05 вересня 2023

Стратегічна важливість динамічного ціноутворення або Що не так з традиційним ціноутворенням у вашій мережі?

Стратегічна важливість динамічного ціноутворення або Що не так з традиційним ціноутворенням у вашій мережі?

1447

Сучасні реалії ринку вимагають нового підходу до ціноутворення. Традиційний спосіб затвердження цін вже не відповідає потребам швидкого та гнучкого реагування на зміни. Перехід від традиційного ціноутворення до динамічного – це не просто модний тренд, це стратегічно важливі зміни/процес, що приносить суттєві вигоди бізнесу. Детальніше про це розповідає Антон Цемеров, старший ERP Consultant компанії Consulting for Retail.

 

Недоліки традиційного процесу затвердження цін

Погодження цін – ключовий аспект щоденної роздрібної рутини. Процес ціноутворення вимагає від менеджерів обговорення і погодження цін перед впровадженням, зміною або адаптацією їх відповідно до ринкової ситуації. Цей процес включає велику кількість комунікацій для спеціалістів з ціноутворення. Однак традиційний ієрархічний підхід до затвердження цін має низку недоліків, які стають бар'єрами для швидкого та ефективного ціноутворення в ритейлі

Розглянемо детальніше деякі з них:

1. Бюрократія. Велика кількість менеджерів і різних ступенів погодження зумовлює бюрократичність і повільну реалізацію цінової політики. Це може призвести до втрати можливостей і прибутків.

Спеціаліст з моніторингу конкурентів готує моніторинг, наступні спеціалісти з ціноутворення обробляють його в таблиці, готують пропозиції по зміні цін (це у випадку, якщо є затверджена попередня стратегія), відповідальні менеджери перевіряють та погоджують переоцінки, і тільки після цього ціна в магазині змінюється. Частіше всього цей процес займає не один день.

2. Обмежена автономія.Ключові спеціалісти з ціноутворення можуть бути обмежені у своїх можливостях безпосередньо впливати на ціни й втратити можливість пристосовувати їх до реального попиту.

Визначені стратегії ціноутворення мережі не можуть врахувати всіх можливих виключень при ціноутворенні. Наприклад, спеціаліст із ціноутворення може не знати, які саме ціни  встановлювати, якщо у конкурента інша ексклюзивна вага того самого продукту, що є у вас в продажі. Рішення доведеться приймати відповідальним менеджерам та погоджувати його у керівництва.

3. Втрата актуальності. Чим довше рішення проходить крізь ієрархію, тим менше вони стають релевантними для ринкової ситуації. Застосування застарілих даних при встановленні цін може призвести до втрати конкурентоспроможності.

Поки рішення пройде весь ланцюжок процесів, від моніторингу ціни у конкурента до її фактичної зміни, конкурент може знову змінити ціну, і ваша реакція вже буде неактуальна. Наприклад, конкурент підвищив ціну на товар. Ваше рішення підвищити ціну почало діяти через 5 днів, але за цей час конкурент знову знизив ціну. Однак ви про це дізнаєтесь лише під час наступного моніторингу, на відміну від вашого клієнта, який вже встигне помітити підвищення.

 

Отже, традиційний процес затвердження цін не дозволяє ефективно реагувати на зміни ринку. При такому підході цінові рішення проходять крізь різні рівні управління, що часто призводить до затримок і втрати актуальності цінових стратегій.

 

Застосування динамічного ціноутворення: гнучкість, конкурентоспроможність та підвищення прибутку

Для розв'язання вищезазначених проблем бізнесу важливо переходити до більш гнучкого та ефективного підходу до затвердження цін – динамічного ціноутворення. Динамічне ціноутворення дозволяє ритейлерам в режимі реального часу відповідати на зміни попиту та ринкових умов. Це дає можливість більш оперативно адаптувати ціни та максимізувати прибуток.

Для впровадження динамічного ціноутворення важливо використовувати технологічні інструменти, такі як аналітика даних, штучний інтелект (ШІ) та машинне навчання (МН). Сучасне програмне забезпечення на базі ШІ та МН допомагає автоматизувати процес збору та аналізу інформації про ринок, що дає змогу ритейлерам приймати обґрунтовані цінові рішення в реальному часі.

Всі ці можливості поєднані у рішенні Competera, що міститься в асортиментному портфелі компанії C4R. Рішення Competera є одним з найкращих інструментів для ефективного ціноутворення на сучасному ринку. Його новітні алгоритми та аналітика допомагають компаніям точно визначити оптимальні ціни для своїх товарів або послуг.

Застосування рішення Competera дозволяє ритейлерам зберегти до 10% валового прибутку.

Завдяки масштабному опрацюванню даних і врахуванню безлічі чинників, що впливають на продажі (наприклад, запаси, залишки, промо, інфляція, конкуренти, погода тощо) рішення забезпечує високу точність у встановленні цін, що призводить до збільшення виторгу і поліпшення конкурентоспроможності мережі.

Як бачимо, традиційний підхід до затвердження цін у роздрібних компаніях часто заважає швидкому та ефективному ціноутворенню. Водночас динамічне ціноутворення засноване на швидкій реакції на ринкові зміни та використанні технологічних рішень. Перехід від традиційного до динамічного ціноутворення сприяє точнішому і гнучкішому управлінню продажами, зростанню прибутку та покращенню загальної конкурентоспроможності ритейлера.

 

Довідка:

Consulting For Retail – міжнародна консалтингова компанія, основними напрямками діяльності якої є розробка власних рішень та впровадження рішень партнерів Enterprise-рівня для автоматизації бізнес-процесів ритейлу, логістики, дистрибуції та виробництва. Команда реалізувала понад 220+ проектів в Україні, країнах Європи та СНД та нещодавно вийшла на ринок США. Активно розвиває нові напрямки діяльності, зокрема, сервіси кібербезпеки Cloudflare та Freshto – сервіс для контролю строків придатності товарів в магазині. Всі питання пишіть на пошту info@c4r.eu або заповнюйте форму на сайті c4r.eu для замовлення зворотного дзвінка.

Читайте такожЯк оптимізувати свої товарні залишки в магазинах

 

 
 

 

TradeMaster в соціальних мережах

 

З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*