІТ рішення, місцезнаходженню серверів та зберіганню їх даних. Не підтримуйте агресора фінансово. Використовуйте Українські IT рішення, їх десятки на ринку!

 

Читайте також: П’ять головних трендів в ритейлі у 2022 році

 

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

Комментарии

Ваш комментарий будет первым.

Добавить комментарий

Ваше имя*


Защита от СПАМА

Сообщение*