04 червня 2021

Consulting for Retail: Тренди логістики, що вже працюють, і які слід застосовувати в рітейлі. Перспективи автоматизації складів в Україні

Consulting for Retail: Тренди логістики, що вже працюють, і які слід застосовувати в рітейлі. Перспективи автоматизації складів в Україні

3996

Карантинні обмеження закінчилися довгоочікуваним пожвавленням у сфері рітейлу. Перша галузева виставка XXV ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ДЕНЬ ЛОГІСТА як завжди, пройшла на висоті.

Власники компаній, директори та логісти змогли обмінятися досвідом з актуальних питань і поспілкуватися наживо після довгої перерви. Consulting for Retail (C4R) виступила генеральним партнером івенту в цьому році.

«Всю свою діяльність команда C4R спрямовує на вдосконалення бізнес-процесів своїх клієнтів і підтримує будь-які ініціативи в розвитку роздрібної торгівлі. Подібні заходи – найкращий спосіб комунікації з ринком, – зазначив Володимир Адамов, керівник напрямку WMS в компанії Consulting for Retail. – Завдячуючи накопиченому досвіду командою C4R і реалізованим масштабним проєктам, ми маємо можливість ділитися цінною інформацією і трендами розвитку галузі, що ми й вирішили зробити в рамках доповіді на конференції “День Логіста 2021”.

Співавтором доповіді став наш партнер – компанія UKRAINIAN INTELLIGENT SYSTEM (UIS), яку представив генеральний директор Андрій Варибок.

Практичні рішення для автоматизації складської логістики з використанням програмного забезпечення, систем сортування і роботів викликали жвавий інтерес аудиторії. Але про все по черзі.

Тренди логістики: як вони формуються?

Щоб розуміти цінність основних тенденцій в логістиці, потрібно дивитися на процеси цілісно, ​​в розрізі подій світового і локального масштабу. Весь попередній рік був насичений подіями: збитий літак МАУ 8 січня, що викликало додатковий контроль переміщення громадян України та Ірану, продовження пандемії, яка призвела до тотального локдауну навесні та транспортних обмежень.

З 31 березня в Україні відкрився ринок землі, що має позитивно вплинути на розвиток аграрного сектору і логістики. Вже з 1 серпня запрацював ринок газу, який передбачає вільний вибір постачальника і завершення епохи монополій. А ось трагічний вибух в порту Бейрута 5 серпня нагадав про важливість дотримання всіх заходів безпеки при зберіганні небезпечних вантажів.

В результаті за 2020 рік в Україні на 11,2% у порівнянні з 2019 роком скоротилися вантажоперевезення, на 4% зменшився ВВП і товарообіг країни знизився на 6,4%. Для компаній це означало скасування цілого ряду активностей, івентів, планів, відкладення прийняття рішень і зупинку розвитку цілого ряду бізнес-проектів та організацій.

Так «Пакко Холдинг» закрив мережу супермаркетів Вопак і гуртових магазинів Пакко, а також пішла з ринку мережа продуктових супермаркетів Digma Food Market.

Однак в деяких компаніях в цей час спостерігалося активне зростання. Так, наприклад пройшло злиття NOVUS і Billa, виросли мережі магазинів АТБ, Fozzy Group, Коло. Відкриваються магазини нових форматів: Ашан – Pick Up Point, Varus – To Go, Novus – Mi Market, Fozzy – Foody, Епіцентр – Food Market.

Уже в лютому 2021 року Fozzy Group викупила активи Фуршет. А в березні у світовій економіці трапився небувалий колапс через блокування Суецького каналу. Продовження карантинних обмежень в ряді країн посилило перехід компаній в електронну комерцію і розробку Delivery.

Які тренди й технології вже реалізовані?

Всі події у світі однозначно знаходять відображення в рітейлі, і тим більше дотримання протиепідеміологічних заходів. Природно всі торговельні точки стали облаштовувати засобами захисту, а основним завданням рітейлерів стала боротьба з наслідками двох карантинів.

Запуск електронної комерції став мейнстримом: Fozzy Group - shop.silpo.ua + Dark kitchen; Ashan – Ashan Drive та ATB – ATB scan & go. А у сфері логістики вирішальним фактором в конкуренції став розвиток Last mile.

Популярний у світі напрям Dark Store в нашій країні тільки зароджується. Рітейлерам слід враховувати, що все більше покупців звертає увагу на екологічність процесів виробництва і доставки. І безумовним залишається тренд – автоматизації виробництва і складських процесів.

Тренди в запуску технологій допомагають конкурувати

Рітейл повинен активно реагувати на зміни ринку, а для цього просто необхідно застосовувати досягнення науки та техніки, а також інновації. З особливою увагою зал слухав про те, як основні технологічні тренди допомагають забезпечувати конкурентну перевагу рітейлерам.

Наприклад, як застосування процесів Pick by line і Cross-Docking дозволяє знизити товарні запаси, а процеси перепакування Pick then Pack зменшують вартість операцій обробки товарів. Особливу увагу доповідачі приділяли питанням підвищення продуктивності процесів відбирання і розкладки, для чого застосовуються термінальні технології та синхронізація міток і цінників.

Однозначно ефективним способом підвищити продуктивність складу залишається автоматизація складської обробки товарів і бізнес-процесів компанії. Саме про тренди в проєктах автоматизації складів говорив Андрій Варибок.

Ключовий момент на думку експерта – це використання спеціалізованої тари для e-commerce. Андрій зазначив, що тара "Урбан депо" дозволяє в рази швидше завантажувати й розвантажувати замовлення, і як на практиці технологія Pick to Light прискорює підбір асортименту в Dark Store.

А ось автоматичне вимірювання ваги й габаритів конвеєрним способом однозначно прискорює товарообробку. До того ж сортувальні системи та роботи допомагають налагодити безперервний процес обробки посилок і розподіл вантажів по напрямках. Завдяки виробництву систем сортування і роботів нашими партнерами з UIS в Україні, рішення автоматизації стали доступними для логістичних компаній і рітейлу.

Як у Європі, тільки окупиться швидше!

Партнери продемонстрували готовність реалізовувати й підтримувати рішення для складської логістики, які відповідають останнім трендам. Доповідачі дали розуміння, які інструменти працюють в сучасних умовах, які технології допомагають рітейлерам триматися на плаву і навіть розвиватися в умовах висококонкурентного середовища.

C4R і UIS запропонували рішення, які будуть окупатися швидше в порівнянні з західними проєктами. Саме тому по закінченню виступу звучали гучні оплески та побажання наступної виставки продемонструвати прототипи роботів.

Довідка: 

Consulting for Retail (C4R) –  технологічна консалтингова компанія з офісом у Києві. Працює на міжнародному ринку з 2015 року. Входить до групи компаній International Retail Consulting Group. Основний фокус роботи команди C4R - аудит і консалтинг роздрібних торгових мереж, а також впровадження інноваційних рішень в рітейлі. У портфелі C4R понад 155 успішно реалізованих проєктів в Україні, Казахстані, Азербайджані, Республіці Білорусь та в інших країнах СНД. Щоб більше дізнатися про наші рішення і послуги, набирайте +38 (044) 492-67-00 або на сайті Consulting for Retail

UKRAINIAN INTELLIGENT SYSTEM (UIS) «Українські інтелектуальні системи» займається програмною й апаратною автоматизацією складських процесів і логістики. На ринку з 2013 року. Має у своєму арсеналі понад 10 продуктів власної розробки та понад 40 виконаних проєктів з рівнем CSI 95%. 

 

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

 

По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua

Раздел: Директору з логістики >

Теги:

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*